EPC, CHECK, gaśnie, szarpie, nierówne obroty

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
karolina12393
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 27 lut 2017, 13:39

EPC, CHECK, gaśnie, szarpie, nierówne obroty

Post autor: karolina12393 »

Witam wszystkich i proszę o pomoc!
Jestem posiadaczem VW Polo 1.0 z 2000 r. Od ostatniej naprawy (wymiana świec i czyszczenie przepustnicy) mój samochód zaczął się zachowywać co najmniej dziwnie. Przy odpalaniu silnik pracuje strasznie nierówno, zaświeciła się kontrolka EPC oraz CHECK (CHECK świecił się od momentu zakupu samochodu, jednak żaden mechanik nie zdiagnozował problemu), samochód potrafi szarpać nawet na trójce. Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i redukcji biegu automatycznie gaśnie i pojawia się kontrolka akumulatora. Dodatkowo falują obroty i generalnie samochód nie nadaje się do jazdy. Mechanik twierdzi, że nie zauważa usterki, a ja zostałam z niesprawnym samochodem. Nie wiem czy ma na to wpływ czyszczenie przepustnicy. Drugi mechanik po diagnostyce komputerowej i adaptacji przepustnicy stwierdził, że do wymiany nadają się sondy lambda. Sondy zostały wymienione, a objawy nie ustąpiły- są wręcz jeszcze bardziej nasilone.
Czy ktoś miał podobny problem? Nie wiem już co robić. Naprawy są niestety kosztowne, a żaden mechanik nie wie, co dalej. Pomocy!
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Skoro zapalają się kontrolki na zegarach należy odczytać komunikaty błędów z komputera.
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

Oczywiście należy najpierw odczytać błędy jakie wysyła sterownik silnika, nie ma cudów coś musi dalej powodować świecenie EPC i Check. Poza tym ma też znaczenie jakie sondy zostały wymienione, jeżeli to była jakaś tania chińszczyzna za 100 zł to nie dziwię się że objawy nie ustąpiły pewnie po prostu nie działają prawidłowo. Ale to można bez problemu sprawdzić na VAG czyli podłączając auto pod komputer. Koszt dwóch sond np. Bosha to około 800-900zł. Jaki kod ma silnik ALD czy AUC? Przypuszczam że świece zapłonowe ze względu na koszt też zostały założone byle jakie a nie dedykowane i dobrane po kodzie silnika. Koszt jednej świecy dedykowanej do tych silników to około 35-50 zł za sztukę. np. BOSCH – 0 242 236 566 lub NGK – PZFR5D-11 7968.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”