nie polo :P audi a4- grzeje sie/ klekot

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

Awatar użytkownika
jaro812
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:32
Lokalizacja: Głogów/ Świat...

nie polo :P audi a4- grzeje sie/ klekot

Post autor: jaro812 »

hej moje stare forum:D mam problema z moim A4 B5 1.8T AEB- moze cos wymysliciie...
autko z dosc duzym przebiegiem bo 190k mil i niby silniczek ok sie wydawal jak kupowalem ale po przejechaniu 50km do domu zaswiecil sie olej i popychacze dosc glosno klekotaly, pierwsze co to plukanie i zmiana oleju z filtrem. Kupilem zwykly 10w/40 zeby go tylko przeczyscic i znow wymienic, w miedzy czasie zalozylem mniej skatowane turbo (kat nowy jest), wymienilem paski rozrzad i napinacze, termostat, pompe wody, wiadomo nowy plyn do chlodzenia (oczywiscie dobrze odpowietrzylem uklad) pojechalem posprawdzac bledy na vagu ( pierdoly- pokasowane i adaptacja przepustnicy) no i wydawalo sie juz wsdzystko ok i znow zaczal klekotac i olej sie swieci... no to po ok 500km zmiana na valvoline 5w/50 i nowy filtr. Bylem happy bo pieknie zaczal pracowac, turbinka ladnie dmuchala i w siedzenia wciskalo choc dopiero tak od 3000obr bylo to czuc konkretniej. Ale 300km po tym zrobil sie slabszy, przestalo wciskac i falowal na wolnych czasem szczegolnie po odpaleniu na zimno a jak sie zagrzal to klekot i kontrolka oleju... mysle przeplywka i znow na vagowanie (nie nagralo nie wiem czemu a mialem tu logi wrzucic) okazuje sie ze mimo ponownej adaptacji przeplywka na wolnych otwiera 6stopni a na 5000obr raz 16 a raz max 24 pokazalo... Wg mnie grzeje sie bo malo swierzego powietrza (temp. pow. na ssacym 60st. a silnika 102... ciecz chlodzaca max 95 ma), slaba mieszanka i dlatego klekota i olej swieci- dobrze mysle czy błądze?? jest sposob na pzreplywke? nowa wiadomo ze po portfelu pociagnie a urzywka nie wiadomo jak mocno styrana sie trafi wiec prosze o rade co tu wykombinowac zeby pracowal jak nalezy i go nie zajechac... nie sprawdzalem cisnienia oleju- nie mam gdzie bo u angoli siedze narazie a ich warsztaty za drogie
Obrazek
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Odpuść przepływkę. Ona ma się nijak do ciśnienia oleju.
Nie pakuj kasy w auto. Sprawdź ciśnienie oleju i ciśnienie sprężania.
Daj znać jakie wyniki - pomyślimy dalej.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
Awatar użytkownika
jaro812
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:32
Lokalizacja: Głogów/ Świat...

Post autor: jaro812 »

no to troche potrwa zanim sprawdze... wiem ze od tego powinienem zacząć ale jak juz pisalem u angoli ciężko z tym i za normalna kase...
Obrazek
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

...ale prawidłowa diagnoza pozwoli zaoszczędzić kupę kasy.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Popytaj na forum A4 beda na pewno lepiej znali temat. Te silniki nie naleza do bez awaryjnych, niby fajny silniczek a wiecej z nim klopotow niz jest to warte.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
r
riggs
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 19 sty 2010, 14:20

Post autor: riggs »

