Swap z 1.0 na 1.4

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

D
DzonyM
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 17 sty 2017, 21:00

Swap z 1.0 na 1.4

Post autor: DzonyM »

Witam
Posiadam polo 6n z 96r z silnikiem 1.0 AER, niestety ledwo co chodzi: https://youtu.be/cgJ-Fomdgws
Chciałbym z tego powodu wymienić silnik ale na 1.4 8v AEX. Czy będzie pasował, a może inne oznaczenie?
Problem w tym ze ciężko znaleźć kompletny silnik.
Gdybym kupił górny słupek to co by pasowało z obecnego osprzętu a co bym musiał dokupić/wymienić? i czy ogóle warto pchać się w takie coś?
Ostatnio zmieniony 17 sty 2017, 21:34 przez DzonyM, łącznie zmieniany 1 raz.
h
henryk 10
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 21 maja 2015, 22:11
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: henryk 10 »

Witam.Miałem ten sam problem.Miałem polówkę 1996 1.0 6N trzydrzwiowy. Z racji dużego przebiegu chciałem wymienić silnik na 1.4 v8.Pisałem post na ten temat na forum .sprawa zakończyła się fiaskiem.A to dlatego że silniki 1.0 posiadają mocowanie od strony rozrządu a w 1.4 jest inne mocowanie .To się wiąże z wymianą sterownika wtrysku ,1.4 to wtrysk wielopunktowy a 1.0 to monowtrysk.Pozostaje jeszcze kwestia elektryki silnika i skrzyni biegów.Tą polówkę z 1996 r sprzdałem z tej racji że posiadała LPG.Obecnie posiadam vw polo 6n wariant z silnikiem 1.4 V8.Dlatego piszę bo widzę jakie są zmiany.Do tej sprzedanej polówki miałem dodatkowy silnik 1.0 AEV z przebiegiem 160 tys.Ale trzy tygodnie temu został sprzedany.Po najmniejszych kosztach wymiana na silnik o tym samym oznaczeniu z www.allegro.Ostatnio było dużo aukcji z 1.0.Ten swap zajmie dużo kasy a co do rocznika to są utopione pieniądze.Może inni uczestnicy forum coś na ten temat poradzą .
D
DzonyM
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 17 sty 2017, 21:00

Post autor: DzonyM »

Dzięki za info, niestety silnik padł pozostaje poszukać innego 1.0
h
henryk 10
Początkujący
Początkujący
Posty: 108
Rejestracja: 21 maja 2015, 22:11
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: henryk 10 »

Witam.Wczoraj przeglądałem stronę na allegro stronę z 1.0 .Są tam cztery aukcje .Remont tego podniętego się nie opłaca.Nie podałeś jaki jest jego przebieg.Najlepiej kupować taki silnik z możliwością odpalenia.Przy kupnie 1.0 nie problemu z instalacją i skrzynią biegów .Mnie się trafiła obecna polówka okazyjnie z książką serwisową .facet miał ją 12 lat także przy kupnie nie było żadnej ściemy.Powodzenia w poszukiwaniu nowego silnika .
D
DzonyM
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 17 sty 2017, 21:00

Post autor: DzonyM »

Czy oprócz AER mogę wstawić inne kompletne silniki pasujące do obecnej skrzyni? np 1.3
Czy AER jest z wtryskiem mono- czy wielopunktowym?
Blok jest aluminiowy czy stalowy?

Przebieg to 211000 km prawdopodobnie odma zamarzła przez co panewka się zatarła.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2017, 21:51 przez DzonyM, łącznie zmieniany 1 raz.
D
DzonyM
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 17 sty 2017, 21:00

Post autor: DzonyM »

@Up
p
przemek_29
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:07

Post autor: przemek_29 »

Witam. Podłącze się do tematu, zmieniając silnik 1.0 wielopunkt na 1.4 wielopunkt cały osprzęt bedzie pasował a co z kilamtyzacją która jest w 1.0?
D
DzonyM
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 17 sty 2017, 21:00

Post autor: DzonyM »

@przemek_29
Przełożyłeś już silnik? Miałeś jakieś problemy?
W czwartek jadę po 1.4 mpi i zabieram się ze przekładanie, mam nadzieje ze skrzynia od 1.0 będzie pasować :-\
Co do klimatyzacji to nie mam pojęcia ja mam polo w wersji "Bieda Edition" 8)
p
przemek_29
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:07

Post autor: przemek_29 »

Silnik o oznaczeniu AER jest na wielopunkcie wiec 1,4 na wielopunkcie powinien podjesć. czytałem gdzies na forum iz ktos montował silnik i zostawil sterownik i skrzynie od 1.0 ;P tyle ze silnik moze nie rozwijac pełnej mocy, a skrzynia bedzie krótka ;p
D
DzonyM
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 17 sty 2017, 21:00

Post autor: DzonyM »

Swap na 1.4 zakończony pomyślnie osprzęt jak i skrzynia zostały z silnika 1.0, uszczelki, świece i inne pierdołki powymieniane. Jak na tą chwile wszystko działa (za wyjątkiem wentylatora)
Koszt (robocizna, "pierdołki") 900 zł

Edit: Silnik kupiony za 500 zł
Ostatnio zmieniony 30 sty 2017, 20:10 przez DzonyM, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”