Witam
Przyszedł czas na wymianę,części zamówiłem w sklepie internetowym (ten sam sklep na allegro miał drożej)
Wyszło 704 zł , ale niepotrzebnie kupiłem napinacz paska osprzętu,bo kolega mnie zbaranił.
wystarczyłoby wymienić samą rolkę , koszt ok. 35-40zł no i pasek również ok 40zł. Więc 150zł tak zdarma wydane..
Samemu bym może tego nie ogarnął, ale to z powodu braku pewnych kluczy,
no i dynamometrycznego. No i kanał też jednak jest przydatny.
Więc zdecydowałem się pojechać do garażowego mechanika, NIE serwisu.!
Ale nie jest to jakaś skomplikowana robota oglądając wcześniej filmiki na youtube.
Paski wybrałem od Continentala, tak jak w starej polówce 6n, no i pompa Hepu.
Zapewne inne też są dobre, ale to już kwestia indywidualna co do wyboru.
Nie jest to jednak tak szybko jak na filmikach pokazują, zawsze coś spowolni robotę.
Wcześniej dorobiłem se extra klucz do koła pasowego, bo on takowego nie posiadał, myślał że tam jest na 4 śrubki przykręcane.
No i taką blokadę do kół wałków rozrządu, w sumie by same obcięte 2 śruby wystarczyły.
Stary
Nowy
Jak na pięć lat, to stan pasków wcale nie jest zły, sam zresztą też twierdził. Rolki nawet się nie kręciły lekko,pompa zero luzów.
Fakt,ilość zrobionych km nie była jakaś wielka.
Dodam że 5 lat temu były wymieniane tylko same paski , nic poza tym, reszta od nowości była zamontowana.
Tak do ciekawości rozmawiałem co roku z takim jednym przemądrzałym gościem, co miał skodę fabię II z tym samym silnikiem,
Bo byłem ciekawy jak długo mu to wszystko wytrzyma,gdzie są granice, czy mu się coś złego stanie, a to już ryzykant jak dla mnie.
Ale ja mu wierzę i powiedział że od nowości minęło 11 lat i przeszło 70 tyś km , wtedy dał zrobić wymianę i jeszcze stwierdził,
że tym częściom nic nie ma.!!
To te wymontowane
Do układu chłodzenia wchodzi według książki 5,6 litra, nigdy wszystko nie wyleci,
było spuszczone przy chłodnicy. Niepotrzebnie kupiłem 6 litrów, ale na pewno jeszcze coś powietrza wyjdzie,
ale spokojnie powinna starczyć piątka.
Pomocnicze filmiki:
Najlepiej chyba to ta laska pokazuje, nie spodziewałem się babki

To akurat golf, ale ten sam motor
https://www.youtube.com/watch?v=CTjU2cx5t8A
Ten to fatalnie jak dla mnie się wywyższa , cyt.: jak się spręże to taką wymianę robię w pół godziny.! No szacun dla gościa
https://www.youtube.com/watch?v=USvOaEHj0Ac
Daniel napraw
ja
https://www.youtube.com/watch?v=wJ_5jnMXZTE
Prace na placu
https://www.youtube.com/watch?v=7uQC_gzlPXg
Tu jedynie widać gdzie się odkręca napinacz paska osprzętu, było przydatne.
https://www.youtube.com/watch?v=aWhjByogi18
No i takie jeszcze do podejrzenia, tu pasek osprzętu to już tragedia..
https://www.youtube.com/watch?v=cIh6gCsVV18
i
https://www.youtube.com/watch?v=fIncqlRaZd0