[6N2] Wymiana łożyska 5 biegu..

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
nick
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 278
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Lokalizacja: Tichau

[6N2] Wymiana łożyska 5 biegu..

Post autor: nick »

Czy ktoś wymieniał łożysko 5 biegu w 1.0 50KM? Znalazłem informację, iż to łożysko znajduje się najwyżej w skrzyni więc przy niedoborze oleju pierwsze szwankuje. W moim przypadku chyba tak musiało być, ponieważ po zakupie simering wybieraka ciekł bardzo, oleju był niedobór i owo łożysko "gwiżdże". Chciałbym się dowiedzieć czy dużo z tym roboty? Wszystkie łożyska i przekładnie trzeba ściągać, czy można może "od tyłu" skrzyni tą wymianę wykonać tam gdzie znajduje się 5 bieg.. proszę o informację posiadających wiedzę :)

ps. olej w skrzyni nowy nic nie pomogło.. poza tym skrzynia działa poprawnie nic jej nie dolega..
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Łożysko wymienisz odkręcając dekiel na boku skrzyni koszt w aso chyba z 35zł
Awatar użytkownika
nick
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 278
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Lokalizacja: Tichau

Post autor: nick »

Jesteś pewien Michał, że w 6N2 da się to tak zrobić, bo już pewien "specjalista" gdy zasugerowałem taki sposób wymiany to mnie wyśmiał..
Jak dobrze poszukałem to jest to łożysko igiełkowe?

Dzwoniłem do pierwszej z brzegu firmy regenerującej skrzynie i uzyskałem info, iż trzeba rozbierać całą skrzynię, aby wymienić to łożysko (a prawdopodobnie są tam 2 łożyska). Czy ktoś ma jakieś informacje co do wymiany tego łożyska, bądź jakieś cenne wskazówki..
t
terzek
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 21 maja 2011, 23:57

Post autor: terzek »

nick pisze: Jesteś pewien Michał, że w 6N2 da się to tak zrobić, bo już pewien "specjalista" gdy zasugerowałem taki sposób wymiany to mnie wyśmiał..
Jak dobrze poszukałem to jest to łożysko igiełkowe?

Dzwoniłem do pierwszej z brzegu firmy regenerującej skrzynie i uzyskałem info, iż trzeba rozbierać całą skrzynię, aby wymienić to łożysko (a prawdopodobnie są tam 2 łożyska). Czy ktoś ma jakieś informacje co do wymiany tego łożyska, bądź jakieś cenne wskazówki..
Nie podeszli do problemu poważnie ( chodzi o serwis). Np w samochodach starszych roczników 1998- 2001 VWPolo, Lupo,Golf III rzeczywiście problem jest z ubywaniem oleju ze skrzyni biegów przez semering wybieraka i przegrzewanie się chłodzenia skrzyni biegów. Z racji iż zębatki 5-go biegu znajdują się najwyżej - pozostają bez smarowania i przy długiej jeździe na 5-tym biegu następuje przegrzewanie się trzpieni zębatek. Temperatura jest tak duża iż potrafi "roztopić" bieżnie łożyska napędowego - a ona jest z -  ;D ;D ;D ;D ;D"NO TO WYNALAZEK- "wieniec" łożyska z "plastiku", odpowiednio utwardzonego tworzywa sztucznego. Skutek jest - wyskakiwanie 5-go biegu  lub jego brak ( tak jak jazda na "luzie"). Czasami się zastanawiam czym się zajmują projektanci podzespołów samochodowych. Dochodzę do wniosku jak długo ma dany zespól być w samochodzie sprawnym. Odpowiedź brzmi: " Ano do czasu opuszczenia salonu firmowego i zainkasowania kwoty zakupu"  ( proszę o zachowanie mojej "opinii "dla siebie).
  Wymiana tego łożyska może odbywać się bez wyjmowania skrzyni biegów z samochodu. 
Symbol łożyska VW 085 311 431 C 
https://www.youtube.com/watch?v=msd7qrzW8i4&t=1s
https://www.youtube.com/watch?v=-dOheHpVaS8&t=7s
 
W/w uszkodzenie jest przykładowym ale do zapoznania się z nim niewtajemniczonych.
Pozdrowienia.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2021, 13:23 przez terzek, łącznie zmieniany 1 raz.
t
terzek
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 21 maja 2011, 23:57

Post autor: terzek »

terzek pisze:
nick pisze: Jesteś pewien Michał, że w 6N2 da się to tak zrobić, bo już pewien "specjalista" gdy zasugerowałem taki sposób wymiany to mnie wyśmiał..
Jak dobrze poszukałem to jest to łożysko igiełkowe?

Dzwoniłem do pierwszej z brzegu firmy regenerującej skrzynie i uzyskałem info, iż trzeba rozbierać całą skrzynię, aby wymienić to łożysko (a prawdopodobnie są tam 2 łożyska). Czy ktoś ma jakieś informacje co do wymiany tego łożyska, bądź jakieś cenne wskazówki..
Nie podeszli do problemu poważnie ( chodzi o serwis). Np w samochodach starszych roczników 1998- 2001 VWPolo, Lupo,Golf III rzeczywiście problem jest z ubywaniem oleju ze skrzyni biegów przez semering wybieraka i przegrzewanie się chłodzenia skrzyni biegów. Z racji iż zębatki 5-go biegu znajdują się najwyżej - pozostają bez smarowania i przy długiej jeździe na 5-tym biegu następuje przegrzewanie się trzpieni zębatek. Temperatura jest tak duża iż potrafi "roztopić" bieżnie łożyska napędowego - a ona jest z -  ;D ;D ;D ;D ;D"NO TO WYNALAZEK- "wieniec" łożyska z "plastiku", odpowiednio utwardzonego tworzywa sztucznego. Skutek jest - wyskakiwanie 5-go biegu  lub jego brak ( tak jak jazda na "luzie"). Czasami się zastanawiam czym się zajmują projektanci podzespołów samochodowych. Dochodzę do wniosku jak długo ma dany zespól być w samochodzie sprawnym. Odpowiedź brzmi: " Ano do czasu opuszczenia salonu firmowego i zainkasowania kwoty zakupu"  ( proszę o zachowanie mojej "opinii "dla siebie).
  Wymiana tego łożyska może odbywać się bez wyjmowania skrzyni biegów z samochodu. 
Symbol łożyska VW 085 311 431 C 
https://www.youtube.com/watch?v=msd7qrzW8i4&t=1s
https://www.youtube.com/watch?v=-dOheHpVaS8&t=7s
 
W/w uszkodzenie jest przykładowym ale do zapoznania się z nim niewtajemniczonych.
Pozdrowienia.
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”