Jeszcze szybsze, jeszcze bardziej czerwone, Polo v3.0

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
forteller
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 201
Rejestracja: 26 maja 2010, 0:32

Post autor: forteller »

14x7 ET25.

W międzyczasie zajmuję się drobiazgami i od grudnia do samochodu wpadły:
-Nowe uszczelki drzwi kierowcy
-Nowa listwa pod drzwiami kierowcy trzymająca tapicerkę
-Fisherbox na kasety
-Ramka do licznika z czerwoną listewką
-Gałka zmiany biegów z 2F i czerwonymi napisami
-Oryginalne dywaniki Votex w idealnym stanie

I pewnie jeszcze parę innych drobiazgów. Na grubszo myślę że ruszę przed końcem roku: zawias, hamulce i siakieś rozpórki, co by przygotować budę pod G40 :)
Ostatnio zmieniony 01 sie 2015, 10:06 przez forteller, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
forteller
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 201
Rejestracja: 26 maja 2010, 0:32

Post autor: forteller »

Dzisiaj do samochodu wrzuciłem oryginalne dywaniki VW, uchwyt do ramienia trzymającego maskę, a także znaczki GT ;)

Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
forteller
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 201
Rejestracja: 26 maja 2010, 0:32

Post autor: forteller »

Ślesin coraz bliżej, a auto jest składane od dwóch lat i wszystko dzieje się bardzo powoli... tym bardziej jestem dumny mogąc pochwalić się zakończeniem tematu felg. Pozostałe tematy wymienione w pierwszym poście zostaną zakończone przed Ślesinem.

Obrazek Obrazek

W środę felgi lądują na samochodzie, być może uda mi się złapać jeszcze parę promyków dnia by pokazać jakieś zdjęcia :)
Awatar użytkownika
forteller
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 201
Rejestracja: 26 maja 2010, 0:32

Post autor: forteller »

Post pod postem pod postem posta. Może moderator mnie nie zatłuczę - jakiś jeszcze tu zagląda? :D Przecież nie moja to wina, że nikt nie komentuje :)

Jest koza jak cholera jasna a z moim podejściem do gleby wiele na dół nie zjedzie, niemniej prawdopodobnie wskoczy -60/40 bo teraz autko wygląda wręcz komicznie (: Stay tuned - praktycznie wszystkie tematy wymienione w pierwszym poście są w trakcie realizacji, także przez najbliższe miesiące będzie się działo!

Zdjęcia robione na szybko, przy zapadającym zmierzchu, poza tym mam wyjątkowego pecha do zdjęć własnego auta - jakoś robiąc zdjęcia innych pojazdów jestem w stanie zrobić ładniejsze zdjęcia ;)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
garbatymarcin
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 314
Rejestracja: 18 gru 2011, 17:43
Lokalizacja: KR

Post autor: garbatymarcin »

Powiem ci, że te felgi naprawdę ładnie siadły. Jaki masz rozmiar ogumienia? I fakt, koza niesamowita, trochę przydałoby się to polo obniżyć, -60/-40 będzie tak dość, ale myślę, że -40/-30 byłoby też całkiem nieźle, zależy to wszystko od preferencji :)

Swoją drogą, et u mnie jest bardzo podobne, bo 26, a mimo to koło wystaje znacznie bardziej niżu ciebie, trochę mnie to dziwi, że u ciebie tak na gładko weszło :)
Było: 1302 \'71, 86c \'87, 6n \'97
Jest]Derby 86c \'82[/url], CG9 \'00
Awatar użytkownika
forteller
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 201
Rejestracja: 26 maja 2010, 0:32

Post autor: forteller »

Dzięki. Miło słyszeć to od Ciebie mając na uwadze, że same koła Ci się nie podobały :)

Opony to Continentale ContiSportContact 3 195/40/14.

Jeśli chodzi o obniżenie, to prawdopodobnie zamienione zostaną razem z silnikami zawiasy w moich Polówkach, także wskoczy zawias z 2F przynajmniej na jakiś czas. Też dziwi mnie to, że praktycznie nie wystają - według kalkulatora powinny siąść jak BBS Mahle 13x6J ET13 (co jakby się zastanowić ma sens), a wydaje mi się że Mahle wystawały bardziej. Może to kwestia opony - tu wyszedł minimalny naciąg.
Awatar użytkownika
garbatymarcin
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 314
Rejestracja: 18 gru 2011, 17:43
Lokalizacja: KR

Post autor: garbatymarcin »

Bo same felgi tak średnio mi podchodzą, ale nie da się ukryć, że efekt finalny jest świetny, naprawdę ciekawy efekt. Jak dla mnie, jest spoko ;)

Zawsze można się pokusić o przymiarkę felg, ja założę jedną twoją, ty jedną moją, i zobaczymy, jaka różnica, choć wg parametrów felgi nie powinno być w ogóle.

