Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
Mlody99
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 25 lut 2015, 21:45
Lokalizacja: PGN

Post autor: Mlody99 »

Witam.
Jestem tu nowy i mam pyt.
Jak przerobić wiązkę z AUA na AFH?
AUA 6n2
AFH 6n po lifcie koniec 1997?
k
kabanpolowka
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 01 kwie 2016, 13:19

Post autor: kabanpolowka »

Witam mam problem. Zatarlem silnik w moim polo 1.0 (AUC). Brak zamiennych silników w pobliżu zmusza mnie do wstawienia czegoś innego. Teraz najważniejsze pytanie. Co wstawić żeby wyszło najtaniej? I przy jakim silniku będzie najmniej przeróbek?
b
bnd
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 05 kwie 2016, 11:54

Post autor: bnd »

Witam serdecznie,
posiadam polo 3 (6n1), 98r z silnikiem 1.0 ALL i niestety się posypał, pękł tłok.
W związku z tym nie opłaca mi się remontować silnika (1500zł powiedział mechanik) i chcę coś mocniejszego
myślę nad silnikiem 1.6 8v lub 16v
i teraz mam kilka pytań czy taki silnik wejdzie bez żadnych przeróbek w mocowań? P&P?
Jaki typ silnika można wsadzić aby spasowała elektryka oraz skrzynia?
Bo kompa wiadomo, że trzeba zmienić a imo można wyłączyć.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2016, 12:48 przez bnd, łącznie zmieniany 1 raz.
B
Ben
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 54
Rejestracja: 23 maja 2011, 15:43
Lokalizacja: Wąpielsk/Toruń

Post autor: Ben »

Jeśli ktoś myśli o swapie silnika z Golfa mk3 GTI 2.0 115 km do budy 6N to chętnie służę pomocą. :) Taki swap wykonałem u siebie i mogę coś podpowiedzieć.
b
bnd
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 05 kwie 2016, 11:54

Post autor: bnd »

jak mam silnik 1.0 ALL to mogę wsadzić 1.4/1.6 8V? czy obojętnie 8v czy 16v? z dowolnym oznaczeniem bez przerabiania mocowań i zostawienie aktualnej skrzyni biegów
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2016, 7:55 przez bnd, łącznie zmieniany 1 raz.
C
Cygan
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 05 maja 2016, 17:09

Post autor: Cygan »

Swap z ADX na jakiś 1.6 16v to dobry pomysł? Ew. co (możliwie jak najmniej kłopotliwie) podejdzie w miejsce silnika 1.3 ADX (zależy mi na wyższej mocy silnika oraz jak najniższych kosztach, swap robię samodzielnie[ tyle ile się da])?
k
krisv
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 29 cze 2016, 15:47

Post autor: krisv »

Witam :)

Panowie mam b. ważną kwestie. Posiadam Polo 6n1 1,4 AEX i trafił się w b dobrej walucie Golf 3 z 1,6 8v AFT 100 PS.
Teraz powstaje pytanie czy da się do zswapowac do mojej malej budki ??:) ewentualnie na co zwracać uwagę itp.
s
schumi555
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 14 cze 2016, 16:45

Post autor: schumi555 »

Posiadam silnik 1.0 AEV w moim Polo. Na co mógłbym go zeswapować? Chciałbym włożyć taki silnik, który pasuje bez przerabiania mocowań i rzeźby :D Pojemność 1.4 i wyżej :)
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""bnd""]jak mam silnik 1.0 ALL to mogę wsadzić 1.4/1.6 8V?[/quote]
Jak najbardziej. ALL był na wielopunkcie i takowego bym szukał 1.4/1.6.

[quote=""bnd""]czy obojętnie 8v czy 16v?[/quote]
Nie do końca obojętnie, ale o tym poniżej.

[quote=""bnd""]z dowolnym oznaczeniem bez przerabiania mocowań[/quote]
Pod obecne mocowania pasował Ci będzie każdy silnik montowany seryjnie w 6N.

[quote=""bnd""] zostawienie aktualnej skrzyni biegów[/quote]
I tu zaczynają się schodki. skrzynia z 1,0 jest tak krótka, że wkładając 1.6 v-max będziesz miał w okolicach 150 km/h. Odejście będzie całkiem fajne, ale jest spore prawdopodobieństwo, że skrzynia po niedługim czasie się rozleci.

