Silnik nie był odpalany przez ok. 1,5 tyg. Po odpaleniu na wolnych obrotach jest ok. natomiast po zwiększeniu obrotów do ok. 1,5 - 2 tys. zapala się kontrolka oleju i gaśnie po zmniejszeniu obrotów.
Gdzie może być problem ?
Olej jest, silnik nie bierze oleju.
Silnik 1,4 AUD Polo 6n2 prod 2001.
Nie odpalać silnika pewnie nie ma smarowania.
Zmierzyć ciśnienie oleju.
U mnie było podobnie zamarzł smok w misce i brak ciśnienia oleju.
Kontrolka dopiero świeci i piszczy po przekroczeniu 2tys. obrotów.
Sunshine Live Electronic Music Radio i\'ll always remember
Pomierzyłem ciśnienie oleju ale wskazówka nawet nie ruszyła oczywiście tylko pare sekund
Miska do ściągnięcia i zamarznięty smok grzanie smoka opalarką nowy olej i tyle.
Najlepsze że polo przez dwa tygodnie pokonywało trasę w jedną stronę 35km czyli dziennie 70km.
Postało dwa dni weekend przyszły mrozy około -18 i stało się.
Sunshine Live Electronic Music Radio i\'ll always remember
Korzystając z dwóch dni lekkiej odwilży odpaliłem silnik i lekko przygazowalem do 2,5 tys. obrotów - i kontrolka się nie zapaliła
Wiec ewidentne coś było zamarznięte lub olej na tyle zgęstniał ze pompa nie dawala rady.
Pojeździłem trochę i wyglada na to ze jest ok.
Jak dobrze rozumiem to przy zamarzniętej odmie w silniku wytwarza się nadciśnienie. Jak zapaliła się kontrolka oleju to po wyłączeniu silnika wyjąłem bagnet żeby sprawdzić czy jest olej i odkręciłem korek wlewu oleju i nie wyczułem aby było tam nadciśnienie (nie dmuchało). Pod korkiem wlewu nie było "majonezu".
Czy przy zamarzniętej odmie zapali się kontrolka oleju ?
Ostatnio zmieniony 18 sty 2018, 21:46 przez Ketur, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie lekceważył bym tej kontrolki bo ona działa powyżej 2tys. obr na wolnych obrotach przynajmniej 2bary ma być .
Także silnik się zaciera, a później wielkie koszty
Sunshine Live Electronic Music Radio i\'ll always remember