[6R] 1,4 85 KM CGG Wymiana rozrządu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

J
Jerzy6R
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 23 cze 2017, 11:09
Lokalizacja: 3 City

[6R] 1,4 85 KM CGG Wymiana rozrządu

Post autor: Jerzy6R »

Witam , stałem się posiadaczem VW Polo 1,4 85 KM z silnikiem CGG z 2011 roku . Według ASO wymiana rozrządu po 120000 km lub po 6 latach dla tego modelu. Auto ma 7 lat i przebieg około 53000 km . Zamierzam wymienić rozrząd . Podpowiedzcie szanowni internauci jakie elementy należy wymienić :) ?
Ostatnio zmieniony 09 lip 2018, 19:16 przez Jerzy6R, łącznie zmieniany 1 raz.
G
Grzego90
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 31 paź 2017, 17:34

Post autor: Grzego90 »

Ja wymieniałem cały zestaw, pasek, napinacze, włącznie z pompą wody. Mam dokładnie ten sam silnik co Ty.
Ostatnio zmieniony 09 lip 2018, 8:41 przez Grzego90, łącznie zmieniany 1 raz.
J
Jerzy6R
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 23 cze 2017, 11:09
Lokalizacja: 3 City

Post autor: Jerzy6R »

Dziękuję Grzego90 za odpowiedź :) . Dzisiaj dostałem wycenę tej operacji  z dwóch ASO z Trójmiasta . Jedna wyceniła operację na 2910 PLN w tym robocizna 1800 PLN (Plichta) a druga na 1800 PLN w tym robocizna 800 PLN (City Motors dawny Groblewski-Fota ) . Szukam dalej mechanika który weźmie rozsądną cenę za dwie godziny pracy na ,,luzie'' . Z tych wycen wynika że oryginalne części wymienne to koszt około 1000 zł . Prawdopodobnie uda się jeszcze coś zaoszczędzić na częściach kupując części w necie nie tracąc na jakości.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2018, 19:22 przez Jerzy6R, łącznie zmieniany 1 raz.
D
Darecki3037

Post autor: Darecki3037 »

cała operacja wraz z częściami nie powinna wynieść więcej jak 1000zł
G
Grzego90
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 31 paź 2017, 17:34

Post autor: Grzego90 »

ASO ma zawsze ceny z kosmosu.
Mnie wymiana z częściami kosztowała ok 1200 zł., ale od razu gościu jeszcze olej wymieniał, pasek od alternatora, to zawsze coś doszło do ceny.
J
Jerzy6R
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 23 cze 2017, 11:09
Lokalizacja: 3 City

Post autor: Jerzy6R »

Przedział 1000 - 1200 zł wydaje się być rozsądny . Sprawdzałem ceny części w hurtowniach internetowych i powinienem zmieścić się w 900 zł + płyn chłodzący .
D
Darecki3037

Post autor: Darecki3037 »

Cena w hurtowni dla klienta indywidualnego i tak jest inna niż dla mechanika stałego ich odbiorcy. Uczciwy mechanik sam zakupi części wskazane przez klienta a zarobi na rabacie jaki ma w hurtowni. Nie powinien narzucać więc swojej marży na te części tylko policzyć w usłudze po cenie detalicznej. Jeśli więc cena dla klienta w hurtowni za części ma być np 800zł to mechanik powinien tyle naliczyć za nie + cena wykonania ich wymiany. Za wymianę rozrządu nie powinien wziąć więcej jak 200zł w polo bo jest to prosta robota.
Jak sam kupisz części to mechanik żeby wyjść na swoje więcej policzy za wymianę.

na szybko znalezione w necie
https://www.iparts.pl/pdf,zestaw-paska- ... 005193.pdf
Ostatnio zmieniony 09 lip 2018, 21:15 przez Darecki3037, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
irdeto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 85
Rejestracja: 16 maja 2016, 0:24

Post autor: irdeto »

Witam

Przyszedł czas na wymianę,części zamówiłem w sklepie internetowym (ten sam sklep na allegro miał drożej)
Wyszło 704 zł , ale niepotrzebnie kupiłem napinacz paska osprzętu,bo kolega mnie zbaranił.
wystarczyłoby wymienić samą rolkę , koszt ok. 35-40zł no i pasek również ok 40zł. Więc 150zł tak zdarma wydane..

