[9n3] Polo przekreca kierownicę po pusz

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
deen
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 15 lip 2025, 22:38

[9n3] Polo przekreca kierownicę po pusz

Post autor: deen »

Cześć,

Poprzegladalem kilka tematów - ale nie znalazłem podobnego. Pacjent- 9n3 2009 rok.

Problem jest taki, że jadąc na wprost, po puszczeniu kierownicy, auto lekko przekręca kierownicę w prawo, skutkiem czego auto ściąga w kierunku skraju drogi.

Jeśli przytrzyma się kierownicę, to auto jedzie „grzecznie” do przodu. Zawieszenie całe zmienione na nowe, opony nowe… tylko auto stare. Zbieżność zrobiona.

Ktoś ma może jakiś pomysł, co może być przyczyną?
Awatar użytkownika
Kaki
Administrator
Administrator
Posty: 78
Rejestracja: 30 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: Kaki »

Pytanie jak zbieżność zrobiona...

Skręć kołami maksymalnie w prawo (do oporu), oraz w lewo (do oporu), jeżeli kierownica nie jest pod tym samym kontem (w odbiciu lustrzanym), to zbierzność na drążkach masz skrzaczoną i poprawione poprzez przestawienie środkowego punktu kierownicy.
Auto będzie jechało prosto, kierownica będzie prosto, ale po puszczeniu będzie wracało do pozycji neutralnej i dawało efekty takie jakie masz...

ew. auto przekoszone...
d
deen
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 15 lip 2025, 22:38

Post autor: deen »

Tak właśnie myślałem, czy ktoś kierownicy nie przełożył - dobry pomysł, sprawdzę.
Do zbieżności mam trochę wątpliwości, bo większość parametrów na zielono, ale ze 2-3 rzeczy na czerwonych polach (chyba jedno koło trochę cofnięte do tyłu względem drugiego).
Awatar użytkownika
Kaki
Administrator
Administrator
Posty: 78
Rejestracja: 30 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: Kaki »

Tu nie do końca chodzi o geometrię auta, możesz mieć prawidłową geometrię, ale źle zsymetryzowane drążki kierownicze...
Jeżeli lewy drążek wydłużysz o 1 zwój śruby a prawy skrócisz o dokładnie tą samą długość, to geometria na wprost pozostanie taka sama, ale kolumna kierownicza (i tym samym kierownica) przestanie być w pozycji centralnej. Kierownice łatwo przestawić i samochod jedzie prosto, przy prostej kierownicy, ale wspomaganie będzie dążyło do pozycji środkowej tym samym skręcając lekko koła i kierownicę.

Zanim zaczniesz grzebać z drążkami, spróbuj najpierw zrobić adaptację konta skrętu kierownicy (VCDS), możliwe, że ktoś skopcił adaptację i wspomaganie ma złe parametry punktu centralnego. Dopiero jak to nie pomoże, to niech diagnosta pobawi się z drążkami i samą kierownicą.

Jeżeli chodzi o to tylne koło, to tak długo jak koło jest przesunięte do tyłu, ale jego kont względem nadwozia jest prawidłowy (równoległy), nie powinno mieć to znaczenia na prowadzenie się auta. Renault 4 miało jedno tylne koło dalej niż drugie, i nie miało to wpływu na prowadzenie auta.
Co innego jeżeli koło jest nierównolegle - to owszem, możesz mieć efekt dokładnie taki jak opisujesz, a ktoś poprawił 'to przekoszenie' przestawiając kierownicę.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”