Polo 6N2 prawdopodobnie zatarty, potrzebne porady.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

K
KadiLBN
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:45

Polo 6N2 prawdopodobnie zatarty, potrzebne porady.

Post autor: KadiLBN »

Witam. Wracając z pracy zaczęła mi migać kontrolka ciśnienia oleju. Na odcinku może 3km prawdopodobnie zatarłem silnik. Auto straciło moc i zgasło. Od tamtej pory już nie odpala, nawet nie zakręci silnikiem. Remont może być stosunkowo drogi, więc zastanawiam się nad wymianą silnika. Chodzi mi głównie o sam słupek, żeby wyszło jak najtaniej, bez żadnej elektryki i tym podobnych bzdetów.
Moje Polo to 6n2 1,4 16V rok: 2001 z tym że nie wiem jaki jest kod silnika, żeby kupić ewentualny na podmianę. Naklejka w bagażniku wytarta, książki serwisowej nie mam a na silniku nic nie widzę. Podaję nr vin: WVWZZZ6NZ1Y033171 Może jakiś szpec powie mi co mam pod maską albo co by pasowało bez wymiany innych podzespołów. Dziękuję i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Zaglądałeś kiedykolwiek jak masz to auto do wężyka odmy ? Dlaczego skoro zaczęła migać kontrolka nie zatrzymałeś auta i go nie zgasiłeś? Zobacz w dowodzie rejestracyjnym ile koni ma ta jednostka.  Jeśli 75 to możesz mieć silnik o kodzie AUA lub AHW .
K
KadiLBN
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:45

Post autor: KadiLBN »

Tak to 75 konna jednostka. To nie było do końca tak. Jechałem w sumie jakieś 3km. Zaczęła migać kontrolka. Zatrzymałem się, zgasiłem auto. Sprawdziłem czy nie wyrzygał mi oleju bagnetem. Olej był na stanie, odpaliłem go posłuchałem jak chodzi, chodził normalnie. Nic nie stukało, pracował cicho i równo. Na wolnych obrotach kontrolka nie migała. Zostało mi do domu max 1 kilometr i myślałem że uda się dojechać, ale się nie udało. Do odmy nie zaglądałem i mróz mnie załatwił. Teraz czeka mnie remont lub przerzutka która wyjdzie raczej taniej. Zbagatelizowałem miganie. Myślałem że jak zaświeci na stałe to coś poważnego, ale jak widać czerwona lampka powinna skończyć się końcem jazdy. AUA lub AHW bez problemu da się te modele wsadzić w tą budę?
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Nie wiem dokładnie ale jest jeszcze różnica między skrzyniami biegów.

Ja akurat mam AUA i skrzynię ETD .
s
stasioooo
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 09 sty 2017, 20:00

Post autor: stasioooo »

Witam. Moja Kobieta miała identyczną sytuacje w sobotę, auto w tej chwili czeka na werdykt czy jest uszkodzony silnik.  Czy w tym przypadku przypuszczenia się potwierdziły ? Zatarły się panewki ?
K
KadiLBN
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:45

Post autor: KadiLBN »

Nic jeszcze nie powiem. Dopiero o 17:30 biorę lawetę i jadę do mechanika. Czyli pewnie jutro pod wieczór będę znał wyrok.
Da się wsadzić AUB silnik zamiast AUA? Czy trzeba będzie zmieniać coś jeszcze? Skrzynię i ja mam ETD bo tyle widać na nalepce i odszyfrowałem że motor też mam AUA.
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

AUB wejdzie bez problemu, warto było by kupić go od razu ze sterownikiem bo jest trochę inna mapa dla tego silnika ale na sterowniku od AUA tez pójdzie.
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
m
modrzyk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 07 lis 2014, 19:22
Lokalizacja: Łódź

Post autor: modrzyk »

Co do wpisów w dowodzie, to tym bym się nie kierował... Ja mam (albo miałem, bo stanął przy tych mrozach) AUD a w dowodzie inną moc...
Może na obudowie paska rozrządu jest model, u mnie jest taka naklejka...
s
stasioooo
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 09 sty 2017, 20:00

Post autor: stasioooo »

KadiLBN pisze: Nic jeszcze nie powiem. Dopiero o 17:30 biorę lawetę i jadę do mechanika. Czyli pewnie jutro pod wieczór będę znał wyrok.
Da się wsadzić AUB silnik zamiast AUA? Czy trzeba będzie zmieniać coś jeszcze? Skrzynię i ja mam ETD bo tyle widać na nalepce i odszyfrowałem że motor też mam AUA.

