[9N3] Problem z hamulcami

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Dawidoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 429
Rejestracja: 28 sty 2015, 17:31
Lokalizacja: ChoRzÓw

[9N3] Problem z hamulcami

Post autor: Dawidoo »

Witam:) mam taki problem z hamulcami w Polo 1.4 tdi 80KM 2008 rok jak się jedzie w dwie osoby i zahamuje przy 120 na godzinę to nie za dobrze hamuje a jak się jedzie w 4 osoby to jest ciężko już co to może być ? Sprawdziłem tarcze i klocki wszystko jest ok tarcze przód mają 22mm grubości a tył 7,6 mm grubości a klocki są jeszcze i odpowietrzyłem cały układ hamulcowy i nic także myślę że ktoś miał taki przypadek i odpowie na pytanie :) Pozdrawiam Dawidoo
Awatar użytkownika
Bartosz85
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1052
Rejestracja: 03 sty 2010, 15:45
Lokalizacja: Częstochowa/Opoczno

Post autor: Bartosz85 »

Sprawdź jeszcze czy nie są zapieczone: tłoczki lub klocki na prowadnicach (jeden bardziej zużyty). Auta nie ściąga przy hamowaniu?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

naciśnij hampla i odpal silnik pedał po odpaleniu powinien się cofnąć jeśli  nie to serwo lub co go zasila prawdopodobnie pompa waku lub nieszczelność układu wspomagania hampla
a poszukaj wymiarów tarcz i grubości granicznych tył, przód  prawdopodobnie 288x25 nie pamiętam grubości granicznej
Awatar użytkownika
Dawidoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 429
Rejestracja: 28 sty 2015, 17:31
Lokalizacja: ChoRzÓw

Post autor: Dawidoo »

No minimalna grubosc tarcz z przodu ma byc 19mm a tyl 7mm z tego co mi sprawdzili w sklepie :) czyli mam sie rozpedzic autem i nacisnac na hama hamulec i zgasic auto i zapalic tak?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

Dawidoo pisze: No minimalna grubosc tarcz z przodu ma byc 19mm a tyl 7mm z tego co mi sprawdzili w sklepie :) czyli mam sie rozpedzic autem i nacisnac na hama hamulec i zgasic auto i zapalic tak?
powaliło cie nie !!!!!!!  :o na postoju  na postoju tylko
edit;
przepraszam ale kolega ma fantazje i polot  ;D
jeśli nasz tarcze nową , niezależnie wentylowana czy nie to grubość graniczna to tylko -2 mm a klocek powinien mieć co najmniej 2 mm bez płytki grzbietowej
edit; 2
kod silnika masz BMS lub BNV więc tarcza 256x22 mm ,grubość graniczna 19 mm ,nie wszystko się pamięta  ;) :P ;D
Ostatnio zmieniony 22 cze 2017, 22:04 przez bialy0666, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dawidoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 429
Rejestracja: 28 sty 2015, 17:31
Lokalizacja: ChoRzÓw

Post autor: Dawidoo »

Ja mam kod silnika BMS dokładnie :) czyli co to będzie ? Na postoju mam wcisnąć hamulec na maxa i odpalić auto tak?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

Dawidoo pisze: Ja mam kod silnika BMS dokładnie :) czyli co to będzie ? Na postoju mam wcisnąć hamulec na maxa i odpalić auto tak?
tak. po odpaleniu silnika pedał powinien się cofnąć do podłogi jeśli tak jest to z układem wspomagania hampla jest ok
Awatar użytkownika
Dawidoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 429
Rejestracja: 28 sty 2015, 17:31
Lokalizacja: ChoRzÓw

Post autor: Dawidoo »

Tak zrobilem i hamulec idzie w dol jak go na postoju podpompuje az jest twardy zapale to schodzi na dol wiec co to moze byc innego ? Chyba ze jest nie szczelna pompa vacum i nie daje takie cisnienia a pedal moze schodzic normalnie czy jak?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

z wspomaganiem jest ok to coś innego tylko co ,może pompa ale tylko zgaduję nie wiem 
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

Dawidoo pisze: Tak zrobilem i hamulec idzie w dol jak go na postoju podpompuje az jest twardy
a jak pompujesz na postoju to tylko twardnieje  czy może podnosi się czyli rośnie nieznacznie
pojedz na stacje diagnostyczną i sprawdzą silę hamowania , jeśli coś nie tak to powiedzą .
Awatar użytkownika
Dawidoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 429
Rejestracja: 28 sty 2015, 17:31
Lokalizacja: ChoRzÓw

Post autor: Dawidoo »

Mam w lipcu przeglad to zobacze ile wyjdzie procent zdaje mi sie z tyl bedzie do wymiany:) a idzie jakosc nieszczelnosc sprawdzic pompy czy nie?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

nie czekaj na przegląd jedź na stacje (nic nie zapłacisz a zwłaszcza tam gdzie robiłeś przegląd )bezpieczeństwo ponad wszystko inie chodzi tylko o ciebie
edit;
  gdzie odpowiedzi na moje pytania i kolegi Bartosz85, nie jestem wróżbita 
Ostatnio zmieniony 26 cze 2017, 0:14 przez bialy0666, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dawidoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 429
Rejestracja: 28 sty 2015, 17:31
Lokalizacja: ChoRzÓw

Post autor: Dawidoo »

Mi jeszcze podpowiedzieli ze moze byc przewod z serwa do pompy vacum :) nic innego juz nie moze byc chyba? na postoju tylko twardnieje jak pompuje:)
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

kurna >:(  na te hample i raczej to nie wspomaganie , jeszcze jest regulator siły hamowania  tył tylko zastanawia mnie ta grubość graniczna z tyłu brakuje tylko 0,6 mm, ja bym wymienił tył i tak za niedługo do wymiany
edit;
mniemam iż jak odpowietrzałeś hample to płyn został wymieniony?
Ostatnio zmieniony 26 cze 2017, 21:16 przez bialy0666, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dawidoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 429
Rejestracja: 28 sty 2015, 17:31
Lokalizacja: ChoRzÓw

Post autor: Dawidoo »

Mnie to tez dziwi wlasnie tak plyn nowy jest tylko ze tyl najmniej hamuje ciekawe czy ma jakies znaczenie zawsze przod najwiecej hamuje:)
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”