86c z zielonej wyspy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
bmks1234
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 03 lis 2016, 22:44
Lokalizacja: Kilmallock, Irlandia

86c z zielonej wyspy

Post autor: bmks1234 »

Witam.
W ostatnim tygodniu się przedstawiłem, więc nadszedł czas zaprezentować swoją Polóweczkę.
Tak więc. Jest to rocznik '82, silniczek raczej 1.0 jeszcze nie znalazłem kodu silnika a jestem w trakcie wyrabiania nowych dokumentów.
Samochód ma na liczniku 65 tyś km. i miał tylko jednego właściciela.
Od 10 lat stał w garażu a od 1,5 roku stał na dworze.
Żeby było śmiesznie, hamulce(razem z ręcznym) działają na 100% a samochód toczy się jak byłby z papieru, nic nie zastało się.
Wahacze gumy itp wszystko jak z fabryki, nic nie pordzewiałe jedynie tylne tuleje trochę poparciały i uchwyty gumowe wydechu.
Podłoga, kielichy progi są w stanie znakomitym, są małe dziury przy szybie tylnym nadkolu(ktoś coś tam szpachlował) i drzwiach przednich.
Jedynym elementem który kwalifikuje się do natychmiastowego spawania jest komora do akumulatora, ktoś przeładował aku, kwas swoje zrobił...  >:(
Wnętrze.... chymm swoje zrobił okres postoju, sparciałe uszczelki, dywan zagrzybiały nadawał sie jedynie do śmieci, klamki pourywane.. itd itd.
Tak wiec najwięcej roboty będę miał ze środkiem, dla ego nawet fotek nie robiłem bo wstyd :D
Co będę chciał robić, najpierw doprowadzić go do stanu używalności.
Tu pare fotek.
Jeszcze przed zakupem
Obrazek
Obrazek

A tu już u mnie po pierwszym myciu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Teraz mam pytania.
Gdzie mogę kupić dywan/wykładzinę całą, może ktoś ma na zbyciu, chętnie odkupię.
Uszczelki drzwi, da rade jakieś oryginały czy tylko chińske zamienniki, czy mogę prosic o jakieś namiary.
No i klamki, jakie najlepiej.
Pozdrawiam Michał.

Dla rozjaśnienia tematu
Model: VW POLO 86c
Rok produkcji: 1982
Liczba furtek: 3
Silnik: 1.0 GL
Kolor: Niebieski
Koła: zwykłe stalówki 13'

Wyposażenie:
Ma ogrzewanie i radio :)

Przeprowadzone zmiany:
Brak

Nagłośnienie:
Jakieś radio oryginalne

Planowane zmiany:
Na razie brak
Ostatnio zmieniony 04 gru 2016, 8:08 przez bmks1234, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kuba
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1942
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:35
Kontakt:

Post autor: Kuba »

W tym kolorze nie widziałem jeszcze,podoba mi się to autko .
Obrazek
Awatar użytkownika
bmks1234
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 03 lis 2016, 22:44
Lokalizacja: Kilmallock, Irlandia

Post autor: bmks1234 »

Oglądałem kilka egzemplarzy i faktycznie takiego kolorku w ogłoszeniach nie widziałem.
Cieszę się że się podoba :)
Tak myślę i rozmyślam co dalej jak już zacznie jeździć, czy bawić sie w low zawiechę czy pójść typowo w klasyk.
Awatar użytkownika
Kamaz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 05 gru 2013, 22:23
Lokalizacja: MysłoVWice KatoVWice

Post autor: Kamaz »

Siema :)
Liczę że uratujesz Polo.
Mam dużo części odezwij się
Dbaj swój samochód ich już nie przybędzie
IX Zlot  Ślesin 2014 BB Paris
Piknik III   Topornia 2014 BB Paris
X Zlot Ślesin 2015 86c2f Coupe
XI Zlot Ślesin 2016 86c2f Classic
XII Zlot Ślesin 2017 86c Coupe
Awatar użytkownika
bmks1234
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 03 lis 2016, 22:44
Lokalizacja: Kilmallock, Irlandia