Mohagi 13x7j, z et26 wystaje z przodu o jakieś 15mm, jak nie więcej, ale z kolei nie mam u siebie sierpów, co dodaje troche do obrysu.
Było: 1302 \'71, 86c \'87, 6n \'97
Jest]Derby 86c \'82[/url], CG9 \'00
Awatar użytkownika
forteller
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 201
Rejestracja: 26 maja 2010, 0:32

Post autor: forteller »

Od ostatniego postu wpadły nowe fotele i grill. Silnika niestety jeszcze się nie doczekałem, ale kiedyś wskoczy ;)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

Fajnie, ja bym pomyslal nad inna felga za rok
Awatar użytkownika
forteller
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 201
Rejestracja: 26 maja 2010, 0:32

Post autor: forteller »

Uwaga: W tym wątku nie pisano od 120 dni.
Jeżeli nie masz pewności, że chcesz tu odpowiedzieć, rozważ rozpoczęcie nowego wątku.
Hah! Nie znaczy to jednak, że nic się nie dzieje. Wręcz przeciwnie! Wrzucę tylko jedną fotkę - reszta nadejdzie niebawem :) W międzyczasie, zapraszam do pierwszego postu który gruntownie zaktualizowałem.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 mar 2017, 21:51 przez forteller, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
fred
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 487
Rejestracja: 28 wrz 2011, 15:02

Post autor: fred »

Super! chyba bardziej konkretnego motoru nie mogłeś zapodać do polo :) Jak wrażenia z jazdy? Kupiłeś kompletny swap czy coś z budą?
Fajne masz fotele w środku przydały by się czarne boczki i podsufitka najlepiej coś z wersji GT. Kibicuje bo jest konkretnie ;)
Awatar użytkownika
forteller
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 201
Rejestracja: 26 maja 2010, 0:32

Post autor: forteller »

Dzięki za komentarz!
Nie da się odpowiedzieć wprost na to pytanie :D W sierpniu 2015 kupiłem SWAP na G40, lecz ze względu na brakujące części w październiku tamtego roku kupiłem jeżdżące 86c2f G40 (oryginalnie wersja Fancy z silnikiem AAV). Polo jeździło jakoś do przed-Ślesina 2016, czyli okolic kwietnia kiedy wyleciał z budy PY a wskoczył NZ.

PY z 86c2f miało pewne mody - kółko kompresora 68mm, napęd przerobiony na 5pk i program ECU "gotowiec" pod 68mm, a do tego wydech z jednym tłumikiem i katalizatorem. Szczytowe doładowanie na rozwierconym kompresorze wynosiło 0,9 bar. Mogło mieć jakieś 130KM, aczkolwiek nie było na hamowni. Jeździło fantastycznie do tego stopnia, że ciężko porównać to z czymś innym - jeździłem samochodami o podobnym stosunku mocy do masy (a więc dużo mocniejszymi, ale większymi), niemniej w połączeniu z niską wagą Polo dawało frajdę jak żaden inny samochód :) Według moich (niedokładnych) pomiarów, przyspieszenie 0-100 wynosiło 7,2-7,4s a prędkość maksymalna wg GPS - 213km/h.

Do 86c trafił silnik kupiony pierwotnie (a więc nie z 86c2f), lecz został poddany kompletnemu remontowi:
- Tulejowanie cylindrów
- Polerowanie tłoków (były w zaskakująco dobrym stanie!)
- Szlif wału korbowego i ważenie wraz z kołem zamachowym
- Wymiana zaworów ssących
- Wszystkie uszczelnienia, popychacze itd w głowicy

Wszystko pomalowane i zalane olejem przeznaczonym na docieranie (Amsoil ma takie wynalazki). Dodatkowo, przeprowadzone zostały:
- Porting głowicy - zabrane zostało bardzo dużo materiału, ponieważ głowice w Polo kanały ssące i wydechowe mają zawinięte w dziwnym kształcie. Uzyskano nierestrykcyjny przepływ, a ścianki wypolerowano
- Szlif wałka rozrządu a'la Shrick (gdzieś na kartce mam zapisane wzniosy, czasy, katy jakby kogoś interesowało)
- Wymiana kolektora dolotowego na wariant 'B' z 3F o szerszych kanałach
- Rozwiert przepustnicy

