[6N] Falujące obroty na włączonym nawiewie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
torlof
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 07 lut 2017, 23:11
Lokalizacja: Suwałki

[6N] Falujące obroty na włączonym nawiewie

Post autor: torlof »

Witam, mam problem z falującymi obrotami w VW Polo 6N 1.4 AEX 97r.

Sytuacja wygląda następująco:  Gdy włączę nawiew na poziom 3-4, włączymy światła i dodatkowo ogrzewanie tylnej szyby to zaczyna ostro bujać obrotami od 1100 aż potrafi spaść do 500, że kierownicą trzęsie. Gdy wyłączy się wszystko, co może pobierać prąd, pracuje równo. Sprawdziłem alternator, na wyłączonej elektryce 14.3V, pod obciążeniem 14.1V momentami na chwilę spadnie do 13.8V
Potrafi również zabujać obrotami, gdy zatrzymam się na światłach z nawiewem na 1-2 poziomie a gdy toczy się na luzie, obroty równo ok 1000-1100.
Wszystko to dzieje się na biegu jałowym.

Przepustnica wyczyszczona, zmienione kable WN, świece,kopułka. Poniżej nagranie z całego zdarzenia:

https://www.youtube.com/watch?v=kt0AtlJ2p6w

Pozdrawiam
Ciorne polo tri.

BSU.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Ja bym zdjął alternator i dał na warsztat do sprawdzenia pod obciążeniem.
w
wooke
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 26 paź 2014, 17:44

Post autor: wooke »

Ja bym obstawiał regulator napięcia. Miałem identycznie.
Awatar użytkownika
torlof
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 07 lut 2017, 23:11
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: torlof »

wooke pisze: Ja bym obstawiał regulator napięcia. Miałem identycznie.
Niestety pudło, regulator wymieniony i jak bujało tak buja.. przy okazji podpiąłem pod kompa wywala błąd:
"00561. Regulacja mieszanki Adaption limit(add) not reached"
Może to mieć związek z falowaniem?
Ciorne polo tri.

BSU.
Awatar użytkownika
torlof
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 07 lut 2017, 23:11
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: torlof »

Sprawa się wyjaśniła- źle ustawiony zapłon, ustawiony i  teraz jak ręką odjął, czy włączę nawiew na max z podgrzewaniem szyby  to obroty już nie szaleją, co najwyżej lekko drgną, ale to chyba normalne :)
Ciorne polo tri.

BSU.
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”