[ 9n3] Demontaż wyłącznika świateł

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
borys1966
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 09 gru 2018, 19:35
Lokalizacja: 32-015

[ 9n3] Demontaż wyłącznika świateł

Post autor: borys1966 »

Witam.

Potrzebuje pomocy w wyciągnięciu wyłącznika świateł . Autko zostało sprowadzone z Austrii przez poprzedniego właściciela i zaraz po odpaleniu auta zapalają się światła mijania . Nie zapalają się: oświetlenie deski rozdzielczej,światła pozycyjne i tylne światła.
( Oczywiście po przekręceniu włącznika zapalają się kolejno: pozycyjne i potem mijania , no i oświetlenie deski rozdzielczej )
Nie wiem czy jest to jakaś wersja skandynawska czy ktoś po prostu porobił mostki w wyłączniku.

A tak po prostu chciałem założyć światła dzienne ( diody ) niestety bez wyeliminowania tego świecenia nic nie zrobię .
Próbowałem już wyciągnąć za pomocą porad z internetu czyli wcisnąć przełącznik do środka i przekręcić w prawo, powinny puścić ząbki  wyłącznika. Niestety nic z tego. Zapalają się światła pozycyjne i zaczyna plumkać beeper.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 27 sty 2019, 20:06 przez borys1966, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

On tak lekko nie wychodzi. Musisz użyć trochę siły. I jak piszesz. wciskasz i przekręcasz w prawo. Musi wyjść.
Awatar użytkownika
aditonie
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 03 lip 2018, 12:02
Lokalizacja: WaWa

Post autor: aditonie »

Jeśli konstrukcyjnie to to samo co 6N2 to spróbuj tak --> https://www.youtube.com/watch?v=cip7W4F ... nqcjfNO5tY
K
Kamil123
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 17 paź 2015, 19:33
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: Kamil123 »

To wcale tak ciężko nie wychodzi. Tak jak napisałeś wciskasz to i przekręcasz w prawo i wyciągasz.
Pozdrawiam
Kamil
b
borys1966
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 09 gru 2018, 19:35
Lokalizacja: 32-015

Post autor: borys1966 »

Tak właśnie próbowałem jak na filmiku . Rożnica jest taka że na filmie pokrętło przekręca się tylko minimalnie w prawo i zwalnia zaczepy. Są podobno 3 wokoło wyłącznika . U mnie po wciśnięciu pokrętło przekręcam aż do pozycji świateł pozycyjnych ,nie zwalnia zaczepów tylko zapala od razu światła pozycyjne. Próbowałem już po przekręceniu podważyć małą łyżką plastikową do spinek  niestety ani drgnie .
Może być taka opcja że ktoś nieumiejętnie  wyciągnął pourywał te zaczepy i potem skleił wyłącznik do obudowy ?
Najwyżej wyrwę go na siłę i trzeba będzie kupić jakiś używany .
b
borys1966
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 09 gru 2018, 19:35
Lokalizacja: 32-015

Post autor: borys1966 »

Wyłącznika nie wyjmowałem dlatego że znalazłem stronę z kodami wyposażenia VW  po VIN.
Z dekodera dowiedziałem się że moje auto zostało sprowadzone z Austrii
X4A: kraj sprzedaży auta Austria
8BB: Reflektory halogenowe do ruchu prawostronnego
8RE: 4 głośniki (pasywne)
8TC: Tylne światło przeciwmgielne dla ruchu prawostronnego
8WD: Światła przeciwmgielne z chromowanymi wstawkami
8UA: Radio "RCD 200", w tym odtwarzacz CD
7R3: Kierunkowskazy boczne - wbudowane lusterka zewnętrzne  i

8K1: daytime running lights mode.