[quote=""jaro812""]hej moje stare forum:D mam problema z moim A4 B5 1.8T AEB- moze cos wymysliciie...
autko z dosc duzym przebiegiem bo 190k mil i niby silniczek ok sie wydawal jak kupowalem ale po przejechaniu 50km do domu zaswiecil sie olej i popychacze dosc glosno klekotaly, pierwsze co to plukanie i zmiana oleju z filtrem. Kupilem zwykly 10w/40 zeby go tylko przeczyscic i znow wymienic, w miedzy czasie zalozylem mniej skatowane turbo (kat nowy jest), wymienilem paski rozrzad i napinacze, termostat, pompe wody, wiadomo nowy plyn do chlodzenia (oczywiscie dobrze odpowietrzylem uklad) pojechalem posprawdzac bledy na vagu ( *********- pokasowane i adaptacja przepustnicy) no i wydawalo sie juz wsdzystko ok i znow zaczal klekotac i olej sie swieci... no to po ok 500km zmiana na valvoline 5w/50 i nowy filtr. Bylem happy bo pieknie zaczal pracowac, turbinka ladnie dmuchala i w siedzenia wciskalo choc dopiero tak od 3000obr bylo to czuc konkretniej. Ale 300km po tym zrobil sie slabszy, przestalo wciskac i falowal na wolnych czasem szczegolnie po odpaleniu na zimno a jak sie zagrzal to klekot i kontrolka oleju... mysle przeplywka i znow na vagowanie (nie nagralo nie wiem czemu a mialem tu logi wrzucic) okazuje sie ze mimo ponownej adaptacji przeplywka na wolnych otwiera 6stopni a na 5000obr raz 16 a raz max 24 pokazalo... Wg mnie grzeje sie bo malo swierzego powietrza (temp. pow. na ssacym 60st. a silnika 102... ciecz chlodzaca max 95 ma), slaba mieszanka i dlatego klekota i olej swieci- dobrze mysle czy błądze?? jest sposob na pzreplywke? nowa wiadomo ze po portfelu pociagnie a urzywka nie wiadomo jak mocno styrana sie trafi wiec prosze o rade co tu wykombinowac zeby pracowal jak nalezy i go nie zajechac... nie sprawdzalem cisnienia oleju- nie mam gdzie bo u angoli siedze narazie a ich warsztaty za drogie[/quote]Słychać klekot tzn??Czy kiedy słyszysz ten klekot to spadają ci obroty silnika za bardzo?Jeśli tak to znaczy że klekot jest właśnie efektem spadku obrotów silnika i silnik poprostu przygasa a kiedy przygasa to normalne jest że mruży kontrolka ciśnienia oleju.Falowanie obrotów na wolnych obrotach świadczy o uszkodzonej sondzie lambda bądz silniczku krokowym.Stawiam na elektrykę kolego .Nie na silnik.Co do grzania się silnika to sprawdz termostat.Pytanie czy auto jest zasilane LPG??
Filtry MANN,FILTRON.Oleje Quaker State, MOBIL,żarówki CAR LIGHT,HELLA do waszych autek polecam.Już wkrótce do nabycia u mnie.Do oleju filtr gratis!!
Awatar użytkownika
jaro812
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:32
Lokalizacja: Głogów/ Świat...

Post autor: jaro812 »

[quote=""riggs""]Słychać klekot tzn??Czy kiedy słyszysz ten klekot to spadają ci obroty silnika za bardzo?Jeśli tak to znaczy że klekot jest właśnie efektem spadku obrotów silnika i silnik poprostu przygasa a kiedy przygasa to normalne jest że mruży kontrolka ciśnienia oleju.[/quote]
na tyle laik nie jestem zeby tego nie wiedziec, wtedy na pewno bym nie pytał o przyczyne na forum :P faluje zadko i minimalnie, mysle ze to komp ustawia sobie optymalne obroty jak jest zimny zeby podtrzymac ladowanie bo mam z tym maly problem, tzn czasem po odpaleniu nie pokazuje ladowania poki lekko nie przygazuje wiec czas zmienic szczotki w alternatorze pewnie bo raz wykonczylem akumulator gdy po odpaleniu wlaczylem szyby, wiatrak i poszedlem go odsniezac... no ale do rzeczy, narazie nie grzebie tylko tankuje i byle do przodu, brzydka pogoda i brak checi (nazywam to brakiem czasu:P) powoduja ze sie tym nie zajmuje i czekam sam nie wiem na co... za to pogrzebalem po forach no i stawiam na pompe oleju bo klekota jak sie zagrzeje i wtedy pomiedzy 1800- 2200 obr swieci olej wiec najpierw ją wymienie bo tansza jak 20 szklanek :P no ale z drugiej strony w G tez tak sie dzialo i tez w podobnym zakresie obrotow i wymiana pompy nie pomogla.... a lambda nowa jest, wymieniona wraz z katalizatorem tez nowka- zasluga poprzednika ktory tez z tym walczyl lecz nieco od d... strony zaczal... ale dzieki mu za to :D a gazu nie ma i nie bedzie, pozatym przeglad sie zbliza a tu caly zawias do wymiany... gleba juz czeka ale w PL a tu jeszcze komplet wahaczy trzeba, tuleje belki, talerze itd... pociagnie po kieszeni albo sprzedam jak len nie pusci (skad ja tyle checi do grzebania mialem jak polowka jezdzilem??) no i przepustnica tez do wymiany bo dalej za slabo otwiera mimo adaptacji...
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”