Poza silnikiem:
- FMIC 6,375l
- Ręcznie spawany dolot z kwasówki, dużo bardziej szczelny niż oryginalny
- Kompresor po rozwiercie przez Ladro, ponownie zregenerowany przeze mnie i kolegę Foxa
- Napęd 5pk dodatkowo "poprawiony" - dodaliśmy dwa napinacze by zmniejszyć poślizg kompresora
- Kolektor wydechowy 4-1 rurowy, nierestrykcyjny, gładki w środku
- Wydech 50mm z jednym tłumikiem

Na podstawie modów wypisanych powyżej, napisałem w pierwszym poście "150KM+". Myślę, że założenie jak najbardziej realne z uwagi na dalsze plany (po dotarciu):
- Filtr powietrza pipercross
- Wtryski 245-280cc/min
- Wydajniejsza pompa paliwa
- Strojenie u GTO

Wszystko pokaże czas i wykresy z hamowni po strojeniu :) Najbardziej obawiam się niskiego doładowania przez zrobienie silnika mocno "przewiewnym". Prawie na pewno trzeba będzie zmienić kółko kompresora na 65mm. Niemniej, przez najbliższe miesiące będę po prostu spokojnie jeździł sobie w trasy i docierał silnik uważając jednocześnie, by nie trzymać "dodatniego" boostu. Nie dowiem się zatem ile dały mody w najbliższym czasie, ale spodziewam się że wykres przesunie się mocno w prawo, a zatem auto zacznie jechać głównie górą.

Jeśli chodzi o wnętrze, to fabrycznie jest to wersja Fancy, a co za tym idzie:
- Podsufitka jest czarna
- Wnętrze jest jasne
- Dywan jest biały, trochę biegnący w kremowy

Podoba mi się taka kombinacja i prawdopodobnie obszyję obecne fotele oryginalnym materiałem. Mamy już 3 komplety foteli z Fancy kupione właśnie w tym celu.

Dzisiaj dotarły do mnie drobiazgi z classic parts. Z ciekawych rzeczy, kupiłem gałkę Polo 86 GT która wygląda tak:
Obrazek

Planuję pomalować wnętrze napisu GT na czerwono - tak jak jest na klapie bagażnika :)
Ostatnio zmieniony 16 mar 2017, 17:45 przez forteller, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
fred
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 487
Rejestracja: 28 wrz 2011, 15:02

Post autor: fred »

Obszerny opis, konkretne mody i jestem ciekaw jak to wyjdzie na hamowni,ale zapowiada się naprawdę konkretnie.
Ja niestety silnik G40 miałem i musiałem sprzedać czego bardzo żałuje,ale może jeszcze się kiedyś trafi :)

Co do środka jak zostawisz w jasnym zestawieniu i obszyjesz fotele będzie idealnie :)
Awatar użytkownika
Gepard
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 656
Rejestracja: 16 lis 2008, 17:14
Lokalizacja: Zabrzeg SBI

Post autor: Gepard »

Polo się ładnie rozwija :)
Powiem szczerze, że choruje na 86c w tym kolorze od jakiegoś czasu gdyż w latach 90-tyh mój tata takie miał :D
POLO CLASSIC - Maluch wsród Limuzyn
2012 Ślesin
2013 Ślesin
2014 Ślesin
Awatar użytkownika
forteller
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 201
Rejestracja: 26 maja 2010, 0:32

Post autor: forteller »

forteller pisze:Najbardziej obawiam się niskiego doładowania przez zrobienie silnika mocno "przewiewnym". Prawie na pewno trzeba będzie zmienić kółko kompresora na 65mm. Niemniej, przez najbliższe miesiące będę po prostu spokojnie jeździł sobie w trasy i docierał silnik uważając jednocześnie, by nie trzymać "dodatniego" boostu. Nie dowiem się zatem ile dały mody w najbliższym czasie, ale spodziewam się że wykres przesunie się mocno w prawo, a zatem auto zacznie jechać głównie górą.
Obawy okazały się nieuzasadnione. Silnik obecnie jest na dotarciu, więc staram się nie przekraczać 3000RPM, ale już wtedy odnotowuję doładowanie 0,6 bar i Polo idzie jak dzik! :D Nie mogę się doczekać dalszych kilometrów i modów, ale na razie finanse mocno trzymają :(
ODPOWIEDZ

Wróć do „86C”