Dwa problemy

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

b
bartas1s

Dwa problemy

Post autor: bartas1s »

Witam
Proszę o pomoc ponieważ mam dwa problemy z moim VW POLO 6N-SCAPEX01, rocznik 2001, pojemność 1.4 (55kW), przebieg 146000km (oryginalny ponieważ samochód kupiłem od znajomej) kupionym około pół roku temu.

1. Ostatnio wymieniono mi linkę sprzęgła ponieważ poprzednia dość ciężko chodziła. Linka jest z samo-regulatorem, sprzęgło bierze idealnie do czasu gdy samochód się nie rozgrzeje. Gdy jest już ciepły to podczas wrzucania wstecznego słychać głośny zgrzyt i szarpnięcie. Sprzęgło było wymieniane przy 110000km więc nie jest jeszcze zużyte.

2. Strasznie bierze olej, nie ma żadnych wycieków a po około 500km trzeba dolać prawie litr oleju. W tej chwili w silniku jest olej 10w40 i taki też dolewam. Dodam, że gdy silnik jest ciepły to dość głośno "grają zawory" przy przyspieszaniu.

Co dalej powinienem zrobić ponieważ w czerwcu chcę dojechać autem do Chorwacji i z powrotem czyli około 3000km. Obawiam się, że nie dojadę autem w tym stanie.
Bardzo proszę o pomoc doświadczonych użytkowników VW POLO.
b
bartas1s

Post autor: bartas1s »

Pojawił się kolejny problem a mianowicie:
W pewnym momencie zapaliła się kontrola EPC i CHECK ENGINE. Po zaparkowaniu, wyłączeniu silnika i odpaleniu go ponownie po około 30 minutach, świeci się już tylko kontrolka CHECK ENGINE.
Co dalej robić? Czy naprawdę jest aż tak źle z moim autem?
b
bartas1s

Post autor: bartas1s »

Witam
A teraz kolejna ciekawostka: dziś bez żadnego powodu zgasła kontrolka CHECK ENGINE i więcej się już ne zapaliła. O co chodzi?
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

No wróżbitami to my nie jesteśmy, pod kompa podepnij i zobacz jakie błędy są/
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
Awatar użytkownika
iJopek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 435
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:15
Lokalizacja: Kutno Łódzkie

Post autor: iJopek »

Co do poboru oleju to jeśli kopci na niebiesko to bierze górą ( uszczelniacze zaworowe ) jeśli na biało to pierścienie ;)
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

iJopek pisze: Co do poboru oleju to jeśli kopci na niebiesko to bierze górą ( uszczelniacze zaworowe ) jeśli na biało to pierścienie ;)
kopci na niebiesko :
-pierścienie
- uszczelniacze
- uszczelka głowicy;
  cylinder a kanał olejowy
kopci na biało :
- uszczelka głowicy;
  cylinder kanał wodny;
  w zbiorniku pojawiają się bąble( podobne do gotowania wody)
  cylinder kanał olejowy i wodny ;
olej zmienia kolor i płyn na kawę z mlekiem
brak kopcenia :
-uszczelka głowicy;
  kanał olejowy wodny;
olej i płyn zmienia kolor
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”