Swap 1.4 TDI na 1.9 TDI ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kamil-vag
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 09 gru 2016, 18:39

Swap 1.4 TDI na 1.9 TDI ?

Post autor: kamil-vag »

Prawdopodobnie mam zatarte panewki na wale. Silnik ledwo odpala, piszczy po odpaleniu: https://drive.google.com/open?id=12TzPp ... ibAvO0AQ3a

Nie chcę nawet myśleć już o tym silniku... poczytałem, że jest problem panewkami na wale i luzem osiowym wału,no i z tą pompą oleju. Dodatkowo podlewanie paliwa do oleju przy DPF... ryzyko zatarcia silnika o wiele większe niż w zwykłym 1.9 tdi PD.

Na oleju nie wiem czy zrobiłem nawet z 5tys, 5W30 Valvo Synpower, nie widzę, żeby był rozrzedzony

Sam silnik raczej wejdzie. Po przejrzeniu ETKI na szybko do wymiany łapy silnika i skrzyni. Silnik ATD lub AXR 101KM będzie pasował.

Najbardziej mnie ciekawi sprawa skrzynia/sprzęgło. Czy wejdzie ta co obecnie jest w aucie ? Tu jest zwykłe koło zamachowe a wiadomo w 1.9 był montowany dwumas...

Większość osprzętu powinna pasować jak MAF, czujnik wałka, wału itd... z elektryką i ewentualnie przepinką pinów powinienem sobie poradzić, do tego wymiana komputera na EDC15, ewentualnie zegarów ze starszej wersji bo do tych ciężko się programowo dobrać by wyciągnąć PIN itd. Ewentualnie wywalę immo ze sterownika i zostaną obecne...

Buda jest zdrowa, zadbana, szkoda mi się jej pozbywać...

Wstawienie znowu słupka z 1.4 TDI to kolejne ryzyko, że kiedyś zatrze się silnik... Chyba, że wychodziły jakieś solidniejsze słupki z 1.4 ? ? ?

Z góry dzięki za wskazówki i pomoc w podjęciu decyzji.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2018, 16:44 przez kamil-vag, łącznie zmieniany 1 raz.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Wady i zalety TDi PD. Tu jedynie napęd pompy oleju przez obecność wałka wyrównoważającego jest bardziej skomplikowany i problematyczny. Swap to gruba robota mechaniczna i elektryczna. Kosztowo gdyby zlecić komuś zrobienie tego to niepopłacone. Jak sporo zrobisz sam to jakoś ekonomicznie można to uzasadnić. Przed czymkolwiek rozebrałbym ten silnik co jest teraz i upewnił się w diagnozie.  Może tylko pompka niedomaga albo wałek. Zrzucić miskę i pokrywę zaworów nie problem.  A będziesz na 100 % pewny co się stało. 1.4 tdi (amf albo bay ) są dość żywotne przy dobrym serwisie sam mam BAY-a z nalatanymi 250 tyś. km na ori turbo i pompkach. Jedynie łańcuch napędu pompy i wałka był zmieniony i ładnie chodzi jak na 1.4 tdi.
Lenistwo drogą do postępu
k
kamil-vag
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 09 gru 2016, 18:39

Post autor: kamil-vag »

Pierwsze co to zrzuciłem pasek osprzętu, by wykluczyć alternator, sprężarkę klimy itd... potem zajrzałem pod pokrywę. Pompki całe, wałek niewytarty. Żadnych luzów na dźwigienkach. Dlatego też podejrzewam, że to jednak coś na dole silnika.

Fakt, korekcje na 1 cylindrze są maksymalne 2,99 mg na plusie. Mogę na próbę wsadzić oczywiście jedną pompkę i zobaczyć czy to coś da...
Tylko skąd to piszczenie jeśli pracuje na 2 cylindry ? To taki dźwięk tarcia metalu o metal... i raczej będą to panewki, albo coś na dole silnika...

