POLO 6n 1.4 APQ - Błąd 00519 Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (G71)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

G
Goli03
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 30 wrz 2024, 21:33

POLO 6n 1.4 APQ - Błąd 00519 Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (G71)

Post autor: Goli03 »

POLO 6n 1,4 APQ Błąd 00519- Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (g71) 30-00 Przerwa/ zwarcie z plusem

Witam od tygodnia mam problem z swoją polówką a mianowicie podczas jazdy przeważnie na 5 biegu (ale i na niższych się zdarzało) nagle zaczynało przerywać, zgasło potem były problemy z odpaleniem ale za którymś razem odpalił... Podpoiłem się VCDS- em i miałem ten błąd i tylko ten Błąd 00519- Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (g71) 30-00 Przerwa/ zwarcie z plusem ::) . Tego samego dnia przemierzyłem wiązkę wtyk 3(zielono-fioletowy) i 4 (żółto-czarny) wg. serwisu oporność przewodu nie może przekroczyć 1,5 Ohma a ja mam 0,3 Ohma na oby dwóch przewodach... Pin 3 w czujniku to pin 37 w kostce sterownika a 4 to pin 18 w kostce sterownika... Do tego jeszcze sprawdzałem żarówką h7 czy na pewno pod wpływem większego obciążenia nie straci się "sygnał" nie stracił się, stwierdziłem iż przewody są zdrowe więc wziąłem się za czujnik, wymieniłem go na na nowy z boscha... Skasowałem błąd i wracałem do domu z pracy ok 20 km i nic ,ale gdy wybrałem się dalej i wjechałem na obwodnice nagle straciłem gaz pod butem zgasiłem go i znów problem z odpaleniem tylko że potem to jak fatum bo jak odpaliłem go to potem co 100 metrów robił to samo ledwo umiałem zjechać w jakieś miejsce gdzie spokojnie bym go zatrzymał i sprawdził... odczekałem godzinę i odpalił na strzała i dojechałem bocznymi uliczkami do domu i nic się nie działo... znów odczytałem błędy i ten sam błąd... Załamałem się :-\ ... Dziś znów wziąłem się za wiązkę, nie całą bo szczerze nie chce mi się wierzyć że to coś z wiązką dodam tylko że wszystkie styki w kostkach przy czujniku, sterowniku silnika oraz koło silnika nad skrzynią biegów też jest kostka było ok... zastanawiam się bo ten czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym jest razem z czujnikiem temperatury i kabel niebiesko brązowy łączy się z czujnikami takimi jak: czujnik płynu, wychylenia wału korbowego oraz przez rozdzielacz zapłonu i nastawnik biegu jałowego czy może któryś z tego zakłucy jakiś sygnał ... nie wiem biorę wszystko już pod uwagę... Zrobić "bajpas" na tych dwóch przewodach bo gdzieś jest minimalnie połamany któryś i traci sygnał ??? ???. tracę się już pomóżcie bo już nie wiem... :headbang:
Awatar użytkownika
Kaki
Administrator
Administrator
Posty: 64
Rejestracja: 30 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: Kaki »

Gratuluję pięknej diagnostyki i samozaparcia w znalezieniu problemu.

Zakładając, że problemem rzeczywiście jest ten czujnik, to w sumie sam odpowiedziałeś sobie na pytanie - tak, poprostu zrób bypass i sprawdz czy się coś poprawi.
Jeżeli tak, to masz problem rozwiązany, poprostu ułóż bypass w wiązce.
Jeżeli nie, to albo nowy czujnik też walnięty (tak też może być) albo w sterowniku pojawiają sie zimne luty.

a może się okazać, że błąd zniknie, a problem dalej zostanie. Po twoim opisie ja bym obstawiał cewke zapłonową - one tak mają, że jak jest walnięta i się rozgrzeje, to najpierw gubi zapłon (przerywa) a później zdycha całkowicie aż wystygnie. Swierze przewody zapłonowe też nie zaszkodzą.
G
Goli03
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 30 wrz 2024, 21:33

Post autor: Goli03 »

Witam dzięki za odpowiedź  ;) odrazu dodam że przewody zapłonowe wymieniłem ok 2 lata temu razem z świecami i cewką, myślałem, też że czujnik wody może zakłócać... Wczoraj jeszcze przepustnicę wyciągałem i wyczyściłem oraz nową uszczelkę dałem, pod kolektor ssący uszczelki wymieniałem też gdzieś ok 2 lata temu...
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”