Mój problem polega na takiej sytuacji, że od czasu do czasu jadąc przez jakieś miasto 50km/h stała prędkość i gdy mam przyspieszycy wtedy dziwnie szarpie s autem przez parę sekund. Inna sytuacja dojeżdżam do świateł zatrzymuje się. A silnik trzyma obroty 1200 zamiast 900.wciskam sprzęgło i obroty spadają do normalnych. Pozatym od kilku dni silnik ma inny dźwięk. Zawsze był tai czysty klekot który już nawet polubiłem natomiast teraz coś to zakłóca jakies inne dźwięki. Samochód jest dziwnie ociezaly i nietypowe buczenie przy przyspieszaniu. Może ktoś z was posklada to w całość.
Pozdrawiam
Problem z obrotami to chyba potencjometr gazu . Natomiast ten inny dźwięk silnika po nagrzaniu na biegu jałowym to po sprawdzeniu prawdopodobnie pompowtryski :(:( tyle że mam 100 k przebiegu i tylko Orlen.
Robus pisze:
Problem z obrotami to chyba potencjometr gazu .
Taa z linką gazu.
Nie ma opcji żeby pedał gazu działał jak opisujesz on pada całkowicie i świeci się kontrolka od silnika. Jak dziwny dźwięk to szukaj dziury w dolocie szczególnie na wejściu do EGR lubi też się rozszczelnić intercooler. Może być też problem z zasilaniem w paliwo od pompy w abaku pompy tandem po pompki. Problem z obrotami pewnie czujnik temperatury podaje bzdury że mróz i sterownik podnosi obroty.
Przecież nie ma linki od gazu. A zauważyłem że jesli po zatrzymaniu się mam za wysokie obroty i podciagne tak jakby pedał do góry to one spadają,Za każdym razem.
Egr sprawny w 100%. Tak wskazuję komputer. Zadnych błędów nie ma ani żadna kontrolka się nie świeci. Komputer pokazuje jakieś dane z pompowtryskow:
-0,3 ; 0 ; 0,3
Po tym stwierdziliśmy że coś jest nie halo. I wtedy jest ten inny dźwięk i nierówne obroty.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2017, 20:03 przez Robus, łącznie zmieniany 1 raz.
Co może być przyczyną zwiększonego zużycia paliwa na biegu jałowym? o ok. 0,1-0,2 l/h?
Dodam, ze nie dawno stosowałem środek do czyszczenia wtrysków. liqui & moly