Chip tuning 1.4 86km

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
artek096
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 22 paź 2017, 12:35

Chip tuning 1.4 86km

Post autor: artek096 »

Siemanko czy ktos robil chip tuning tego silnika? Pisza ze Dla tego konkretnego modelu auta Volkswagen Polo 6R 1.4 63kW 86 KM, chip tuning silnika powinien podnieść nominalną moc o 3 KM do 89 KM, co stanowi wzrost o 4%, natomiast wartość momentu obrotowego powinna wzrosnąć o 6 Nm do 138 Nm, czyli poprawić się o około 5% w stosunku do oryginału! I pytanie czy ktos z was robil takj chip tuning i czy to odczuwalne podniesienie tych wartosci?
a
artek096
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 22 paź 2017, 12:35

Post autor: artek096 »

Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

te wartości troche z czapy, przy tym silniku (bez turbo) średnio się opłaca cokolwiek robić poza zmianą silnika.
BTW. nie wiem skąd wzieli tą prędkość max: 175 km/h, skoro swoim 1.4 86hp bez problemu na dłuższej prostej osiągam prędkość w granicach 196 km/h, a fabryczny 1.2 TSI 105 hp ma vmax minimalnie większy - w granicach 205 km/h :P
a
artek096
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 22 paź 2017, 12:35

Post autor: artek096 »

Napisałem ten post bo moze ktos robil cos takiego i sie wypowie. Co do predkosci max to mnie nie interesuje moze miec i z 160 i tak tyle nie jeżdżę. Zainteresowalem sie chip tuningiem ze względu na bardzo powolne przyspieszanie i ogolnie aby byl żwawszy jesli jest to mozliwe. Najwazniejsze czy jest to wogole sens czy cos bedzie odczuwalne po takiej modyfikacji i czy warte ceny ktorej jeszvze nie znam. Jak ktos cos wie na ten temat prosze o info.
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

to może masz coś nie tak z samochodem, skoro wolno przyśpiesza, Polówka z 1.4 całkiem dobrze się zbiera
a
artek096
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 22 paź 2017, 12:35

Post autor: artek096 »

Auto przechodzilo sprawdzanie przedzakupowe w salonie VW w Gdańsku i nie stwierdzono nic niepokojacego. Ja wczesniej jezdzilem autem o mocy 136km wiec nie mialem porownania i myslalem ze poprostu 86km to tak ma byc ale w sytuacji gdy jade wolno np. Dojezdzam do skrzyzowania  i redukuje do dwójke to czasem az strach wyjeżdżać  bo ja mu gazu a tu z 2 sekundy by sie zebrał. To nie wiem czy ma tak byc. Poprostu barfzo slaba reakcja na gaz
G
Grzego90
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 31 paź 2017, 17:34

Post autor: Grzego90 »

To masz coś nie tak. Posiadam auto z tym silnikiem i powiem Ci że zbiera sie bardzo sprawnie, zwłaszcza na drugim biegu. Wiadomo, że to nie wyścigówka ale przyspiesza od raz po dodaniu gazu i żwawo. Swoją drogą chyba był tu taki temat, albo gdzieś na necie czytałem właśnie o takiej opóźnionej reakcji na dodanie gazu.
a
artek096
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 22 paź 2017, 12:35

Post autor: artek096 »

A ktos moze cos doradzić jak dojsc skad taka usterka i jak rozwiązać ten problem?
Awatar użytkownika
irdeto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 85
Rejestracja: 16 maja 2016, 0:24

Post autor: irdeto »

artek096 pisze: A ktos moze cos doradzić jak dojsc skad taka usterka i jak rozwiązać ten problem?
Ale Ty nie masz żadnej usterki i nic nie wykombinujesz. Po prostu musisz się z tym pogodzić że tak pozostanie.
Wiem że to takie odczucie masz,a szczególnie jak przesiadłeś się ze 136kM.
Ja miałem możliwość w życiu jeździć tylko Polo 3 (6n) 1.4 i ono miało niby "tylko" 60kM waga ok. 1,0t i to był wariat..  :)
A te 86kM i ok 1,2t to na początku jak kuzyn kazał się nim przejechać,to myślałem że chyba coś nie tak z nim,czy aby hamulce nie blokują... Ale było w nim wszystko ok,bo jak wyjeżdżało z Niemiec,to była robiona ostatnia inspekcja u dealera VW ,wymieniany olej i itd.
Ale już się przyzwyczaiłem i nie jest najgorzej  ;)
Musiałbyś pójść w GTI, ale.. Coś za coś, ja już wolę taki zwykły silnik,a jak poczytasz to najlepsze opinie zbierał i dlatego też na taki kompromis poszedłem,nie chciałem problemów.
A wracając to Twojego pierwszego pytania,to już tu gdzieś na forum o tym z kimś pisałem.
15km ode mnie jest hamownia,byłem tam 2 lata temu i pytałem. To odparli,że dla tych 3-4 kM nie warto tej kasy. Coś o wymianie sterownika gadali a koszt to miał być 1000-1200zł, wiec by to nie miało najmniejszego sensu, ale mogła to być tylko ich ściema..

A sięgając wstecz,to wcześniejsze Polo IV miało 75kM, a ten sam silnik niby, to tu dali radę podnieść o 11kM.
Jak masz chęci to szukaj dalej rozwiązania,ale wątpię byś coś wskórał,albo może i tam gdzie dałeś linka spróbuj się coś dowiedzieć..
Oryginalny wykres dla CGGB
Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2021, 18:09 przez irdeto, łącznie zmieniany 1 raz.
a
artek096
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 22 paź 2017, 12:35

Post autor: artek096 »

Ok no dzieki kolego za wyczerpującą odpowiedź. No wiec pewnie tak jest a ja zbyt wiele oczekuje. W wolnej chwili moze gdzies to skonsultuje i chipowanie i czy jak jest tak ma byc. Dzieki
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”