[9N3] Interfejs diagnostyczny do CAN

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""qwertypol""]Poleci ktoś jakiś kabel diagnostyczny do VW POLO 9n3 2008r. najlepiej na usb.[/quote]
vcds - klon, bo ori to nie chcesz wiedzieć ile kosztuje. Poszukaj stronki e-service lub mogę ci załatwić namiar na gościa z forum passata który ma coś "swojego" do grupy vag (na bazie vcds, ale daje gwarancje).
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Klon Vcds to i tak jakieś 200 PLN do tego trzeba go pilnować żeby się z netem nie połączył bo wgra do fejsa nowy firmware i przestanie działać. Co do dodania kontrolki płynu sprysków to aktywacja jest przez przekodowanie licznika (vag 409.1 to nawet zrobi) ,tylko że trzeba czujnik dołożyć.
Pisząc adaptacje miałem na myśli nie tylko przepustnicy ale np skalibrowanie licznika prędkości (np w passacie jest możliwość regulacji 75%-125%), poziomu paliwa wskazań spalania, jak długo po wyciągnięciu kluczyka można się bawić szybami , jak długo maja grzać lusterka itp . Tylko że jak pisałem wcześniej po blokowali tą możliwość w nowszych a później wprowadzili długie kodowanie które daję fajne możliwości (golf 5 ,octavia 2 włącznie domykania szyb, aktywacja świateł dziennych ).
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Długie kodowanie to nie dla 9N_.

Mi chodziło wówczas o blokowanie zamków itp. Takie dodatkowe konfiguracje.
Kupiłem z Viakena za coś koło 80 zł. Kabel jak kabel - problemów nie ma. Ale jak ktos chce cokolwiek grzebnąć w 6R, golfie 5 i wyższych to VCDS klon.
Lub oryginał za około 1800 jak ktoś ma rozmach.
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

wystarczy na pewno przy polo do 05 roku. Nie wiem jak w przypadku młodszych - nie mam doświadczenia, ale myślę, ze do odczytywania błędów powinno wystarczyć.

Mam taki kabel (OBD2, VAG KKL)... dałem 39 zł... także jeśli szukasz kabla bez CANa, to szukaj tańszego. Ja przy użyciu swojego mogę robić prawie wszystko (polo 2002 r.) - kasowanie błędow, zmiany kodowania, korekta licznika, adaptacje (przepustnica, EGR, silniczki sterowania klimą itp.), aktywacja tempomatu itd...
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

[quote=""Witek6935""]wystarczy na pewno przy polo do 05 roku. Nie wiem jak w przypadku młodszych - nie mam doświadczenia, ale myślę, ze do odczytywania błędów powinno wystarczyć.

Mam taki kabel (OBD2, VAG KKL)... dałem 39 zł... także jeśli szukasz kabla bez CANa, to szukaj tańszego. Ja przy użyciu swojego mogę robić prawie wszystko (polo 2002 r.) - kasowanie błędow, zmiany kodowania, korekta licznika, adaptacje (przepustnica, EGR, silniczki sterowania klimą itp.), aktywacja tempomatu itd...[/quote]

tylko że ja mam polo 2008r i właśnie nie wiem jak to będzie.
bo na aukcjach pisze, że do 2004r obsługuje.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Ja mam my2007 i działa normalnie. W polo CAN jest ale nie służy do diagnozy.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

No właśnie z polo 9n jest problem. Bo ograniczona jest adaptacja (poblokowane kanaly) a nie wprowadzone jest kodowanie długie. Zostaje grzebanie w eepromie modułu ale to już wyższa szkoła jazdy (można zmieniać eeprom przez obd ale w razie pomyłki zostaje wylutowanie układu pamięci i wgranie poprawnego przez programator.

Ps jhosef jeśli chodzi blokowanie zamków powyżej 15 km/h to się robi kodowaniem albo adaptacja ale opcja jest i bez problemu robi to vag 409.1 w pełnej wersji .
Lenistwo drogą do postępu
P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

Post autor: Polo_24 »

Koledzy trochę czasu minęło od postatniego postu w tym temacie.
Czy nw. interfejs SDPROD obsłuży Polo 9N3 z 2008r., 1.2 benzyna 60 KM?.
http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 06743.html

Akurat wywaliło mi parę błędów: kontrolka silnika, ABS, wspomaganie kierownicy, ale chciałbym też przyszłościowo mieć kontrolę nad swoim Polo :) .
Rozmawiałem ze sprzedawcą z plusów mamy - Windows 7/8, polski interfejs i praktycznie wszystkie autka z ODBII tj. od 2000r., ( nie OBD2), ale trochę to za kolorowo brzmi ;) .

Mam VCDS, jak na początek wykazał przerwę w obwodzie lambdy (przetarty przewód), Problem ABS prawe tylne koło
(brudny pierścień magnetyczny).
Okazuje się, że Polo jest z 2008r. (9N3) a VCDS łączy po linii CAN ?
Dziękuję i pozdrawiam.
b
borys1966
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 09 gru 2018, 19:35
Lokalizacja: 32-015

Post autor: borys1966 »

Witam.
Wątek nie był rozwijany już ponad 120 dni. Mam pytanko, bo wszyscy piszą że do VW to tylko Vag com albo VCDS .
A znalazłem niedawno taki program https://www.motoautko.pl/product-pol-36074-Interfejs-diagnostyczny-iCar-Pro-WiFi-SDPROG-Smart-Driver-program-PL.html bo też chciałbym sprawdzić to i owo w aucie .
Czy ktoś to testował ?
d
davidg96
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 01 lis 2018, 20:32

Post autor: davidg96 »

Witam
Potrzebuje pobrać VAG COMMANDER’A, jednak wszystkie które ściągnąłem pokazują komunikat „init dog failed”. Czy posiada ktoś działającą wersje?
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”