Post autor: bmks1234 »

Piv już poszedł.
Super że tak szybko ktoś odpisał :)
Na pewno go odratuję ;) fakt jest taki że jak wcześniej napisałem nie wiem jak go zrobić  ::)
Może jakieś propozycje ;)
Awatar użytkownika
Kamaz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 05 gru 2013, 22:23
Lokalizacja: MysłoVWice KatoVWice

Post autor: Kamaz »

Popraw jeszcze uklad strony wg wzoru
Dbaj swój samochód ich już nie przybędzie
IX Zlot  Ślesin 2014 BB Paris
Piknik III   Topornia 2014 BB Paris
X Zlot Ślesin 2015 86c2f Coupe
XI Zlot Ślesin 2016 86c2f Classic
XII Zlot Ślesin 2017 86c Coupe
Awatar użytkownika
bmks1234
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 03 lis 2016, 22:44
Lokalizacja: Kilmallock, Irlandia

Post autor: bmks1234 »

Mam okazję odkupić za symbolicznego euro centa polo classic 1.4 na pełnym wtrysku(nie za bardzo wiem jaki kod silnika) na pewno 8v.
Czy jest warto brać do swapowania?? Wiem że na forum gdzieś już czytałem o tym ale nie mogłem znaleźć wątku.
Chodzi najbardziej o to czy dużo rzeźby, widziałem ze classic ma jakąś łapę silnika z przodu a 86c chyba nie...
Teraz kwestia półosi czy zmiana czy podejdą moje :)
Awatar użytkownika
Kamaz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 05 gru 2013, 22:23
Lokalizacja: MysłoVWice KatoVWice

Post autor: Kamaz »

http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,6934.0.html poczytaj na spokojnie szukaj lepiej z 1,6 aee na pełnym wtrysku
Dbaj swój samochód ich już nie przybędzie
IX Zlot  Ślesin 2014 BB Paris
Piknik III   Topornia 2014 BB Paris
X Zlot Ślesin 2015 86c2f Coupe
XI Zlot Ślesin 2016 86c2f Classic
XII Zlot Ślesin 2017 86c Coupe
Awatar użytkownika
bmks1234
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 03 lis 2016, 22:44
Lokalizacja: Kilmallock, Irlandia

Post autor: bmks1234 »

Czytałem, czytałem i z miłą chęcią bym go brał, ale ten 1.4 mam za friko(prawie) jak już pisałem w temacie o swapie. :)
Dziś usunąłem resztę niepotrzebnych i zgrzybiałych foteli oraz pozostałości dywaników. Odsłoniła mi sie goła podłoga w 100% zdrowa.
Żadnego nawet nalotu rudej, tak więc cieszę sie przeogromnie :)
Jedynie co zniszczyła wilgoć to wytłumienia bitumiczne, chyba trzeba na allegro poszukać jakiś mat wygłuszających.

Fotorelacji nie robiłem gdyż przy polo mogę dłubać przez godzine :P w porę obiadowa :)
Awatar użytkownika
fred
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 487
Rejestracja: 28 wrz 2011, 15:02

Post autor: fred »

Fajny okaz i jeszcze fajniej,że nie zgnity mimo wieku i wyspiarskich warunków atmosferycznych.
Możesz pokazać jaką masz tapicerkę w środku?
Jestem ciekawy co z tego wyjdzie :)
Awatar użytkownika
bmks1234
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 03 lis 2016, 22:44
Lokalizacja: Kilmallock, Irlandia

Post autor: bmks1234 »

