Jaki olej do wspomagania ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

gdyby ktoś potrzebował z Poznania lub okolic to będę zamawiał
Płyn hydrauliczny do wspomagania(zielony)
06161
producent : FEBI Bilstein GmbH + Co KG
cena brutto
32.94 zł (1L)
(tylko proszę o informację do końca miesiąca :)
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

Do układu wspomagania kierownicy w Polo 6N powinien być zastosowany mineralny olej spełniający wymagania specyfikacji G 002000
Obrazek
oryginalny G 002000 w metalowej puszce o pojemności 1 litra w salonie Audi parę lat temu kosztował około 70 zł
Febi M 6162 (koloru zielonego) kiedyś miał z tyłu napisane, że spełnia wymagania specyfikacji G 002000

zamiennik G004000M2 także jest zielony
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

Mam wyciek ze wspomagania i czy do czasu wymiany przewodu mogę dolać trochę nowego oleju? Nie stanie się nic? Po wymianie przewodu zaleję układ nowym płynem
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

qwertypol oczywiście, że dolać. Lepiej jeździć z płynem niż bez, bo wiadomo co będzie z pompą :grin:
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

[quote=""madmax""]qwertypol oczywiście, że dolać. Lepiej jeździć z płynem niż bez, bo wiadomo co będzie z pompą :grin:[/quote]

tylko trochę źle to sformułowałem
bo nie wiem jaki mam teraz olej i czy mogę dolać do niego zielone febi?
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

[quote=""qwertypol""]nie wiem jaki mam teraz olej i czy mogę dolać do niego zielone febi?[/quote]
A jaki kolor był poprzednio? jak Ci wycieka to weź trochę na białą szmatkę i będziesz wiedział.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

taki zielonkawo-żółty. Więc myślę, że to oryginał
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

qwertypol u mnie to samo. Wcześniej ten G002000/FEBI6161 miał właśnie taki kolor żółtawo-zielonkawy, bardzo jasny w każdym razie. Teraz jest G004000M2 i jest zielony. Te płyny są mieszalne.
Szanowni Państwo, Drodzy Partnerzy,

Uprzejmie informujemy, że firma Febi Bilstein zmieniła barwnik płynu do układu wspomagania o numerze 06161.

Płyn ma teraz kolor zielony zamiast dotychczasowego koloru żółtego i jest zgodny z normami OE /marka VW/Audi/

Zastosowanie i wszelkie właściwości płynu 06161 pozostają bez zmian.
info z http://www2.moto-profil.pl/index.php?op ... 7&Itemid=2

Jeszcze jedno, pisałem to wielokrotnie ale napiszę jeszcze raz: do Polo 6N do układu wspomagania lejemy olej SYNTETYCZNY :!:
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
pysiek1310
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 31 paź 2011, 18:53
Lokalizacja: GSL

Post autor: pysiek1310 »

pozwólcie że podłączę się do tematu.

kupiłem niedawno polówkę 6n 1.4 i wymienilem filty, olej, rozrząd na dniach zostanie wymieniony. Ciekawi mnie jeszcze olej we wspomaganiu. Może mi ktoś powiedzieć jak można to sprawdzić ile jest oleju we wspomaganiu? :grin:
Obrazek

Moje <33
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

odkręcasz korek i widzisz, tam powinno być na zbiorniczku min/max także poszukaj, a generalnie na full.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""rat4""]odkręcasz korek i widzisz, tam powinno być na zbiorniczku min/max także poszukaj, a generalnie na full.[/quote]
prawie dobrze :grin: miarka jest pod korkiem. jak odkręcisz to zobaczysz o co kaman.
w
wowku
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 17 lis 2015, 14:24

Post autor: wowku »

Witam, Chciałbym się spytać czy taki olej się nada: Febi 06162
http://allegro.pl/plyn-do-wspomagania-z ... 61506.html

Bo nie wiem czy to ten sam olej co m6162
i chciałbym się spytać który wężyk przy zbiorniczku trzeba odpiąć bo są dwa a nie ma zbytnio oznaczeń kierunku przepływu płynu lub po prostu ich nie widzę. Z góry dzięki za odpowiedź ;)

Edit: Już wiem jaki olej kupić (oryginał g 004 000 m2) Ale byłbym wdzięczny za wytłumaczenie krok po kroku jak go wymienić.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Płyn może być bez problemu spełni swoje zadanie w zupełności.
Można i od bidy zalać innym płynem do hydrauliki też będzie ok, nie jest to układ który się wysypie przy zastosowaniu innej marki płynu, nie ma się co nad tym spuszczać i tak się zużyje za 5 kolejnych lat, to samo tyczy się płynów hamulcowych tyle że te szybciej się starzeją.
Tak wężyk trzeba odpiąć aby spuścić płyn, następnie zakładamy wszystko zalewamy na maksa
i odpowietrzamy wielokrotne kręcenie do oporu w prawo i w lewo przy włączonym silniku.
Amen. :oki:
civic r18a2/407 1,6 HDi
k
korniczek
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 27 wrz 2017, 19:41

Post autor: korniczek »

ja leje ten http://k2.com.pl/produkty/power-steerin ... _source=ws ponoć wydłuża żywotność i jest dobry więc się go trzymam ;)
Awatar użytkownika
iparts
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 26 mar 2013, 15:28
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: iparts »

Na sam początek tak jak to ktoś wyżej napisał - sprawdź co masz napisane na nakrętce od zbiorniczka wyrównawczego - jaki powinien być zalany. Najczęściej jest to mineralny i często wybieranym płynem do wspomagania jest FEBI tego typu http://www.iparts.pl/czesc/mineralny-zi ... 57859.html Bardzo dobrze cenowo wychodzi.
Zapraszamy forumowiczów do internetowego sklepu z częściami - http://www.iparts.pl/auto/vw,121.html
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”