[6R] Afera spalinowa Volkswagena a VW Polo TDI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
loki1
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 19 lut 2015, 12:58
Lokalizacja: Toruń

[6R] Afera spalinowa Volkswagena a VW Polo TDI

Post autor: loki1 »

Cześć

Na pewno każdy słyszał o aferze spalinowej Volkswagena. Udostępniono stronę, na której po wpisaniu numeru VIN można sprawdzić czy nasz samochód posiada oprogramowanie oszukujące na testach:
http://info.volkswagen.com/pl/pl/home?tab=check-own-car

Posiadam polówkę z 2012 roku z silnikiem 1.2 tdi i po wpisaniu mojego numeru VIN dostaję komunikat:
Szanowni Państwo,

musimy Państwa poinformować, że silnik wysokoprężny typ EA189 EU5 zamontowany w Państwa samochodzie WVWZZZ6RZCY****** posiada oprogramowanie optymalizujące wartości emisji tlenków azotu (NOx) na stanowisku testowym (NEDC). Zapewniamy jednak, że Państwa samochód jest bezpieczny technicznie i w pełni sprawny!



Przykro nam, że zawiedliśmy Państwa zaufanie i dokładamy wszelkich starań, aby znaleźć odpowiednie rozwiązanie techniczne. Naturalnie Volkswagen pokryje koszty niezbędnych działań i uczyni wszystko, aby w pełni odzyskać Państwa zaufanie.

Najszybciej, jak to będzie możliwe, skontaktuje się z Państwem dealer Volkswagena i poinformuje o koniecznych działaniach. Jeżeli nie mają Państwo kontaktu z żadnym z dilerów Volkswagena, prosimy skorzystać z funkcji kontaktu na tej stronie internetowej.

Z poważaniem

Volkswagen
Skontaktował się z kimś Volkswagen w tej sprawie? Domyślam się że silnika 1.6 tdi ta sprawa też dotyczy.
u
ułe
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 04 maja 2011, 13:12
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: ułe »

Mam tak smo jak Ty 1.2TDI i ten sam komunikat po wpisaniu vin-u a z tego co sie dowiedzialem to volkswagen jeszcze nie opracował jak bedzie przebiegać akcja serwisowa
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

wczoraj w Raporcie na tvn turbo o tym mówili
akcja ma się rozpocząć w styczniu i polegać na zmianie oprogramowania silnika
l
loki1
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 19 lut 2015, 12:58
Lokalizacja: Toruń

Post autor: loki1 »

Sama zmiana oprogramowania raczej niewiele tu pomoże, chyba że będę obniżać osiągi samochodu.
Awatar użytkownika
garbatymarcin
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 314
Rejestracja: 18 gru 2011, 17:43
Lokalizacja: KR

Post autor: garbatymarcin »

W tym momencie VW jest między młotek a kowadłem, bo z jednej strony auta muszą spełniać normy, a z drugiej niezadowoleni klienci, którzy kupili auto powiedzmy 2.0 tdi 170 koni, a po zmianie programu będą mieli powiedzmy 100, żeby te normy były spełnione non stop.
Było: 1302 \'71, 86c \'87, 6n \'97
Jest]Derby 86c \'82[/url], CG9 \'00
u
ułe
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 04 maja 2011, 13:12
Lokalizacja: Oświęcim
Kontakt:

Post autor: ułe »

[quote=""garbatymarcin""]W tym momencie VW jest między młotek a kowadłem, bo z jednej strony auta muszą spełniać normy, a z drugiej niezadowoleni klienci, którzy kupili auto powiedzmy 2.0 tdi 170 koni, a po zmianie programu będą mieli powiedzmy 100, żeby te normy były spełnione non stop.[/quote]

no właśnie tego najbardziej się obawiam bo moje 1.2 już nie grzeszy mocą a po zmianie softu to już wogóle nie będzie się kulać
Chyba że będą robić więcej niż zmiana tylko softu w ECU
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

zawsze zostaje skorzystanie z oferty firm tuningowych ;)
niektóre wprowadzają zmiany już przez złącze OBD bez ingerencji mechanicznej w sterownik
l
loki1
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 19 lut 2015, 12:58
Lokalizacja: Toruń

Post autor: loki1 »

VW znalazło rozwiązanie dla 1.6 TDI:

http://autokult.pl/26315,volkswagen-osz ... o-dotkliwa

[aktualizacja 26 listopada]
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

A dla 2.0 ma być tylko zmiana oprogramowania.
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
Awatar użytkownika
Mark
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 319
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mark »

Mam pytanie dla posiadaczy 1.6 tdi:
Czy rozważacie zawitanie w serwisie celem aktualizacji oprogramowania oraz montażu ogranicznika w dolot?
ps. czy jest to obowiązkowe, jakie grożą konsekwencje posiadaczom tych silników którzy nie stawią się w serwisie?
Było 6N jest 6R /// mp3432
"Nie mam systemu w wersji PL, a jednak jakoś to nie przeszkadza pisać poprawnie."
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

Z tego co się oreintuje akcje serwisowe są dobrowolne, nie wiem tylko czy na przeglądzie co rocznym nie będą tego sprawdzać.
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
f
franz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 89
Rejestracja: 13 sie 2014, 15:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: franz »

A czy normy NEDC (Europa ) nie są inne niż USA (EPA FTP-75) ?
Cała awantura jest wokół oszustwa względem procedury testowej w USA.

Poza tym, czy na przeglądzie technicznym jednakowe normy obowiązują dla wszystkich aut?
Bo przyjeżdzają tam różne samochody, nie tylko nowe.. chyba, że do każdego samochodu jest wzorzec inny.
Polska i tak ma względnie łagodne BT w porównaniu do np. brytyjskiego MOT-u.
Obrazek
Ślesin 2015 (86C Coupe Fox LA5Y) - 2 miejsce - najniższe 86C/2F
Ślesin 2016
Ślesin 2017 (86C Coupe Fox LY3D ABU)
l
loki1
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 19 lut 2015, 12:58
Lokalizacja: Toruń

Post autor: loki1 »

Dostałem kolejny list od VW z informacją że jest dostępna nowa wersja oprogramowania. (1.2 tdi). Czy ktoś z was orientuje się czy ta zmiana rzeczywiście wpływa na późniejsze parametry silnika? Co dokładnie ta aktualizacja zmienia?
b
brosk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 49
Rejestracja: 22 wrz 2016, 15:52

Post autor: brosk »

Jestem po akcjiprostu serwisowej robionej miesiac temu Polo 1.2 tdi 6r. Nie odczulam zadnej roznicy. Z autem jest wszystko ok a do tego teraz mam np komunikat o blokadzie drzwi po polsku a wczesniej w obcym jezyku pomimo ze auto z polskiego salonu. Dostalam tez za przyjazd bon na uslugi serwisowe o kwocie 100zl. W 1.2 wgrywaja tylko oprogramowanie natomiast w 1.6 cos tam jeszcze wymieniaja oprocz oprogramowania.
w
wampirek26
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 23 lip 2014, 7:22

Post autor: wampirek26 »

Cześć wszystkim, czy ktoś mógłby jeszcze wypowiedzieć się na temat akcji serwisowej? Chodzi o prace silnika i zużycie paliwa po wgraniu oprogramowania do 1.2 tdi. Wacham się czy robić tą akcję
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”