[6N2] 1.4 16V 101KM AUB LA7W - gaśnie w czasie jady, nie odpala

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
maverh
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 27 sie 2012, 22:01
Lokalizacja: Wrocław - Zachód

[6N2] 1.4 16V 101KM AUB LA7W - gaśnie w czasie jady, nie odpala

Post autor: maverh »

Witajcie Forumowicze!

Auto w moich rekach od 2012 roku.

Obrazek

Od jakiegoś czasu mam małe kłopoty z moim Polo 6N2 1.4 16V 101KM AUB.


Potrafi zgasnąć w czasie jady, wcześniej pojawiały się małe symptomy usterki jak przerywanie na 1-2 sek ale później jechało dalej i nic.

Aktualnie- sytuacja z wczoraj:
Pojechałem gdzieś, auto stało ok 1,5h, nie odpaliła. Zostawiłem auto, wróciłem wieczorem z myślą, że wezmę auto na linkę, odpaliła na strzała i wróciła sama.

Wcześniej:
pojechałem w jedną stronę, auto postało, dojechałem do skrzyżowania, 1-2-3 i ok 3,5-4 tys obr, zgasła, zepchnąłem na bok, nie odpalała. Podczas kręcenia było czuć paliwo więc pompa paliwa działa. Zaciągnąłem pod dom, wyjąłem aku i podładowałem, po założeniu aku pali na strzała.
Takich sytuacji miałem już kilka.

Nieco wcześniej podpiąłem się testerem diagnostycznym, brak błędów, Live Data co ciekawe wskazała temp chłodziwa -40, idąc tym tropem wymieniłem czujnik temperatury, bo myślałem, że ECU dostając zły odczyt temperatury dostarcza za dużo paliwa i przelewa, stąd gaśnie i nie pali.

Kolega podpinał się kompem BOSCHA, wykazało jedynie błąd, że sterownik silnika jest zablokowany, błąd usunięto, nie powrócił.

Wiem, że pompa paliwa działa, ale na wszelki W wymienię wkład pompy, kupiłem tez czujnik położenia wału, ale nie wiem czy mam słuszność.

Może Wy macie podobne doświadczenie, to podzielcie się i uda się wspólnymi siłami wyjść z usterki.

Pozdrówka!
Ostatnio zmieniony 07 paź 2019, 15:19 przez maverh, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 797
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Sprawdzałeś tylko błędy silnika czy też inne?
Immobilizer i inne związane z elektryką.
Gdy nie chce odpalić ale rozrusznik kręci ?
Zainwestuj w taki przyrząd : https://allegro.pl/listing?string=vag%2 ... t-1-5-0730 i tym więcej sprawdzisz niż kombinowanie z różnymi programami.
Ja mam i jestem z tego zadowolony. Mieści się w schowku  :) i jest ,,pod ręką,, .
Awatar użytkownika
maverh
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 27 sie 2012, 22:01
Lokalizacja: Wrocław - Zachód

Post autor: maverh »

Jaco- pisze: Sprawdzałeś tylko błędy silnika czy też inne?
Immobilizer i inne związane z elektryką.
Gdy nie chce odpalić ale rozrusznik kręci ?
Zainwestuj w taki przyrząd : https://allegro.pl/listing?string=vag%2 ... t-1-5-0730 i tym więcej sprawdzisz niż kombinowanie z różnymi programami.
Ja mam i jestem z tego zadowolony. Mieści się w schowku  :) i jest ,,pod ręką,, .
Sprawdzane wszelkie błędy, nie tylko silnika. Immo nie powoduje żadnego błędu, poza tym z tego co wiem jak siada IMMO to na zegarach miga kontrolka kluczyka.
Rozrusznik kręci, czuć nie spalone paliwo, brak zapłonu.
Podpinany był Bosch KTS 350 i nie było błędów poza zablokowanym sterownikiem silnika. Błąd usunięty.
Mam taki tester diagnostyczny za całe 115 zł, ale jak dla mnie to jest za słabe. Robiłem LiveDate i jak kręciłem rozrusznikiem pokazał mi 8546 RPM :D gdzie w Polo masz max 850 :D mówi samo za siebie.

ale skupmy się na usterce.
Ostatnio zmieniony 02 sie 2019, 18:01 przez maverh, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 797
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

A jak już nie chce odpalić to czy kręcąc rozrusznikiem wskazówka od obrotów reaguje ? Jeśli tak to czujnik położenia wału jest dobry.
Awatar użytkownika
maverh
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 27 sie 2012, 22:01
Lokalizacja: Wrocław - Zachód

Post autor: maverh »

Wskazówka obrotów budzi się dopiero po odpaleniu silnika, nigdy nie widziałem żeby wstawała przy odpalaniu.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 797
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

maverh pisze: Wskazówka obrotów budzi się dopiero po odpaleniu silnika, nigdy nie widziałem żeby wstawała przy odpalaniu.
Odepnij cewkę i kręć rozrusznikiem. Zobaczysz że się rusza. To oznacza że czujnik wału jest sprawny.
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

Miałem coś podobnego gdy uwaliła mi się sonda, silnik zalewało. Zero błędów. dopiero po wymianie sondy na sprawną wszystko wróciło do normy.
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
Awatar użytkownika
maverh
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 27 sie 2012, 22:01
Lokalizacja: Wrocław - Zachód

Post autor: maverh »

Ktora?
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

Akurat ta za katem ale która by ci się nie uwaliła to może powodować problemy.
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
Awatar użytkownika
maverh
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 27 sie 2012, 22:01
Lokalizacja: Wrocław - Zachód

Post autor: maverh »

Problem rozwiązany!

Po wymianie czujnika położenia wału korbowego problem nie ustawał. Wciąż po przejechaniu krótkiego dystansu auto miało problemy z odpalaniem, gasło w czasie jady i nie odpalało.

Po dedukcji z zaprzyjaźnionym mechanikiem podjąłem decyzję o wymianie cewki zapłonowej.
Tak wiem, przy problemie z cewką pojawiałby się przynajmniej błąd wypadania zapłonu ale...
Okazało się, że problem nie tkwił w cewce, a w... MODULE ZAPŁONOWYM pod cewką.

Po wymianie cewki dolegliwości ustały. Autko pali na strzała niezależnie od tego jaki dystans przejadę, na zimnym i ciepłym.

Jeżdżę już drugi tydzień i nie dzieje się zupełnie nic :)

Rozwiązanie zamieszczam dla forumowiczów, którzy w przyszłości mogą mieć podobny problem :)

Temat uważam za zamknięty :)

Pozdrawiam! :)
Ostatnio zmieniony 07 paź 2019, 15:25 przez maverh, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”