Stuki z przodu samochodu przy jeździe na wprost Polo Classic 1.4 1997

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

n
navern1
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 16 sty 2017, 17:39

Stuki z przodu samochodu przy jeździe na wprost Polo Classic 1.4 1997

Post autor: navern1 »

Witam, mam problem z moim polo wszystko zaczęło się od tego, że musiałem zrobić przegląd wiec przed nowym rokiem pojechałem na stacje i diagnosta powiedział mi, że muszę wymienić tuleje wachaczy  po obu stronach- termin 2 tygodnie no wiec pojechałem do mechanika i powiedziałem co ma zrobić następnego dnia przyjechałem odebrać auto i już przy pierwszej jeździe poczułem, że jest jakieś stukanie. Dwa dni później wróciłem do mechanika, sprawdził auto, przejechał się i stwierdził, że w zawieszeniu nie ma zadnych luzów i jest to pewnie łożysko (chociaż wydaje mi sie to dziwne bo zawsze myślałem, że uszkodzone łożysko wyje ale on powiedział ze mogło się coś złuszczyć i dlatego stuka)
no więc objawy
-równomierne bicie z przodu (wydaje mi się ze z prawej strony)
-zauważyłem ze stukanie ustaje przy wykonywaniu ostrzejszych zakrętów
-stuki są lekko zgłuszone- nie typowo metaliczne
-stuki występują na każdym biegu i na luzie
-częstotliwość stuków zależy od prędkości (jak dojeżdżam do świateł lub zatrzymuje się stuki zwalniają i wydaje mi się ze maja częstotliwość obrotu kola
-nie ma żadnych wibracji na drążku skrzyni biegów
-przy dodawaniu gazu stuki są mocniejsze i głośniejsze ale ich częstotliwość raczej się nie zwiększa
-stukanie nie tylko słychać ale też czuć po nogami
-stuki pojawiły sie z dnia na dzień przy wymianie tuleji wachaczy
Jak myslilscie w czym twki problem?
Jeżeli sobie cos jeszcze przypomne dopisze jezeli macie jakies pytania to chetenie odpowiem
Dorzucam jeszcze filmik z ekspresowki malo co slychac ale w 20 sekundzie chyba najlepiej to slychac (dzwiek w rzeczywistosci nie jest tak stłumiony)  www.youtube.com/watch?v=T6smDDsJzVk
Awatar użytkownika
adam2308
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 288
Rejestracja: 12 maja 2011, 22:28
Lokalizacja: Krosno

Post autor: adam2308 »

Kolego sprawdź łożyska i przeguby. Ja miałem takie bicie przy zatartym przegubie.
Natomiast łożysko powinno nasilać objawy przy skręcie kierownicy w tę drugą stronę, niż tę która jest zepsuta, a ustawać przy skręcie w tę samą stronę.
Mając zepsute łożysko z prawej strony (ja aktualnie u siebie właśnie je wymieniam) skręcając kierownicę w lewo buda przechyla się w prawo, przenosi ciężar na prawą stronę i łożysko bardziej cierpi, przez co bardziej hałasuje. Skręcając w prawo buda przechyla się w lewo odciążając prawe koło. Łożysko cichnie.
n
navern1
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 16 sty 2017, 17:39

Post autor: navern1 »

Więc stawiałbym na przegub bo podczas skręcania wszystko cichnie
Awatar użytkownika
adam2308
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 288
Rejestracja: 12 maja 2011, 22:28
Lokalizacja: Krosno

Post autor: adam2308 »

Podnieś auto. Zobacz, czy nie masz dziur w osłonie, może opaskę Ci zdarło. Woda się dostaje, piach i zaciera się wszystko. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

przegub wewnętrzny
n
navern1
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 16 sty 2017, 17:39

Post autor: navern1 »

Może ktoś kiedyś tutaj zajrzy z tym problem :P  okazało się ze to przegub zewnętrzny :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”