
ps. olej w skrzyni nowy nic nie pomogło.. poza tym skrzynia działa poprawnie nic jej nie dolega..
Moderatorzy: Global Moderator, Moderator
Nie podeszli do problemu poważnie ( chodzi o serwis). Np w samochodach starszych roczników 1998- 2001 VWPolo, Lupo,Golf III rzeczywiście problem jest z ubywaniem oleju ze skrzyni biegów przez semering wybieraka i przegrzewanie się chłodzenia skrzyni biegów. Z racji iż zębatki 5-go biegu znajdują się najwyżej - pozostają bez smarowania i przy długiej jeździe na 5-tym biegu następuje przegrzewanie się trzpieni zębatek. Temperatura jest tak duża iż potrafi "roztopić" bieżnie łożyska napędowego - a ona jest z -nick pisze: Jesteś pewien Michał, że w 6N2 da się to tak zrobić, bo już pewien "specjalista" gdy zasugerowałem taki sposób wymiany to mnie wyśmiał..
Jak dobrze poszukałem to jest to łożysko igiełkowe?
Dzwoniłem do pierwszej z brzegu firmy regenerującej skrzynie i uzyskałem info, iż trzeba rozbierać całą skrzynię, aby wymienić to łożysko (a prawdopodobnie są tam 2 łożyska). Czy ktoś ma jakieś informacje co do wymiany tego łożyska, bądź jakieś cenne wskazówki..
terzek pisze:Nie podeszli do problemu poważnie ( chodzi o serwis). Np w samochodach starszych roczników 1998- 2001 VWPolo, Lupo,Golf III rzeczywiście problem jest z ubywaniem oleju ze skrzyni biegów przez semering wybieraka i przegrzewanie się chłodzenia skrzyni biegów. Z racji iż zębatki 5-go biegu znajdują się najwyżej - pozostają bez smarowania i przy długiej jeździe na 5-tym biegu następuje przegrzewanie się trzpieni zębatek. Temperatura jest tak duża iż potrafi "roztopić" bieżnie łożyska napędowego - a ona jest z -nick pisze: Jesteś pewien Michał, że w 6N2 da się to tak zrobić, bo już pewien "specjalista" gdy zasugerowałem taki sposób wymiany to mnie wyśmiał..
Jak dobrze poszukałem to jest to łożysko igiełkowe?
Dzwoniłem do pierwszej z brzegu firmy regenerującej skrzynie i uzyskałem info, iż trzeba rozbierać całą skrzynię, aby wymienić to łożysko (a prawdopodobnie są tam 2 łożyska). Czy ktoś ma jakieś informacje co do wymiany tego łożyska, bądź jakieś cenne wskazówki..![]()
![]()
![]()
![]()
"NO TO WYNALAZEK- "wieniec" łożyska z "plastiku", odpowiednio utwardzonego tworzywa sztucznego. Skutek jest - wyskakiwanie 5-go biegu lub jego brak ( tak jak jazda na "luzie"). Czasami się zastanawiam czym się zajmują projektanci podzespołów samochodowych. Dochodzę do wniosku jak długo ma dany zespól być w samochodzie sprawnym. Odpowiedź brzmi: " Ano do czasu opuszczenia salonu firmowego i zainkasowania kwoty zakupu" ( proszę o zachowanie mojej "opinii "dla siebie).
Wymiana tego łożyska może odbywać się bez wyjmowania skrzyni biegów z samochodu.
Symbol łożyska VW 085 311 431 C
https://www.youtube.com/watch?v=msd7qrzW8i4&t=1s
https://www.youtube.com/watch?v=-dOheHpVaS8&t=7s
W/w uszkodzenie jest przykładowym ale do zapoznania się z nim niewtajemniczonych.
Pozdrowienia.