[6n2] Wymiana pompy paliwa.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

[6n2] Wymiana pompy paliwa.

Post autor: Jaco- »

Myślę że ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=upRA-xBEbik byłby pomocny przy wymianie.

Pytanie kupować używaną czy nową ?

U mnie gdy otworzę drzwi kierowcy na chwilę się załącza. Jednak gdy przekręcę zapłon słychać też ale długo zanim ucichnie.

Pisałem już o tym na forum.
h
henio 123
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 25 mar 2015, 21:21

Post autor: henio 123 »

Witam.Jak już to kupić nową .Co demontażu to w vw polo 1996 r nie potrzebowałem demontować czujnika poziomu paliwa .Inna obudowa .Ta instrukcja z Yutube jest praktyczna i zrozumiała.Dziwi mnie twój opis że pompa włącza się przy otwartych drzwiach .Zasadą jest że uruchamia się po włączeniu zapłonu .
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

henio 123 pisze: Dziwi mnie twój opis że pompa włącza się przy otwartych drzwiach .Zasadą jest że uruchamia się po włączeniu zapłonu .
Tylko po dłuższym postoju jak otwieram drzwi kierowcy słychać pompę. Po przekręceniu kluczyka też pracuje ale trochę za długo. Po odpaleniu jest ok. Gdy zostawiam auto do godziny to po otwarciu drzwi jej nie słychać . Gdy dłużej ( nie sprawdzałem ile czasu) jak po nocnym postoju to otwieram to słychać.

Nagram filmik.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Mam jeszcze małe pytanko. Może być tak że filtr paliwa nie był wymieniany nie wiem ile czasu i on powoduje dłuższą pracę pompki przed uruchomieniem?

Jaki filtr polecacie do mojego auta.
Awatar użytkownika
BraHOL 12
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 736
Rejestracja: 22 sty 2012, 9:46
Lokalizacja: RJA

Post autor: BraHOL 12 »

Witam
Opory w tłoczeniu paliwa wydłuża czas pracy, także ile to filtr ściągnąć i wymienić.
Osobiście mam manna i nie narzekam.
Sunshine Live Electronic Music Radio
i\'ll always remember
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Dziś kupiłem za 25zł taki w sklepie:

Obrazek

Czy dam radę wymienić go bez kanału podnosząc auto z jednej strony ?
Ostatnio zmieniony 29 lis 2016, 12:03 przez Jaco-, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ZeroOne
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 641
Rejestracja: 13 maja 2014, 0:37

Post autor: ZeroOne »

na upartego się da tyko trzeba dobrze auto zabezpieczyć
Blue&Black by ZeroOne
Obrazek
Zapraszam do oglądania
h
henio 123
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 25 mar 2015, 21:21

Post autor: henio 123 »

Witam.Filtr powinien się przy tylnej stronie zbiornika .Trochę gimnastyki bez kanału ale jest do wykonania.Tył auta podniesiony podparty podstawką lub czymś pewnym.Przy demontażu sprawdż oznaczenia na starym filtrze.Raczej ulokuj się z boku ,bo gdy zdejmiesz obejmy możesz przypadkiem być oblany paliwem z przewodów i filtra.Powodzenia przy wymianie .
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Dziś próbowałem wymienić filtr sam. Niestety poległem na odkręceniu nawet śruby mocującej filtr. Chyba od nowości nie był wymieniany. Pojechałem do mechanika i on też się męczył . Trzeba było brzeszczotem przeciąć ten plastik aby wyjąć filtr. Nawet z wypięciem nie było łatwo. Ale w końcu wymiana się udała. Mocowanie spięliśmy na tzw. tyrtkę . Ze starego filtra czarna benzyna wypływała.

Niestety to nie poprawiło szybkości napełniania układu. Dziwi mnie tylko że jak otworzę drzwi po dłuższym postoju załącza się na chwilę a gdy przekręcę kluczyk trwa to dłużej.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Wyczytałem tutaj na forum, że to normalne gdy po otwarciu drzwi uruchamia się na chwilę pompka paliwa.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

adek1983 ale czy po przekręceniu kluczyka może być dłużej słyszalna ta pompa ?
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

W końcu udało mi się skontaktować z osobą mającą identyczne Polo jakie mam ja i u tej osoby również dłużej pracuje . Zatem wychodzi na to że ten typ tak już ma. 
Wymiana jest zbędna.
h
henio 123
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 25 mar 2015, 21:21

Post autor: henio 123 »

Twierdzisz że nie dało to rezultatu.Trzeba by było wykonać pomiar ciśnienia tłoczenia .Ja w VW Polo 6N silnik AEV miałem takie szopki.Pomogła w wymiana monowtrysku.Ale twój silnik to inna bajka .Teraz mam VW Polo z silnikiem APQ i pompa mi się załancza po włączeniu zapłonu .
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”