POLO 1.2 12v azq - Sonda lambda , diagnostyka VCDS lite

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

j
jarkuw
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 12 sty 2017, 13:11

POLO 1.2 12v azq - Sonda lambda , diagnostyka VCDS lite

Post autor: jarkuw »

Witam.

Na początku chciałbym wszystkich przywitać na forum. Od niedawna jestem posiadaczem POLO 9n 1.2 12v (azq). Wydaje mi się że mam za wysokie spalanie oraz sporadycznie  pojawia się błąd za bogatej mieszanki. Czy może ktoś ocenić poprawność działania mojej sondy lambda gdyż mam wątpliwości. Udało mi się wyczytać że napięcie powinno oscylować w granicy 0.2 do 0.9 V. Choć w innych autach wyczytałem że moźe być w granicy 1.5 V. jak jest w moim silniku? W programie  VCDS w bloku 08 w grupie 033 mam następujące wartości : sonda lambda= -15% a napięcie 1.52v  . Może ktoś coś doradzić?
Ostatnio zmieniony 15 sty 2017, 16:20 przez jarkuw, łącznie zmieniany 1 raz.
j
jarkuw
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 12 sty 2017, 13:11

Post autor: jarkuw »

Dziś wymieniłem sondę na używaną z allegro i dalej to samo także sonda wydaje się być dobra. W grupie 037 programu VCDS jest napięcie które oscyluje w przedziale 0,1-0,9 v także jest dobrze.  Ogólnie auto dobrze chodzi jednak za wysokie spalanie, świece czarne okopcone i skład mieszanki z komputera wychodzi za bogata. Od czego zacząć dalsze poszukiwania? Czujnik ciśnienia w kolektorze MAF też zmieniony także nie wiem co dalej sprawdzać?
j
jarkuw
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 12 sty 2017, 13:11

Post autor: jarkuw »

Wczoraj pomierzyłem wszystkie przewody idące z sondy do sterownika - ok. Zauważyłem że blokach pomiarowych 034 na VCDS-ie ma na zimnym silniku (temp. na zewnątrz ok 0 st ) w polu nr 2 temp. katalizatora wartość = -32 st C. Udało mi się wyczytać że ta temperatura pochodzi z 1 sondy lambda. Jeśli sterownik widzi tak ujemną temp. to może za długo trzymać na ssaniu i później wzbogacać mieszankę. Na obu sondach mam taką samą wartość ? Albo dwie padnięte albo sterownik? Nie wiem co robić. Sonda kosztuje 360 zł. Jak kupię a będzie to samo to mnie trafi.
r
reggaester
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 29 maja 2015, 21:32

Post autor: reggaester »

u mnie jest to samo, wydaje mi się kolego że mrozy też swoje robią.

Ile zrobisz kilometrów na pełnym baku?
j
jarkuw
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 12 sty 2017, 13:11

Post autor: jarkuw »

ok 400 - 360 km po mieście i rezerwa. Zalany po korek do odbicia przejechane ok 240 km dolanie do odbicia i pokazało 11 L. Tylko że do tego dochodzą okopcone świece i ewidentne wskazania z VCDS,a że za bogata mieszanka także jak to tak zostawić to w niedługim czasie pewnie będzie problem z egr i zatkanym katalizatorem.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2017, 16:30 przez jarkuw, łącznie zmieniany 1 raz.
j
jarkuw
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 12 sty 2017, 13:11

Post autor: jarkuw »

Kupiłem nową sondę lambda i dalej tak samo. Temp -32 to chyba nie ma znaczenia bo jak się odpali auto to rośnie i po nagrzaniu pokazuje ok 500-600 st. dla katalizatora. Zauważyłem że za bogatą mieszankę ma chyba tylko na wolnych obrotach. Podczas jazdy zbliża się do 0 wartość % dla lambdy. Gdy się zatrzymam pokazuje ok -25 % i się stabilizuje na rozgrzanym ok -15%.  Zdjąłem pokrywę silnika (tą z filtrem powietrza) i na wolnych obrotach przepustnica jest zamknięta i bez ruchu. Skąd silnik powinien dostawać powietrze na wolnych obrotach. Czy klapka przepustnicy powinna falować (otwarte - zamknięte) czy jest jakiś zawór dodatkowego powietrza. Zauważyłem jeszcze, że klapka dolotu ciepłe/zimne powietrze jest cały czas w pozycji zamkniętej (dochodzi tylko zimne powietrze) bez względu czy silnik ciepły czy zimny.
j
jarkuw
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 12 sty 2017, 13:11

Post autor: jarkuw »

Po zatankowaniu na stacji paliw LOTOS korekty lambda idealne. Przyczyną było paliwo (stacji nie będę podawał ale to duża sieć). Co do klapki dolotu ciepłe/zimne powietrze po rozebraniu okazało się że była cały czas w pozycji dolotu gorącego powietrza. Chwilowo zablokowałem na pół / pół. Po wymontowaniu okazało się, że termostat który tym steruje nie działa i nie ma zamiennika ani nic podobnego do dokupienia - było sporo tematów o tym.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”