Oczywiście przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji podjadę na warsztat w celu zrzucenia michy i weryfikacji co jest przyczyną...
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Bez sekcji zwłok ciężko wróżyć ale duża korekta na plus świadczy o problemie na cyl 1. A co do swapa to jak bym się miał bawić to wsadzałbym coś pokroju ARL tylko wiadomo wtedy skrzynia od ATD.
Lenistwo drogą do postępu
k
kamil-vag
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 09 gru 2016, 18:39

Post autor: kamil-vag »

Dziś na próbę podmieniłem PD na 1 cyl i bez efektów, auto trafi do warsztatu w celu weryfikacji uszkodzenia. Zobaczymy czy naprawa będzie opłacalna... jeśli nie będę chyba wkładał coś z 1.9...

Ewentualnie podmiana słupka z 1.4 AMF - są w miarę tanie, jest tam jedynie problem z czujnikiem obrotów wału, prawdopodobnie jakaś przepinka przewódow...
W takim słupku od razu wymiana napinacza i łańcucha pompy. Te AMF przed 2005 chyba były mniej podatne na awarię związane z panewkami wału ? ? ? Jedynie czytałem, że zacierały się z powodu pęknięcia łańcucha pompy olejowej...
Ostatnio zmieniony 28 gru 2017, 16:16 przez kamil-vag, łącznie zmieniany 1 raz.
k
kamil-vag
Newbie
Newbie
Posty: 21
Rejestracja: 09 gru 2016, 18:39

Post autor: kamil-vag »

Po długim czasie, pochwalę się SWAP-em na 1.9 TDI. Nie żałuje ani złotówki wydanej na swap na 4 cylindry. Roboty było sporo. Na szczęście część osprzętu została stara, niektóre rzeczy zostały dokupione nowe od wersji 1.9. Tu macie spis części jakie użyłem do swapu:

- Wydech (zamiennik kata) - 175,00 zł
- Łączki wody na przedłużenie węży - 31,00 zł
- Osłona rozrządu 038109107L- 27,99 zł
- Przekaźnik 50A z podstawką (do świec żarowych) - 24,50 zł
- Rurka smarowania turbo 038145771N - 120,00 zł
- Śruby pompowtrysków i oringi - 163,60 zł
- Kolanko EGR - intercooler 6Q0145838D - 38,00 zł
- Rura powietrza do filtra 1J0129684J - 18,65 zł
- Rura turbo - intercooler 6Q0145770G - 63 zł
- Rozrząd INA - 378,00 zł
- Blokady rozrządu - 28,90 zł
- Łapa poduszki silnika 6Q0199185AA - 25,00 zł
- Mocowanie łapy na silniku 038199207AJ - 23,00 zł
- ECU 038906019DD - 39,00 zł
- Wiązka 038971612 - 68,00 zł
- Pedał gazu - 0280755055
- Olej valvoline 5W40 + płyn chłodniczy valvoline + płukanki - 218,80 zł
- Uszczelki EGR + kolektorów + pompy VAC, uszczelniacz wału, filtr oleju, rurka bagnetu ~ 200 zł
- Tani olej + płyn do przepłukania układów - 80,00 zł
- Zestaw sprzęgła VALEO 826533 - 539,00 zł
- Silnik 1.9 ATD z Golfa IV - 1400 zł[/li][/list]

Tak pokrótce - MAF/MAP/IAT pasuje (zostaje z 1.4), czujniki: wałka, wału były już na silniku 1.9, całe mocowanie trzymające alternator, sprężarkę klimy, napinacz przekładamy z 1.4. ECU szukajcie z wtyczkami, bo niestety trzeba lutować. Zrobiłem immo-off bo ciężko by był ozgrać wsad z tego sterownika edc17, a w edc15 immo off zrobicie kabelkiem VAG K+CAN Commander. Trzeba zmienić kodowanie zegarów na 4 cyl. oraz odświeżyć kodowanie w CAN Gateway.

Kultura pracy zdecydowanie na plus w porównaniu do 3cyl. ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”