Silnik 1.4 MPI 8v AKK
nagle po odpaleniu zaczął chodzić na 3 gary, śmierdzi benzyną w aucie. Dwa tygodnie temu wymieniałem przewody wn, stare miały mocne przebicia. Założyłem przewody Magneti, ale po 2 dniach także miały przebicia, wymieniłem na nowe NGK i problem ustał.
Po chaupniczym skanowaniu VAGiem wyszło:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 030 906 032 BD
Component and/or Version: ME7.5.10 3176
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 07430
3 Znalezione:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-00 - -
17647 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Open Circuit
P1239 - 35-10 - - - Intermittent
Przy przebiciach na przewodach miałem tak, że po paru km szarpanie ustawało, teraz bez względu na temp. silnika szarpie cały czas.
Doczytałem, że jeden z błędów wskazuje na problem ze wtryskiem na 3 cylindrze oraz wypadaniu zapłonu.
Mam w domu starą cewkę, która miała pęknięta obudowę i wariowała od wilgoci. Podmieniłem z obecną, ale nie ma żadnej różnicy.
Dwa lata temu miałem podobny problem i skończyło się na wymianie sterownika silnika (podobno miał upalone styki i nie podawał poprawnego sygnału, tak to zrozumiałem).
Jak pod domem mogę sprawdzić co mogło paść ? Niestety przeprowadziłem się do nowej miejscowości i nie znam tutaj kompletnie żadnego sprawdzonego mechanika....