[6N] Wysokie spalanie - w czym problem?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

K
Kosto
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 05 kwie 2017, 16:19

[6N] Wysokie spalanie - w czym problem?

Post autor: Kosto »

Witam, mam polo 6N 1.4 60KM z 1998r. Od czasu zakupu czyli w maju 2017r auto dużo pali, mam LPG, ale 12l w mieście i 10,5 w trasie to trochę za dużo. Postanowiłem coś z tym zrobić. Podpiąłem auto pod komputer i wykazało następujące błędy:

- 00533 nastawnik biegu jałowego - górny dopuszczalny próg przystosowania dopuszczony (stały)
- 00537 regulacja z sonda lambda - poniżej dolnego dopuszczalnego progu regulacji
- 00561 wartość adaptacji regulacji mieszanki - górny dopuszczalny próg wielokrotnego przystosowanie przekroczony (stały)
- 00561 wartość adaptacji regulacji mieszanki - górny dopuszczalny próg wielokrotnego przystosowanie przekroczony (nieciągły)

w czym szukać problemu? myślę, że to sonda lambda padła oraz przepustnica do czyszczenia i adaptacji? czy ktoś podpowie mi czy myśli tak samo, lub ma jakieś inne propozycje?  ???
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

Jeżeli podpiąłeś autko pod komputer i podejrzewasz że sonda jest uszkodzona to sprawdź jej parametry pracy i jak oscyluje na wolnych i wysokich obrotach. Te błędy to też może być fatalna jakość paliwa lub LPG.
h
henio 123
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 25 mar 2015, 21:21

Post autor: henio 123 »

Witam.Masz odpowiedż .Jeśli praca silnika  nie jest prawidłowa to ustawienia LPG też będą byle jakie.Zalezy od typu sterownika LPG jest opcja Nauka, TAK miałem w mojej polówce.Sonda do wymiany pod kompa i ponowie ustawienie LPG.
K
Kosto
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 05 kwie 2017, 16:19

Post autor: Kosto »

Panowie, otóż sprawdziłem parametry sondy lambda, oprócz tego zauważyłem że obroty silnika falują w zakresie 760-800rpm

Obserwacja wskazań sondy lambda:

* bez wciskania gazu napięcie skacze od 0,02 do 0,76 V w różnym stopniu np. jest 0,22 nagle robi się 0,11 potem 0,58 potem 0,75 itp itd
* podczas wciskania gazu miedzy 800-2100 obrotów napięcie skacze od 0,03 V do 0,06 V również bez żadnej zależności jak wyżej
* powyżej 2100 obrótów napięcie waha się w zakresie 0,8 do 0,9 V

Czy coś można z tego wywnioskować? :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”