Wnętrze 86c a 86c2f

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

D
Dawdzio
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 04 mar 2025, 19:09

Wnętrze 86c a 86c2f

Post autor: Dawdzio »

Witam. Każdy kombinuje z wnętrzami od innych modeli, ja mam troszkę inną koncepcję. Zmuszony do odstawienia 86c na rzecz 86c2f zastanawiam się czy możliwe jest przełożenie deski rozdzielczej z przedlifta do polifta.
Pomijając wygląd z zewnątrz, jedzie się jednak w środku auta. Nowsza deska średnio mi się podoba, a zegary to już w ogóle.
Elektrycznie będzie to pewnie kwestia przerobienia wtyczek (z pewnością przy liczniku), kierownica będzie wymagała zmiany kolumny (inna średnica wieloklinu). Ale co z całą deską i licznikiem? Pasują czy wymagają kombinacji z dorabianiem mocowań?
Nie jest to kwestia życia i śmierci, nie mając innego wyjścia może się pogodzę z postępem, ale jeśli to koszt jednego popołudnia to chętnie bym je na taką zmianę poświęcił.
Online
Awatar użytkownika
Kaki
Administrator
Administrator
Posty: 71
Rejestracja: 30 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: Kaki »

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie... Skoro masz całość bebechów z deski (usztywnienia oraz orurowanie)
To po za wtyczkami i cięgnami wszystko pasuje bez problemu (linka prędkościomierza też do podmiany)... nawet boczki mogą teoretycznie zostać z 2F (słabo trochę będzie wyglądać i będzie je troszkę miażdżyło, ale da radę).

Jeżeli chodzi o kolumne, to wszystko zależy od rocznika, po 88 roku 86c miało już drobny wieloklin, a raczej gruby wieloklin z nakładką z drobnym wieloklinem, co więcej, w zależności od rocznika w 2F możliwe, że też jest jeszcze nakładka którą w razie czego można zbić.
Same kolumny w sumie niczym się nie różną i można je bez problemu zamienić, co nie jest skomplikowane, rzekł bym, że wręcz banalne.

Jeżeli chcesz przekładać także tapicerkę drzwi, to niestety nie obędzie się bez przekładek szyb (uszczelki są inne z powodu pełnych tapicerek) + trzeba przełożyć zatrzaski.

Też jestem zwolennikiem starej deski, Tylko ja idę o krok dalej...
image.png
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”