Awaryjność polówek.

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

Awatar użytkownika
Grzechu
Fotomaniak
Posty: 784
Rejestracja: 10 lis 2008, 21:19
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Awaryjność polówek.

Post autor: Grzechu »

W tym temacie proszę się posługiwać niżej zamieszczonym przykładem i wg tego schematu postępować. Temat ma być jasny, czytelny i przejrzysty, dlatego wszelkie posty odbiegające od poniższego wzoru, a także zbędne OT, będą natychmiast usuwane.

Model polo : (86c, 86c2f, 6n, 6n2, 9n, 9n3)
Rocznik : (wiadomo)
Silnik : (np 1.4 AEX)
Pochodzenie : (sprowadzony, kupiony w salonie itp)
Przebieg w momencie zakupu : (wiadomo)
Przebieg aktualny : (wiadomo)
Właściciel : (np. II)
Styl jazdy : (np. spokojny, oszczędny, rally mode, większość w mieście itp )
W nocy : (garażowany, pod chmurką itp)

wymienione części :
:arrow: przegub wewnętrzny - 143.000 km - cena ... w ASO (przykładowo)
Obrazek

Ślesin 09 ]I Miejsce[/color]-Naj bodykit 6n2 -> Ibiza look
III Miejsce-Rzut felgą (10 kija długości)[/colo
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Model polo : 6n
Rocznik : 1997
Silnik : 1.4 AEX
Pochodzenie : sprowadzony
Przebieg w momencie zakupu : 112.217 km
Przebieg aktualny : 120.431 km
Właściciel : II
Styl jazdy : oszczędny, większość w mieście
W nocy : garażowany

wymienione części :
:arrow: termostat - 117.261 km (34 zł)
:arrow: mimośród zamka i zabierak łącznika - 120.168 km (22,69 zł)
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Model polo : 6n
Rocznik : 1997
Silnik : 1.4 AKV
Wersja XXL :P
Pochodzenie : sprowadzony 2008.01.08.
Przebieg w momencie zakupu : 120.217 km
Przebieg aktualny : 130.200 km
Właściciel : II
Sposób jazdy : oszczędny z racji wieku, większość w mieście
W nocy : po chmurką ;(

Wymienione części : rozrząd,pasek,pompa wodna,rolki napinające koszt z robocizną 420zł.
filtr powietrza,pyłkowy,paliwowy,olejowy,oraz olej koszt 250zł
Awaryjność odpukać!!!!! :spoko:
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Model polo : 6N
Rocznik : 1998
Silnik : 1,4 8V 60 HP, AKV
Kompresja: 15,5/14/14,5/14,5 ATM (Sierpień 2009 przy 150 tyś)
Pochodzenie : Sprowadzony z Niemiec Kwiecień 2008
Przebieg w momencie zakupu : 125 tyś km
Przebieg aktualny : 156 tyś km
Właściciel : II
Styl jazdy : zazwyczaj spokojny, normalny większość po mieście, w weekendy trasy ~700 km
W nocy : pod chmurką

Ostatnie naprawy:
:!: łożysko przednie od strony kierowcy wymiana Kwiecień 2008. 85 zł
:!: :!: simering wybieraka skrzyni biegów + dolewka oleju - wymiana.....Maj 2008 / 6 zł wybierak olej 17zł
:!: szyba czołowa wymiana.....Lipiec 2008 ;( 410 zł z montażem.....
:!: Konserwacja podwozia (preparat Boll) Sierpień 2008 /45 zł
:!: :!: :!: 3 łożyska w skrzyni biegów + simering, naprawa skrzyni, wymiana oleju Elf 80W90, Październik 2008/ 300 zł
:!: Termostat + płyn chłodnicy dzisiaj :ziew: 49 termostat + 47 płyn
:!: Przekaźnik kierunkowskazów 20 zł 10 listopad
:!: :!: simering wybieraka skrzyni 2 razy, ostani raz zmieniłem na oryginał z ASO zobaczymy ile wytrzyma Lipiec 2009(30 zł)
:!: poprawki lakiernicze, nadkola, tylna klapa, wymiana sparciałej klamki, Lipiec 2009 (1000 zł)
:!: Wymiana płynu hamulcowego DOT4 Sierpień 2009 (1L)
:!: Wymiana płynu hydraulicznego wspomagania Listopad 2009 (Febi Bilstein 6162 1L)
:!: koniec lata 2010 cylinderek hamulca tylnego,
:!: Grudzień 2010 nowy akumulator, stary umarł po 7 latach ori.
:!: Spinki szyby od pasażera
:!: malowanie klapy, nadkole lewe
:!: wymiana cylinderka tył lewy
:!: wymiana amortyzatorów tył
:!: wymiana końcówek drążka kierownicy
:!: wymiana gum wachaczy odbojów amortyzatorów
:!: wymiana cylinderka tył prawy + przewód hamulcowy + nowy płyn hamulcowy
:!: wymiana okładzin hamulcowych tył
:!: wymiana łożysko PP i TL
:!: wymiana kopułki, filtra powietrza, filtra kabinowego
:!: wymiana oleju w skrzyni biegów 75W80
:!: wymiana termostatu
:!: wymiana złącza elastycznego wydechu
:!: czujniki ABS PP LT
:!: kable zapłonowe + świece
:!: łożyska alternatora + nowe szczotki+regulator
:!: pasek wielorowkowy alternatora
:!: zawieszenie gumy amory
:!: kompletna wymiana hamulców tył i przód: linki/przewody/cylinderki/okładziny/bębny/łożyska/tarcze/klocki

do wymiany oczekują:
:!: magiel
:!: amory komplet
:!: blacharka, reperaturka tył, i inne parchy do zrobienia
Ostatnio zmieniony 05 lis 2012, 10:09 przez rat4, łącznie zmieniany 1 raz.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