Samemu bym może tego nie ogarnął, ale to z powodu braku pewnych kluczy,
no i dynamometrycznego. No i kanał też jednak jest przydatny.
Więc zdecydowałem się pojechać do garażowego mechanika, NIE serwisu.!
Ale nie jest to jakaś skomplikowana robota oglądając wcześniej filmiki na youtube.

Paski wybrałem od Continentala, tak jak w starej polówce 6n, no i pompa Hepu.
Zapewne inne też są dobre, ale to już kwestia indywidualna co do wyboru.

Obrazek

Nie jest to jednak tak szybko jak na filmikach pokazują, zawsze coś spowolni robotę.
Wcześniej dorobiłem se extra klucz do koła pasowego, bo on takowego nie posiadał, myślał że tam jest na 4 śrubki przykręcane.
No i taką blokadę do kół wałków rozrządu, w sumie by same obcięte 2 śruby wystarczyły.

Stary
Obrazek

Nowy
Obrazek

Obrazek

Jak na pięć lat, to stan pasków wcale nie jest zły, sam zresztą też twierdził. Rolki nawet się nie kręciły lekko,pompa zero luzów.
Fakt,ilość zrobionych km nie była jakaś wielka.
Dodam że 5 lat temu były wymieniane tylko same paski , nic poza tym, reszta od nowości była zamontowana.

Tak do ciekawości rozmawiałem co roku z takim jednym przemądrzałym gościem, co miał skodę fabię II z tym samym silnikiem,
Bo byłem ciekawy jak długo mu to wszystko wytrzyma,gdzie są granice, czy mu się coś złego stanie, a to już ryzykant jak dla mnie.
Ale ja mu wierzę i powiedział że od nowości minęło 11 lat i przeszło 70 tyś km , wtedy dał zrobić wymianę i jeszcze stwierdził,
że tym częściom nic nie ma.!!

To te wymontowane
Obrazek Obrazek Obrazek

Do układu chłodzenia wchodzi według książki 5,6 litra, nigdy wszystko nie wyleci,
było spuszczone przy chłodnicy. Niepotrzebnie kupiłem 6 litrów, ale na pewno jeszcze coś powietrza wyjdzie,
ale spokojnie powinna starczyć piątka.

Obrazek

Pomocnicze filmiki:

Najlepiej chyba to ta laska pokazuje, nie spodziewałem się babki :)
To akurat golf, ale ten sam motor
https://www.youtube.com/watch?v=CTjU2cx5t8A

Ten to fatalnie jak dla mnie się wywyższa , cyt.: jak się spręże to taką wymianę robię w pół godziny.!  No szacun  dla gościa :(
https://www.youtube.com/watch?v=USvOaEHj0Ac

Daniel naprawja
https://www.youtube.com/watch?v=wJ_5jnMXZTE

Prace na placu :)
https://www.youtube.com/watch?v=7uQC_gzlPXg

Tu jedynie widać gdzie się odkręca napinacz paska osprzętu, było przydatne.
https://www.youtube.com/watch?v=aWhjByogi18

No i takie jeszcze do podejrzenia, tu pasek osprzętu to już tragedia..
https://www.youtube.com/watch?v=cIh6gCsVV18
i
https://www.youtube.com/watch?v=fIncqlRaZd0
Ostatnio zmieniony 22 cze 2021, 17:39 przez irdeto, łącznie zmieniany 1 raz.
J
JUREK76P
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 13 maja 2010, 20:11

Post autor: JUREK76P »

Dzień dobry jakiej firmy polecacie rozrząd do auta VW Polo 5
6R1 2013 rok 1.4 85koni
CCG
Pasek rolki napinacz pompkę wody
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”