Witam, od jakiegoś czasu mam problemy ze sterowaniem nawiewem ciepło-zimno. Problem leży po stronie silniczka regulacji klapy temperatury V68. Czy ktoś z Was wymieniał ten silniczek u siebie. Interesuje mnie koszt wymiany. Wiem już ze nowy silniczek kosztuje ok 400zł. A może ktoś wymieniał go sam i podpowie jak to zrobić.
Napisze krótko-jeśli nigdy nie zdejmowałeś konsoli to może zająć Tobie to bardzo dużo czasu.Trzeba prawie wszystko wywalić tzn.całą konsole i jeszcze połowe tego co jest pod nią. Niestety ale ten silniczek jest w strasznie nie dogodnym miejscu.Jeśli bedziesz chciał znać szczegóły to pisz. Tak przy okazji to kolga CARO miał jakieś schematy climatronica więc może też jakoś Cię wesprze.
Czy jesteś pewien że problem leży po stronie czujnika V68? Jakie masz błędy na vagu? To że szwankuje Ci nawiew ciepło- zimno może równie dobrze być winą silniczka V154. Tak jak to napisał kolega INGINIO jest trochę rozkręcania, podaj błędy to będziemy myśleć
Jeżeli tak to czeka Ciebie demontaż całej deski rozdzielczej, następnie demontaż nawiewów powietrza w przestrzeni na nogi po lewej stronie, wymontować lewą podporę belki poprzecznej. Dopiero wtedy będziesz miał silniczek na wierzchu. W poniższym linku masz informacje jak prawidłowo zamontować nowy. http://rapidshare.com/files/218207543/v68.pdf http://rapidshare.com/files/218209561/v68_1.pdf
Witam
Widzę że masz ciekawą książkę do polówki.
Mam podobny problem z ogrzewaniem.
Może masz dalszy i wcześniejszy fragment tej książki jak zdemontować deskę i dobrać się do tych silniczków?
Odgrzeje kotleta
W najbliższym czasie czeka mnie wymiana tego nieszczęsnego silniczka v68. Ktoś ma może numery tej części? Znalazłem kilka, ale są różne wersje nawet w samochodach z Anglii były montowane różne podzespoły
Pacjent to Polo 9n z 2002r
Jak dobrze pamiętam silniczek zakupiłem przez te forum za około 270 zł zamiennik. Sam wymieniłem jakieś 3 lata temu i do tej pory nie mam problemów. Aby wymienić silniczek wystarczy zdemontować osłony pod kierownicą. Silniczek znajduje się koło modułu komfortu i tu jest tylko problem, żeby go wyciągnąć z plastikowego koszyka. Ja u siebie wyłamałem kilka zatrzasków i sam koszyk trochę połamał się. Trzeba tam jeszcze odgiąć blachę. Potem przy montażu wsadziłem kawałek klina, żeby nie latało, nie stukało. Jest problem również tego typu, że trzeba leżeć na plecach, żeby wszystko powykręcać nad pedałami (półki, osłony), co jest niewygodne. Po wyjęciu i założeniu nowego trzeba koniecznie vagiem zrobić kalibrację silniczka. Czas pracy to około 3 godzin. powodzenia
Witam właśnie jestem w trakcie wymiany tego silniczka jak tylko go dostanę wstawię zdjęcia jak to zrobić.
Wcześniej dużo o tym czytałem i wszędzie straszyli że trzeba cały przód trzeba rozbierać a tu okazało się że bardzo niewiele
kilka śrubek i nawiew na nogi przy pedałach potem bez większych problemów wychodzi silniczek
Pozdrawiam i już niedługo wstawię zdjęcia
Witam. Mam podobny problem, mianowicie klima, czy też nawiew zawieszają się w trybie ciepło/zimno , przy przestawieniu na ciepło trzeba parę razy przestawić manetki by przestawiło się na chłodne. Przy próbie ustawienia średniej temperatury też wieje maksymalnym gorącym. Co za to odpowiada ? ten silniczek v68 o któym mowa wyżej ? byłęm u elektryka niestety nie mam błędów które odczytał , w każdym razie on powiedział że chodzi o silniczek taki pod kierownicą , do któego cięzko się dostać , a drugi błąd to obieg wewnętrzny , którego silniczek jest gdzieś pod schowkiem. Czy to wina tych silniczków ? czy może tego panelu od klimy ? I jak znaleźć odpowiedni silniczek ? jakieś numery seryjne ? po VInie i danych technicznych ? chciałbym używkę bo 2 nowe pewnie zakosztują mnie krocie, ale jeśli będzie trzeba jestem skłonny i kupić nowy. Czekam na wszelkie porady
Trochę pomogę, bo wymieniałem wspomniany silniczek V68 w sierpniu 2017r.
Oryginalnie jest tam silniczek o nr. 6Q0 907 511
Jak kupiłem Boscha o nr 0132801182 tu https://motoplatforma.com/p8436,silnik- ... w-v68.html
tylko że wtedy kosztował ok 400zł.
Wymiana trochę skomplikowana, że względu na ciągłe leżenie na plecach i mały dostęp do wszelkich śrub, zatrzasków i spinek, bardzo pomocny jest tu manual z tej strony http://www.polo9n.info/Wissen/anleitung ... n-tauschen