[6n2] pali na "3 gary" - wtryski ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
riot.sdc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 29 gru 2012, 11:11

[6n2] pali na "3 gary" - wtryski ?

Post autor: riot.sdc »

Silnik 1.4 MPI 8v AKK

nagle po odpaleniu zaczął chodzić na 3 gary, śmierdzi benzyną w aucie. Dwa tygodnie temu wymieniałem przewody wn, stare miały mocne przebicia. Założyłem przewody Magneti, ale po 2 dniach także miały przebicia, wymieniłem na nowe NGK i problem ustał.

Po chaupniczym skanowaniu VAGiem wyszło:

VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 030 906 032 BD
  Component and/or Version: ME7.5.10            3176
          Software Coding: 00031
            Work Shop Code: WSC 07430
3 Znalezione: 
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 35-00 - -
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
        P0303 - 35-00 - -
17647 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Open Circuit
        P1239 - 35-10 - - - Intermittent

Przy przebiciach na przewodach miałem tak, że po paru km szarpanie ustawało, teraz bez względu na temp. silnika szarpie cały czas.

Doczytałem, że jeden z błędów wskazuje na problem ze wtryskiem na 3 cylindrze oraz wypadaniu zapłonu.

Mam w domu starą cewkę, która miała pęknięta obudowę i wariowała od wilgoci. Podmieniłem z obecną, ale nie ma żadnej różnicy.

Dwa lata temu miałem podobny problem i skończyło się na wymianie sterownika silnika (podobno miał upalone styki i nie podawał poprawnego sygnału, tak to zrozumiałem).

Jak pod domem mogę sprawdzić co mogło paść ? Niestety przeprowadziłem się do nowej miejscowości i nie znam tutaj kompletnie żadnego sprawdzonego mechanika....
r
riot.sdc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 29 gru 2012, 11:11

Post autor: riot.sdc »

Dzisiaj chciałem jechać do serwisu, odpaliłem i dalej palił jakby na 3 cylindry, przejechałem z 1,5 km i nagle zaczęło jechać lepiej, trochę poszarpało i przestało, tak samo z siebie... Skasowałem błędy w Vagu, przejechałem z 10 km, po drodze gasząc i odpalając i Vag nie pokazał nowych błędów.
Niby spoko, ale martwi mnie to chyba bardziej, bo mechanik w takim razie nic nie stwierdzi, a co drugi dzień jeżdżę po 60 km do pracy i teraz nie wiadomo kiedy problem wróci.

Czy w obecnych czasach paliwo może być przyczyną takich cyrków ? Parę razy tankowałem na jakieś lokalnej stacji, nie "sieciowej"

27 tys.km temu wymieniałem świecie na nowe NGK wersja "longlife". Co ile wymieniać świece w tym silniku ? Gdzieś czytałem, że co 60 tys, a w innych serwisach podają, że po 20 tys.km.

W jaki sposób można sprawdzić cewkę zapłonową ? Z 3 lata temu w pośpiechu wymieniłem na nową nieznanej firmy SKV, gdzie po czasie naczytałem się opinii, że to najgorszy chiński sort, może tutaj zaczyna się problem ?
Nie chciałbym kupować części "w ciemno"
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”