Polo 1.4 tdi 80 km 2007 r

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
marec008
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 02 lut 2017, 13:40

Polo 1.4 tdi 80 km 2007 r

Post autor: marec008 »

Witam
Od jakiegoś czasu polo 1.4 tdi podczas jazdy szarpie silnikiem ale tylko przy obrotach 2 tys. Poniżej i powyżej wszystko Ok tylko przy 2 tysiącach szarpie. Sporadycznie wyskakuje błąd engine w zw z egr lecz mechanik sprawdzał egr i jest Ok.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Kod błędu? Czasem mają dziwne interfejsy z dziwnymi opisami błędów.
Lenistwo drogą do postępu
m
marec008
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 02 lut 2017, 13:40

Post autor: marec008 »

Błąd P0403 zakłócenia przepływu spalin w układzie recyrkulacji Egr- nieciagly
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

No to problem leży w EGR. Pewnie się nie domyka i stąd spadki mocy.
Lenistwo drogą do postępu
m
marec008
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 02 lut 2017, 13:40

Post autor: marec008 »

Tylko problem w tym ze egr był sprawdzany przez komputer i działa prawidłowo a ostatnio mechanik przy wymianie oleju stwierdził ze ropa w nim jest bo był rzadki i było go więcej niż powinno. Spuścił 5 litrów a weszło troszkę ponad 4
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Jeśli ropa jest w oleju to są trzy możliwości.

1. Cieknie pompa tandem na wałku napędowym padł uszczelniacz.
2. Jedna lub więcej pompek leje.
3. Uszczelki pompek padły.

Jeśli połączyć to z przerywaniem  przy 2000 RPM to zostaje pompka i z małym prawdopodobieństwem pompa tandem.

Mogła jeszcze pęknąć głowica ale to w tym silniku rzadkość.
Lenistwo drogą do postępu
m
marec008
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 02 lut 2017, 13:40

Post autor: marec008 »

Dziękuje za odpowiedz a czy mógłbyś dokładnie określić o jaka pompkę może chodzić ? Bo jestem zielony. A chciałbym naprowadzić mechanika. I czy da się to jakoś stwierdzić inaczej niż dostać się do niej ?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

No niestety trzeba ją zdemontować. A jest zamontowana z prawej strony głowicy ,napędza ja wałek rozrządu. Jak po jej odkręceniu od głowicy będzie znajomy zapach ON to masz przyczynę.
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”