Kontrolka oleju Polo 6N1 1.4 AEX

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

O
Olszak1992
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 10 gru 2015, 23:59

Kontrolka oleju Polo 6N1 1.4 AEX

Post autor: Olszak1992 »

Witam. 2 tygodnie po remoncie silnika dzisiaj podczas jazdy na chwile pika i zaświeciła sie kontrolka od oleju po minucie gaśnie i za jakiś czas znowu sie na chwilke zapala i gaśnie. Na różnych obrotach jechałem i potrafi sie zapalić nawet na postoju albo podczas jazdy. Zaznacze, że olej jest Castrol GTX 10W40 filtr był wymieniany, panewki, pierścienie, uszczelka pod głowicą i wszystkie uszczelniacze od kolektorów zaworów itd. Micha czyszczona uszczelniona. Jaka mkże być przyczyna ? Uszkodzony czujnik ciśnienia ? Silnik pracuje równo i jezdzi sie super.
F
Fikssu2
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 05 gru 2015, 9:50

Post autor: Fikssu2 »

A sprawdziles stan oleju po zmianie? Możliwe ze jest malo oleju i na dziurze lub na ostrym skrecie swieci sie kontrolka. Tesciu tak mial w audi 80.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
O
Olszak1992
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 10 gru 2015, 23:59

Post autor: Olszak1992 »

Tak sprawdzałem stan oleju jest na MAX. Podpinałem pod vag com 409 i nie wykrywa żadnych błędów. Dzisiaj wyjąłem ten czujnik postukałem przeczyściłem konektorek i klemy akumulatora przy okazji zrobi sie reset może pomoże akurat jade w trase zaraz to dam znać.
O
Olszak1992
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 10 gru 2015, 23:59

Post autor: Olszak1992 »

Dzisiaj zrobiłem 200KM i było tak, że po przejechaniu 8KM zapaliła się kontrolka oleju zapiszczała i migła kilka razy i zniknęła. Następnie znowu się zapaliła po przejechaniu 50KM zapiszczała 5 sekund i znikła. Następnie w drodze powrotnej to samo odpalam samochód przejechałem 10km zapiszczała i znikła jakieś 5-10 sekund. Silnik chodzi ładnie cicho i równo nie wiem czy to spowodowane. Nie ma znaczenia jakie obroty zapala sie i piszczy w różnych sytuacjach. Wymienie czujnik ciśnienia oleju tak na początek bo drogi nie jest a może pomoże. Mieliście taki problem ?
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

Na początek wymień czujnik. Może pomoże. Jeśli nie sprawdzenie ciśnienia w magistrali olejowej. Może być, że pompa już powoli nie wyrabia.
O
Olszak1992
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 10 gru 2015, 23:59

Post autor: Olszak1992 »

Wymiana czujnika nie pomogła. Zamawiam manometr do mierzenia ciśnienia bo w warsztacie zawołali 40zł a za tyle to ja kupie nowy manometr i sam sobie zmierze.
O
Olszak1992
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 10 gru 2015, 23:59

Post autor: Olszak1992 »

Siemka. Ostatnio pare dni miałem spokoju i kontrolka oleju sie nie paliła ale znowu to powróciło wiec zmierzyłem ciśnienie na rozgrzanym silniku i wyszło na wolnych obrotach 1 bar na 2-3 tyś obrotów 2,5 bara a na 4000 tyś obrotach 3,2 bara. Co myślicie ? Ciśnienie chyba okej. Mam pytanie czy przez źle dobrany olej może sie swiecic kontrolka oleju ? Mam 10W40 GTX Castrola może czas na 15W40 ? Oleju mi nic nie bierze tylko ta kontrolka oleju mnie martwi potrafi mignac 2 razy i zgasnac albo raz a czasami jest dzwiek przy miganiu kontrolki a czasami nie ma sam juz nie wiem poradzcie cos :)
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

Instrukcje serwisowe mówią, że ciśnienie oleju mierzone przy temp. oleju 80*C powinno wynosić przy 2000 obr./min min. 2 bary i tylko tyle jest napisane. Z twojego opisu wynika, że masz ciśnienie w normie.
Olszak1992 pisze: Wymiana czujnika nie pomogła.
Proponuję sprawdzić obydwa czujniki za pomocą pompki, która wytwarza podciśnienie i nadciśnienie, podłączyć do niej czujniki i sprawdzić multimetrem, przy jakim ciśnieniu nastąpi zwarcie lub rozwarcie styków. Ciśnienie zwarcia/rozwarcia dla zielonego czujnika wynosi 0,5 bara. Pisałem zwarcia/rozwarcia dlatego, że nie wiem jak on działa w tym aucie.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
O
Olszak1992
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 10 gru 2015, 23:59

Post autor: Olszak1992 »

Obydwa czujniki ? a gdzie jest ten drugi ? nie wiem czy w ogóle jest ja wymieniałem na nowy ten co jest z lewej strony wkręcony w głowice jest. Moje Polo to 1.4 AEX 97 rok 60KM 44KW
O
Olszak1992
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 10 gru 2015, 23:59

Post autor: Olszak1992 »

Dodam też, że silnik jest po remoncie wszystkie uszczelniacze, panewki i pierścienie. Po przejechaniu 1500KM zapaliła się kontrolka oleju olej jest wlany Castrola GTX 10W40 + Nowy filtr oleju. Skoro czujnik wymieniony i ciśnienie jest dobre to jest sens żebym zlał olej i ściągnął miske olejową w celu oględzin czy smok nie jest zatkany i czy nie ma syfu jakiegoś ? czy przyczyny szukać w elektryce ?
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

Stanley pisze:Proponuję sprawdzić obydwa czujniki
Źle mnie zrozumiałeś, pisałem abyś sprawdził obydwa w sensie-stary i nowy czujnik.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
O
Olszak1992
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 10 gru 2015, 23:59

Post autor: Olszak1992 »

Na obydwu czujnikach jest to samo. Podobno po remoncie silnika i jego dotarciu czyli po przejechaniu 1000-2000KM od czasu remontu powinno sie wymienić olej wraz z filtrem następnie po 7 tysiącach powtórka i następnie już normalnie co 12 tysięcy. Ciśnienie dobre, czujnik w porządku został wymieniony na nowy, pod komputerem nie wykrywa żadnych błędów więc jako, że przejechałem już 1800KM po remoncie. Postanowiłem zlać olej, zdjąć miske olejową zobacze co tam siedzi w środku ew. przeczyszcze smoka jeśli będzie zabrudzony, miske wyczyszcze wymienie filtr oleju i zaleje nowym olejem wybrałem Mobil Super 2000 X1 10W-40 dam znać za jakis czas czy to pomogło :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”