to chyba oznacza że ma tryb świateł dziennych i prawdopodobnie jest zaprogramowany w komputerze. Czyli prawdopodobnie nic z tym nie zrobię .
Ostatnio zmieniony 04 lut 2019, 18:29 przez borys1966, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

borys1966 pisze: zaraz po odpaleniu auta zapalają się światła mijania . Nie zapalają się: oświetlenie deski rozdzielczej,światła pozycyjne i tylne światła.
( Oczywiście po przekręceniu włącznika zapalają się kolejno: pozycyjne i potem mijania , no i oświetlenie deski rozdzielczej )
Nie wiem czy jest to jakaś wersja skandynawska czy ktoś po prostu porobił mostki w wyłączniku.
Nikt nie robił żadnych mostków itp. Na pewno jest dołożony fabrycznie automat zapalający światła mijania po odpaleniu auta.

Zobacz dokładnie czy zapalają się mijania czy nie czasem długie .

Ja u siebie mam zrobione długie zamiast dziennych i zapalają  się po uruchomieniu silnika.
b
borys1966
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 09 gru 2018, 19:35
Lokalizacja: 32-015

Post autor: borys1966 »

Na pewno zapalają się światła mijania . na 100 % . Zapalają się już po przekręceniu kluczyka w stacyjce, czyli jeszcze przed odpaleniem auta. I teraz gdzie taki fabryczny automat może być? Żebym chociaż wiedział jak on wygląda było by łatwiej znaleźć.
Chciałem to wyłączyć i zamocować światła ledowe ( na lato mniejsza temperatura w lampach.)
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

No tego to ja już ci nie powiem . A takie światła po przekręceniu kluczyka ostatnio widziałem w Skodzie Fabia . Też byłem zdziwiony że tak od razu się zapalają .
b
borys1966
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 09 gru 2018, 19:35
Lokalizacja: 32-015

Post autor: borys1966 »

OK już wszystko wiem. Dzwoniłem do znajomego elektronika i ta wersja auta ma zaprogramowaną wersję skandynawską. Wymiana przełącznika nic nie da. Musi go podpiąć pod komputer i wyłączyć tą opcję programowo. Podobno 10 minut roboty . Można zrobić jeszcze tak że światła zapalą się dopiero po zwolnieniu hamulca ręcznego .Odradził mi też zakładanie świateł LED ( szybkie przepalanie diod )  tylko zakupienie modułu który po odpaleniu auta zapala światła długie ale tylko na 50 % . Jest na to świadectwo homologacji dozoru technicznego .
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

borys1966 pisze: . Można zrobić jeszcze tak że światła zapalą się dopiero po zwolnieniu hamulca ręcznego

W moim zakupiony module jest taka opcja ale nie podłączałem.
borys1966 pisze:Odradził mi też zakładanie świateł LED ( szybkie przepalanie diod )  tylko zakupienie modułu który po odpaleniu auta zapala światła długie ale tylko na 50 % . Jest na to świadectwo homologacji dozoru technicznego .
No moje są na 30% i myślę że jest OK.
Tu manual zrobiłem i fotki jak świecą.

https://vwpoloklub.pl/forum/index.php/t ... #msg641373
b
borys1966
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 09 gru 2018, 19:35
Lokalizacja: 32-015

Post autor: borys1966 »

No i elegancko nawet nie widać że to są długie. O takie coś mi własnie chodzi . U mnie zobaczę dopiero  w przyszłym tygodniu podjadę do elektryka i przekonamy się czy można je wyłączyć przez komputer. Pisałem z gościem na allegro który produkuje takie moduły i wg. niego w tej wersji auta nie można tej opcji skandynawskiej wyłączyć.
b
borys1966
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 09 gru 2018, 19:35
Lokalizacja: 32-015

Post autor: borys1966 »

Już wszystko zrobione. Podpięcie do komputera , sprawdzenie wersji skandynawskiej i zonk. Nic takiego nie ma . Trzeba było rozłączyć 2 kabelki w wyłączniku .
Teraz muszę zamówić taki moduł świateł dziennych  i montaż.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Powodzenia.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”