Jutro powrzucam kilka fotek.
Miał tapicerkę szara a po bokach niebieski skaj boczki niebieskie. Ale tak jak pisze jutro fotosy
Problem w tym ze nie mam za bardzo czasu na robienie wszystkiego. Ale postepy są.
Usunięte ze środka wszystko poza deska i boczkami do golego metalu.
Odkurzone i wyczyszczone a Male rdzawe nalociki powierzchowne przeszlifowane i pomalowane farba antykorozyjna.
Dzis udalo mi sie zrobić wlasna reperaturke wnęki aku oraz oczyścić sama wnękę. Jutro będzie wspawywana na to antykorozyjna i masa uszczelniająca. Mysle czy by tam baranka nie dać w cala ta wnękę.
Co myślicie nad jakimś barankiem do środka samochodu na podłogę.
Silnik 1.4 ze skrzyni czeka na mycie i gdy będę miał wolny podnośnik na lunchu demontuje swojego 1.0.
Tak oto w skrócie. Najgorsze to ze jak cos robię to nie mam czasu na foto relacje. Sorki za gramatykę ale z fona pisze i czasami mam pl znaki a raz ich nie mam.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2016, 22:27 przez bmks1234, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dyluś
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 597
Rejestracja: 22 lut 2010, 16:36
Lokalizacja: RZE

Post autor: Dyluś »

Gdzieś kiedyś czytałem że silnik 1.0 z polo 6n ma taki sam blok co 1,4 8V,  tylko różni się korbami i tlokami.  Pytanie tylko czy 1,0 z 86c ma coś wspólnego z tym 1.0 z 6n?
Ogólnie fajne autko patrząc po zdjęciach i z tego co piszesz. Życzę wytrwałości w pracy.
A jak ci się znudzi 1,4 to zrobisz kolejnego swap 'a na 1.6 i wejdzie wtedy bez mydła.
pozdro Rafał
Były:
Jetta Mk1'79r,Polo 86c2f'94r,Golf Mk2'89r, Golf Mk3 Cabrio'95r
Jest:
Golf mk3'97r, Sharan'02, i 125ccm :)
Awatar użytkownika
bmks1234
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 03 lis 2016, 22:44
Lokalizacja: Kilmallock, Irlandia

Post autor: bmks1234 »

No to tak.
Dziś zaspawana dziura pod akumulator :) i zabezpieczone antykorozyjną, jutro pójdzie pod to masa uszczelniająca i baranek.
Kilka fotosów:
Przygotowanie do spawania
Obrazek
Tu już zaspawane i w podkładzie antykorozyjnym.
Obrazek

A tu wnętrze w stanie aktualnym :) i tak jak obiecałem fota starego fotela.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A teraz kolej na kolejne rdzawe elementy :)
Obrazek

Z drugiej strony zaczyna robić się to samo.
Awatar użytkownika
Kamaz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 05 gru 2013, 22:23
Lokalizacja: MysłoVWice KatoVWice

Post autor: Kamaz »

Trochę rudej jest ale idzie do przodu :)
Dbaj swój samochód ich już nie przybędzie
IX Zlot  Ślesin 2014 BB Paris
Piknik III   Topornia 2014 BB Paris
X Zlot Ślesin 2015 86c2f Coupe
XI Zlot Ślesin 2016 86c2f Classic
XII Zlot Ślesin 2017 86c Coupe
Awatar użytkownika
bmks1234
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 62
Rejestracja: 03 lis 2016, 22:44
Lokalizacja: Kilmallock, Irlandia

Post autor: bmks1234 »

Wszystko robię sam, więc prace idą powolutku, no i ten brak czasu jest strasznie kłopotliwy.
W środę na 90% wyrzucam swój silniczek, wtedy ogarnę ruda w komorze i przygotowania do swapa.
Co do lakierowania, chyba komuś powierzę to zadanie z braku porządnego miejsca do tego typu prac.
Co nie zmienia faktu że przygotować do lakierki mogę sam :)
Nie mam jeszcze koncepcji na tą dziurę przy oknie, czy zaspawać dziurę, czy wspawać jakąś blachę.
Myślałem jeszcze nad jakąś szpachlówką, ale chyba to druciarstwo... Jedynie co zdążyłem zauważyć to fakt, że blacha w 86c jest strasznie cienka,
i łatwo przepalić ją, spawając.
Co do swapowania, czy do tego 1.4 daś łapy z 1.0 czy podejdą ori łapki z 1.4 pod moją budę. No i ta pompa paliwka, chcę jakąś dać za zbiornikiem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „86C”