[6N] Centralny zamek ciągle "pompuje"

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

V
Vw_Tyski_
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 23 kwie 2010, 11:07

[6N] Centralny zamek ciągle "pompuje"

Post autor: Vw_Tyski_ »

Witam Forumowiczów.

Otóż mam taki problem z C.Z w swoim polo. Odebrałem dziś auto od lakiernika gdzie była wymieniana tylna klapa co łączy się z tym, że trzeba było przerzucić wszystkie bebechy ze starej klapy do nowej czyli całą wiązkę ele., zamek i wycieraczkę. podejrzewam że Gość gdzieś nieźle coś popierd*** ;/ bo po 1sze klapa jest krzywo założona bo się nie domyka:/ trza mocniej trzasnąć. A po drugie i to najgorsze! chcąc zamknąć samochód włożyłem kluczyk do zamka przekręciłem i słysze jak pompka centralnego ciąąąąąągle pracuje
a siłowniki nie zamykają się. Nie mam zielonego pojęcia co z tym teraz zrobić ;/

także prosze was o POMOC.
Pozdro!
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Wężyk z powietrzem musi być nieszczelny i nie pompuje tyle powietrza żeby siłownik zamkną drzwi. Mam małą nieszczelność z której ucieka mi powietrze i zamek w tych drzwiach się nie zamyka.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

u mnie to samo, nieszczelny układ pneumatyczny centralnego, z braku cierpliwości pompka centralnego wylądowała na śmietniku :grin:
po problemie :bomb:
civic r18a2/407 1,6 HDi
g
gregor_gg
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 03 lut 2013, 14:07

Post autor: gregor_gg »

Witam! Mam podobny problem, z tą różnicą, że pomka cały czas pompuje przy zamykaniu, ale zamki się zamykają. Nie wiem co może być nie tak. Przy otwieraniu jest ok. Proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
wiatrak84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 19 wrz 2009, 12:12
Lokalizacja: Baborów/Racibórz

Post autor: wiatrak84 »

witam mam podobny problem. w moim classicu dziś otworzyłem drzwi normalnie pompka pracowała jak należy ale nie udało się już go zamknąć. centralny nie reaguje na pilota a jak wcisnę przycisk w drzwiach to pompka pompuje bez końca nie zamyka się i nie otwiera. c.z. reaguje tylko jak usiądę w aucie i wcisnę przycisk w drzwiach kierowcy wtedy zamyka tylko te drzwi i pompuje bardzo długo. Bardzo chętnie obejrzał bym tę pompkę ale niestety nie można także otworzyć klapy bagażnika.
czy ktoś orientuje się jak otworzyć bagażnik awaryjnie od środka bez rozwalania poszycia całego.
Proszę o jakieś sugestie bo sytuacja jak dla mnie jest kryzysowa :(
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

trzeba sprawdzic gdze ucieka powietrze i naprawic to, w twoim przypadku jesli dzieje sie to po wymianie klapy to szuaj nieszczelnosci w klapie, moze nie zaczepił węzyka albo go uszkodził
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""wiatrak84""] Bardzo chętnie obejrzał bym tę pompkę ale niestety nie można także otworzyć klapy bagażnika.
czy ktoś orientuje się jak otworzyć bagażnik awaryjnie od środka bez rozwalania poszycia całego.
Proszę o jakieś sugestie bo sytuacja jak dla mnie jest kryzysowa [/quote]

Masz nieszczelność tak jak tu klocek wspomniał.
Aby otworzyć bagażnik, wkladasz kluczyk w zamek bagażnika i przekręcasz po czym próbujesz otworzyć. Jeśli klamka nadal luźno pracuje i nie otwiera przekręcasz w kolejną pozycję- ale z tego co pametam dajesz max w prawo i ma być ;)
Awatar użytkownika
wiatrak84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 19 wrz 2009, 12:12
Lokalizacja: Baborów/Racibórz

Post autor: wiatrak84 »

Hm spróbuje tak jak radzisz ale z tego co już próbowałem to jest możliwość zamknąć klapę kluczykiem tak by nawet otwarcie z centralnego jej nie otworzyło. Ja mam classica i nie wiem czy ten mechanizm działa tak samo jak w zwykłym polo. Spróbuje i dam znać czy są postępy jakieś.
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""wiatrak84""]le z tego co już próbowałem to jest możliwość zamknąć klapę kluczykiem tak by nawet otwarcie z centralnego jej nie otworzyło.[/quote]

Dokładnie jest taka opcja
Awatar użytkownika
wiatrak84
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 19 wrz 2009, 12:12
Lokalizacja: Baborów/Racibórz

Post autor: wiatrak84 »

Dobrałem się do pompki dziś. Niby działa ale sam nie wiem czy poprawnie. Odłączyłem od niej wężyk powietrzny i włączałem z pilota np. Na zamknięcie reagowała przytykałem palcem i się wyłączała ale na otwieranie już nie. Nie wiem czy to dobry sposób na sprawdzenie ale na mój prosty chłopski rozum powinna reagować na oba sygnały. Rozebrałem też drzwi od strony kierowcy i obejrzałem wężyk ale nie zauważyłem nic niepokojącego. Hm sam już nie wiem co dalej zrobić z tym fantem czy pruć tapicerkę i sprawdzić wszystko po kolei czy co. Jaki jest najlepszy sposób na sprawdzenie działania pompki. I jak ewentualnie sprawdzić czy dochodzi do niej sygnał z centralki.
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

wiatrak84 spróbuj sterować centralnym poprzez rygiel w drzwiach kierowcy.

Pompka powinna reagowac na oba sygnały- zamykania i otwierania. Przy szczelnym układzie nie powinna długo pompować.
Wyjmij pompkę, obejrzyj wtyczkę do niej czy nie jest skorodowana, zdejmij dekielek z pompki i obejrzyj czy nie była zalana elektronika.
Kolejny krok to sprawdzenie czy dociera sygnał- na forum poszukaj które przewody w kostce od pompki odpowiadają za zamykanie/ otwieranie i sprawdź czy pojawia sie na nich napiecie, bądź "na krótko" podaj napiecie na dany przewód.
P
Poloklet
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 17 wrz 2014, 19:21

Post autor: Poloklet »

Aby nie zakładać nowego wątku, podłączę się tutaj z prostym pytaniem:
Czy pompka może ulec takiemu uszkodzeniu, że włącza się przy otwieraniu, a przy zamykaniu "milczy"?
Dodam, że napięcia dochodzą ze sterownika: 12V na zewnętrznym pinie, raz na jednym, raz na drugim.
Czy jest sens to rozbierać aby naprawić jakis kontakt elektryczny wewnątrz, czy od razu kupować nową?
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2021, 10:39 przez Poloklet, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”