[quote=""Cygan""]Swap z ADX na jakiś 1.6 16v to dobry pomysł? Ew. co (możliwie jak najmniej kłopotliwie) podejdzie w miejsce silnika 1.3 ADX (zależy mi na wyższej mocy silnika oraz jak najniższych kosztach, swap robię samodzielnie[ tyle ile się da])?[/quote]
O ile dobrze pamiętam, to ADX miał jednopunktowy wtrysk, więc idąc po najniższej linii oporu, wybrałbym AEA (1,6 8v 75 KM). Skrzynię mógłbyś wtedy zostawić z ADXa.

[quote=""krisv""]Panowie mam b. ważną kwestie. Posiadam Polo 6n1 1,4 AEX i trafił się w b dobrej walucie Golf 3 z 1,6 8v AFT 100 PS.
Teraz powstaje pytanie czy da się do zswapowac do mojej malej budki ??:) ewentualnie na co zwracać uwagę itp.[/quote]

Dać się da, tylko po co? AFT jest niespecjalnym silnikiem. Mocowania prawdopodobnie nie będą pasować, podobnie jak i skrzynia. Ten motor był montowany też w Polo Classic/Variant, ale one akurat bardziej zbliżone są do Golda Mk3, jeżeli chodzi o komorę silnika.

Jeżeli masz zdrowego AEXa, to to jest nieśmiertelny motor :) Powinien gdzieś na forum być temat odnośnie podnoszenia mocy w takim motorku :)

[quote=""schumi555""]Posiadam silnik 1.0 AEV w moim Polo. Na co mógłbym go zeswapować? Chciałbym włożyć taki silnik, który pasuje bez przerabiania mocowań i rzeźby Pojemność 1.4 i wyżej [/quote]

Tylko 1.6 8V AEA. AEV był na monowtrysku i chcąc włożyć cokolwiek na wielopunkcie, musiałbyś sporo gratów dokupić. Rzecz jasna rzeźby nie ma, bo motorki s praktycznie plug & play, jeżeli dorwiesz motor z Polo.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
m
marmolada
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 03 paź 2016, 15:32

Post autor: marmolada »

Witam, zakupiłem kilka miesiecy temu polo 6n2 1,0 mpi , mieszkam w większym, mieście i myślałem ze to całkiem rozsądny pomysł ale... no własnie po juz kilku miesiącach użytkowania, kilku podróżach do domu (mieszkam w Wrocławiu ale pochodzę z Rzeszowa) jednak to dla mnie za mało, i zastanawiałem sie jak zwiększyć moc, swap? czy to wo gole opłacalne? możne po prostu lepiej kupić coś lepszego? dodam tylko ze moje polo jest 5d i jedyne co ma z elektryki w wyposażeniu to radio ^^ ( możne to ważne) nie mam zielonego pojecia o tym wszystkim |
pozdrawiam
Bartek :)
A
Adi.
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 13 paź 2016, 21:39

Post autor: Adi. »

Witam, pacjent to polo z zajechanym 1.0 AEV, czyli jednopunkt. Silniki o jakim oznaczeniu wchodzą w grę, żeby była większa pojemność, ale został jednopunkt, czyli szybka podmiana jedynie kompa i silnika.
G
Gesiu_15
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 15 sty 2017, 16:57

Post autor: Gesiu_15 »

Czy 1.4 16v o kodzie AUA są dwa rodzaje tych silników ? Pytam bo muszę kupić słupek .
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Gesiu_15 pisze: Czy 1.4 16v o kodzie AUA są dwa rodzaje tych silników ? Pytam bo muszę kupić słupek .
A co masz na myśli dwa rodzaje ? Z turbiną i bez ? Z klimą i bez ?
G
Gesiu_15
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 15 sty 2017, 16:57

Post autor: Gesiu_15 »

Gostek mi powiedział że AUA są dwa rodzaje że różnią się miskami olejowymi , i EGR . Ze w jeden wersji EGR jest z przodu a drugi z tyłu w kolektorze  :o Dlatego pytam :)
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

No to sam jestem ciekaw bo właśnie mam AUA 1.4 16V w swojej polówce. EGR mam z przodu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”