Kolego Kadi przepraszam, że nic nie wnoszę do tematu ale jak będziesz coś wiedział to napisz bo mnie zżera ciekawość a "wyrok" dopiero poznam po weekendzie.
K
KadiLBN
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:45

Post autor: KadiLBN »

Spoko. Ja już wszystko wiem. Silnik stoi na wale. Diagnoza: Kupuj drugi silnik, będzie szybciej i taniej.
Remont wyjdzie około 2,3 tyś a Silnik z przerzutką 1,5 tyś.
s
stasioooo
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 09 sty 2017, 20:00

Post autor: stasioooo »

Witam, nie chce zakładać nowego tematu gdyż mój jest bliźniaczo podobno a mianowicie mam pytanie, w  Polo 6n2 zamarzła odma a wszyscy wiedzą czym to skutkuje, auto stanęło w miejscu i diagnozą okazały się starte panewki na pierwszym cylindrze. Wał silnika przyblokował się ale nie na amen a  bez tych panewek podobno obraca się bez problemu i dostałem propozycję aby zaryzykować i wymienić same panewki gdyż wał jest w dobrym  stanie ale oczywiście jest opcja, że po wymianie filtra, zalania oleju dalej będzie problem z górą silnika itp, i  tu powstaje pytanie: czy rzeczywiście  jest sens wymieniać tylko te panewki z nadzieją, że auto ruszy i nie będzie problemu ? Czy trzeba koniecznie szlifować wał ? Nie jestem fachowcem z tej dziedziny dlatego proszę o wyrozumiałość :)
m
modrzyk
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 07 lis 2014, 19:22
Lokalizacja: Łódź

Post autor: modrzyk »

... Diagnoza: Kupuj drugi silnik, będzie szybciej i taniej...
Jest to na pewno szybsze rozwiązanie.
Sam przerabiałem to w Fordzie Sierra, ale czy silnik kupiony będzie na tyle sprawny by wart był tych pieniędzy?
Jest to ruletka.
Akurat mój silnik dało się doprowadzić do używalności, problemem był osprzęt i z dwóch został zrobiony jeden dobry...
Ale ostatnio znajomy kupił używany silnik do seata Leona, bo jego stanął i po miesiącu od zakupu okazało się, że ten "nowy" jest też niesprawny, sprzedający się wypiął i poszło w błoto 3500. (Silnik + przerzutka). Niestety często silniki są z aut powypadkowych o których nikt nie jest w stanie nic powiedzieć ile pracowały po wypadku i co się stało...
K
KadiLBN
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:45

Post autor: KadiLBN »

Akurat silnik mam z pewnego źródła. Mamy taki duży szrot koło Lublina. Sprowadzają tam Angliki i rozbierają na części, mają wszystko. Znajomi kupowali tam silniki i są zadowoleni. Mój akurat trafił się dość dobrze wróżący. Był czysty a nie myją tam żadnych części i w dodatku po automatycznej skrzyni biegów, to nie będzie raczej zarżnięty. Ceny mają dość wysokie bo za sam słupek zapłaciłem 1000zł beż żadnego osprzętu. Nie bardzo dają się targować bo wiedzą co sprzedają. Jedyne co da się ugrać to 50zł. A dodam jeszcze że nie sprowadzają samochodów z przebiegiem większym niż 100k mil. Co daje max 160k km.
k
krzycho12316
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 28 sty 2017, 14:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: krzycho12316 »

Hej, jest to mój pierwszy post a więc witam każdego użytkownika Polo :)
Sprawa taka sama jak KadiLBN
Moje polo to 6N2 z silnikiem AUB a więc 1.4 16V  końcówka serii z roku 2001.
Byłem już u Rozpedowskiego i niestety silnik nie pasuje AUB do mojego bo pochodził z 9N. Rozrusznik jest z przodu.
Nie wiem w czym jest problem ?
U mnie jest rozrusznik od komory grodziowej samochodu. Przy okazji podam oznaczenie skrzyni biegów ETB wszystko odczytane z książki serwisowej i z naklejki z tyłu koło koła zapasowego.

Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
U mnie przypuszcza się, że sprzedawca zalał silnik DOKTOREM i po drugiej zmianie oleju na MOTUL 10W40 silnik przy mrozach dostał takiej Awarii.
Nie został podany olej na głowicę, a więc hydrosztyce z głowicą i pompa do wymiany o ile nie znajde motoru pasującego do mojego Polcia
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

Na pewno miałeś AUB?bo to że miałeś to napiasne w książce serwisowej czy na naklejce to nic nie znaczy, chyba że jesteś pierwszym właścicielem to wiesz że nikt nie zmienił motoru. Ja zawsze widziałem AUB z rozrusznikiem z przodu. Najlepiej odczytać kod z bolku silnika jest od tak jakby wydziurkowany, nad łączeniem się bloku ze skrzynią biegów, pod termostatem.
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”