Skrzynia z Seata w Polo ?

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

c
cartman1285
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 02 mar 2012, 20:39

Skrzynia z Seata w Polo ?

Post autor: cartman1285 »

Witajcie. W moim Polo 6n2 1.4 mpi siadła skrzynia. Poprzedni właściciel nie dolewał oleju. Po zakupie wlałem olej do skrzyni ale łożyska są tak zajechane, że w czasie jazdy odgłos jest podobny jak w startującym samolocie. Wycie, buczenie, huk  :( . Szukam skrzyni od jakiegoś czasu. Znalazłem niedaleko skrzynie sparowaną z silnikiem 1.4 MPI ale oznaczenie tej skrzyni to DXK a mojej ETD. Sprawdziłem i DXK to skrzynia z Seata. Wizualnie bardzo podobna do ETD. Macie jakieś doświadczenie w tym temacie. Czy skrzynie od Seata będą pasować do VW. Czy ta DXK będzie mieć takie samo przełożenie. Nigdzie nie mogę znaleźć opisu tych skrzyń ani informacji o przełożeniach.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

na pw pośle linka i tam porównasz skrzynie
edit
link poszedł
jesteś pewny iż to skrzynia?
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2018, 20:23 przez bialy0666, łącznie zmieniany 1 raz.
c
cartman1285
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 02 mar 2012, 20:39

Post autor: cartman1285 »

Dzięki za link. Kopalnia wiedzy :) Mechanik oglądał auto, w skrzyni nie było oleju, padnięty uszczelniacz. Ogólnie wszystkie łożyska kół są sprawne. Wycie wydobywa się spod spod auta w czasie jazdy, dodatkowo dochodzi jeszcze inny rodzaj wycia kiedy puszczam gaz albo dodaję (zmiana obciążeń na skrzyni) więc raczej skrzynia. Nie wiem co by mogło jeszcze tak wyć.
c
cartman1285
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 02 mar 2012, 20:39

Post autor: cartman1285 »

Problem rozwiązany. Zdecydowałem się na skrzynie od seata w którym również był silnik 1.4 MPI z tego samego roku co moje Polo. Skrzynia wpasowała się luksusowo. Szczęśliwie była w dobrym stanie. Nic nie hałasuje, biegi wchodzą bez problemu. Jedyna różnica to trochę krótsze przełożenia. Na 5 biegu przy 100 km/h mam 3000 obrotów zamiast 2850. Niby nie duża różnica ale w trasie trochę brakuje dłuższej piątki. W miarę komfortowo jeździ się do 130 km/h. Potem zaczyna się robić głośno. Ale za to po mieście lepiej przyśpiesza :) Ale ogólnie spoko. Może komuś pomogą moje doświadczenia.
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”