[POMOCY 6n2 GTI] Stuku puku w okolicach silnika ? Potrzebna pomoc !!!!!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
FriStyL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 20 wrz 2014, 8:41
Lokalizacja: OŁAWA / United Kingdom

[POMOCY 6n2 GTI] Stuku puku w okolicach silnika ? Potrzebna pomoc !!!!!

Post autor: FriStyL »

Siema. ostatnimi czasy silnik zaczął mi dziwnie chodzić.... chyba silnik bo odgłos dochodzi z pod maski. Patrzyłem sie gdzie mniej więcej no i wychodzi na to że z okolic alternatora.
Zaczęło sie od dzwięku jak by tarcie metalu o metal ? Ale takiego bardzo słabego, po czym dzwięk coraz bardziej narastał. Dziś wymieniałem aku bo mój już spuchnął... i mechanik powiedział mi że mam przy okazji ruzrusznik do wymiany ( podobno bo angielscy mechanicy nie są zbyt ogarnięci). Po tym pojechał w miasto, znów zapaliłem auto ( nie udało sie, ale za drugim razem sie udało) po czym wyskoczył check engine.... Nie wiem o co chodzi, będę oddawał do mechanika ale musze sam wiedzieć co jest nie tak, nie dla mechanika lecz dla mnie abym był świadomy.
Dodam link do filmiku jak chodzi silnik z przed kilku godzin...

http://sendvid.com/ndvnh984

Prosił bym o szybką pomoc :/
Awatar użytkownika
BraHOL 12
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 736
Rejestracja: 22 sty 2012, 9:46
Lokalizacja: RJA

Post autor: BraHOL 12 »

Witam
Zacznij od ściągnięcia paska wielorowkowego od napędu osprzętu.
Sunshine Live Electronic Music Radio
i\'ll always remember
Awatar użytkownika
FriStyL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 20 wrz 2014, 8:41
Lokalizacja: OŁAWA / United Kingdom

Post autor: FriStyL »

Kiepsko będzie bo nawet garażu aktualnie tu nie mam. Ale położyłem się pod auto no i nic specjalnego nie widać :/
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

Kiedy był wymieniany kompletny rozrząd czyli pompa wody, paski i rolki?
Awatar użytkownika
FriStyL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 20 wrz 2014, 8:41
Lokalizacja: OŁAWA / United Kingdom

Post autor: FriStyL »

Około 30 tys temu. Właśnie zauważyłem że głos dochodzi od strony sprężarki klimy i od pasków. Też widziałem że blaszka która jest na kole od sprężarki po naciśnięciu na nią leci z niej lekki dym, po kilku sekundach na oddalonym silniku. Dodatkowo teraz jechałem do pracy i dźwięk ucichnal, ale metalowe stukanie lekkie dalej jest. Oraz dodatkowo zdaje mi się że auto się szybciej grzeje (chyba)
Awatar użytkownika
FriStyL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 20 wrz 2014, 8:41
Lokalizacja: OŁAWA / United Kingdom

Post autor: FriStyL »

Już wiadomo, wirnik pompy wody się rozliczal i robił dużo szumu. Dziś wymieniam kmpl rozrząd i pompę ;) mam nadzieję że nic innego nie wyskoczy :D
Awatar użytkownika
FriStyL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 20 wrz 2014, 8:41
Lokalizacja: OŁAWA / United Kingdom

Post autor: FriStyL »

Siema. Wymieniłem kilka dni temu rozrząd wraz z pompa wody, co sie okazało jadnak to nie rozrzad był wynowajcą lecz spręxarka klimy. Mimo wszystko rozrzad nowy to git.
Lecz po odpaleniu silnika chodzi on nieco inaczej. podaje filmik.
http://sendvid.com/g39v0ei7

Wszystko zrobiłem jak trzeba. wszystkie oznaczenia są w tej samej pozycji co były. Jedyne co zrobiłem to przeskoczyły mi dwa ząbki w lewo na wale korbowym gdy próbowałem odkręcić koło pasowe. Po zdjęciu koła pasowego przestawiłem o 2 ząbki jak było. Dzwięk mógł sie zrobić przez to ? I co to tak klepie ? Zawory ?
Jeśli ktoś coś wie to prosze o podzielenie sie informacjami.
Awatar użytkownika
FriStyL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 20 wrz 2014, 8:41
Lokalizacja: OŁAWA / United Kingdom

Post autor: FriStyL »

Podłączyłem auto pod kompa i check engine wskasuje na błąd kodu

17927 - camshaft adjustment bank 1 malfunction P1519-35-10 --- intermittent
Wie ktoś co ten kod oznacza ? próbowałem go odnaleźć na nacie ale są same z audi które wskazują różnie.
Potrzebuje za jakiś czas auta na długą wyprawe ale nie chce aby mi stanęło w obcym kraju.....
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

Rozrząd na bank przedstawiony. Stukają szklanki. Ustaw rozrząd jeszcze raz, sprawdzając ustawienia na wale, wałkach i na kole zamachowym. Z tego co widzę po błędzie, to coś jest nie tak z czujnikiem położenia wału. Więc sprawdź jeszcze raz rozrząd.
Awatar użytkownika
FriStyL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 20 wrz 2014, 8:41
Lokalizacja: OŁAWA / United Kingdom

Post autor: FriStyL »

Zabiorę się za to jutro, ale powiedz mi jak to sprawdzić na kole zamachowy? Na walkach Ina wale go wiem ale nie za bardzo wiem o co chodzi z kołem zamachowym
Awatar użytkownika
BraHOL 12
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 736
Rejestracja: 22 sty 2012, 9:46
Lokalizacja: RJA

Post autor: BraHOL 12 »

Pisałem ściąg pasek z osprzetu.
Koło zamachowe masz od skrzyni, jak patrzysz z góry masz korek plastikowy prawie na łączeniu skrzynia silnik .
Sunshine Live Electronic Music Radio
i\'ll always remember
Awatar użytkownika
FriStyL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 20 wrz 2014, 8:41
Lokalizacja: OŁAWA / United Kingdom

Post autor: FriStyL »

No do rozrządu to wiem jak sie dostać itp. Teraz nie wiedziałem po prostu jak z tym kołem zamachowym.
Wejdę jutro pod silnik, jeszcze raz rozbiore rozrząd, posprawdzam oznakowania i znów złoże.
A czysto hipotetycznie pytając, gdyby oznaczenia na kole zamachowym sie nie zgadzały z resztą, to jak temu zaradzić i jakie koszta ?
Awatar użytkownika
FriStyL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 20 wrz 2014, 8:41
Lokalizacja: OŁAWA / United Kingdom

Post autor: FriStyL »

I rozebralem znów auto, oznaczenia na walkach się zgadzają oraz na dole, a w kole zamachowym to nie mam pojęcia jak sprawdzic, kręcilem kilka razy i nie widzę żadnych oznaczeń, jak one w ogóle wyglądają na kole zamachowym? Czego mam szukać?  Jakiegoś wciacia czy znaczku na zębach? Podeślę później zdjęcia bo teraz jestem na telefonie
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

Ściągałeś może kółka, do wymiany uszczelniaczy? Po zdjęciach widać, że wał jest w GMP. A na kółka od wałków rozrządu nie ma żadnych oznaczeń? Jest tylko ta blokada?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”