Model polo : 6n
Rocznik : 1997
Silnik : (np 1.4 AKV)
Pochodzenie : sprowadzony - 23.11.2006
Przebieg w momencie zakupu : 138 000 km
Przebieg aktualny : 151 000 km
Właściciel : II
Styl jazdy : oszczędny + sporo w mieście
W nocy : garażowany

wymienione części :
:arrow: przewód wspomagania - 143.000 km - cena 35 zł + 50 zł płyn Febi
:arrow: trzpień zamka w klamce drzwi kierowcy - 143.000 km - cena 12 zł
:arrow: komplet rozrządu - 150.000 km - cena 207 zł + 150 zł robocizna (z płynem chłodniczym)
oprócz tego: oleje, filtry, żarówki, powietrze w oponach ;)

teraz na uszczelnienie czeka wydech, m.in. uszczelka pod kolektor, mufa i może jeszcze tłumik środkowy, wieszaki gumowe, cieknie też z wybieraka :x
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
xm55
Początkujący
Początkujący
Posty: 107
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:02
Lokalizacja: LU *****
Kontakt:

Post autor: xm55 »

Model polo : 6N
Rocznik : 1999
Silnik : 1.4 APQ
Pochodzenie : sprowadzony w 2008
Przebieg w momencie zakupu : 140,000
Przebieg aktualny : 150,000
Właściciel : w kraju I
Styl jazdy : spokojny,
W nocy : aktualnie pod chmurką a poza granicami kraju garażowany

wymienione części :
:arrow: pasek rozrządu, napinacz + pompa wodna = 220zł (samemu) -141k km
:arrow: komplet filtrów (ceny nie pamiętam) 141k km
:arrow: konserwacja podwozia (Bitgaum) 30zł (samemu) - 148 k km


planowane naprawy:
:arrow: wymiana termostatu
:arrow: wymiana urwanej szpilki kolektora wydechowego

Awaryjność - ODPUKAĆ :!: :!: :!:
Obrazek
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

Model polo : 9N
Rocznik : 2002
Silnik : BBY 1.4 16V 75KM
Pochodzenie : nówka z salonu
Przebieg w momencie zakupu : ok.5km
Przebieg aktualny : 89000
Właściciel : I
Styl jazdy : dynamiczny, głównie miasto
W nocy : garaż

Wymienione części : (cen nie podaje - mam kolesia w hurtowni :jee: , robocizny też bo sam wszystko robie)
amortyzatory komplet, oprawy kolumn McPhersona z łożyskami - 80k km
łączniki drążka stabilizatora + oprawy gumowe drążka stabilizatora
łożysko piasty przedniej
klocki i tarcze
cztery cewki zapłonowe
rozrząd komplet z pompą - 70k km

Zawiecha jeszcze dałaby radę, wymiana to przyczyna zboczenia zawodowego :mrgreen: .
Obrazek
Obrazek
Obrazek
m
maziunia
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3204
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maziunia »

Model polo: 6N2
Rocznik: produkcja 2001, zakup i użytkowanie 2002
Silnik: 1.4 AUA
Pochodzenie: kupiony w salonie
Przebieg w momencie zakupu: 48000
Przebieg aktualny: ok.58000
Właściciel: II
Styl jazdy: większość w mieście, raz w miesiącu dłuższa trasa przez połowę Polski ;)
W nocy: garażowany przez pierwszego właściciela, od kwietnia '08 pod chmurką ;(

Wymienione części:
- drążek układu kierowniczego wraz z końcówką (prawe przednie koło) - 50500km - 280zł części wraz z robocizną i ustawieniem zbieżności (wiem - zdarli ze mnie całkiem sporo w pewnym autoryzowanym serwisie :? ).
- mimośród i zabierak w zamku drzwi kierowcy (totalnie wyłamane - od samości :shock:) - 57000km - 26zł części - wmontowane własnymi siłami :P.

Szykuje się:
- wymiana końcowej części tłumika - dopada go powoli "ruda".
Awatar użytkownika
Stawer
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 20 lis 2008, 15:17
Lokalizacja: Dublin/ Lublin

Post autor: Stawer »

Model polo : 6n classic
Rocznik : 1997
Silnik : 1.4 AEX
Pochodzenie : kupiony od prywatnego wlasciciela
Przebieg w momencie zakupu : 187 000 km
Przebieg aktualny : 210 000 km
Właściciel : 4
Styl jazdy : oszczedny w miescie, deptany na autostradzie
W nocy : pod chmurka

wymienione części :
:arrow: pasek rozrzadu - przebieg 187 000 km
:arrow: lozysko kola prawy tyl - przebieg 188 000 km
:arrow: simmering walka rozrzadu - przebieg 190 000 km
:arrow: sprzeglo - przebieg 203 000 km
:arrow: konsola pedalow sprzegla i hamulca - przebieg 204 000 km
:arrow: linka sprzegla - przebieg 204 000 km
:arrow: mimosrod zamka drzwi prawe - kierowcy (anglik) - 205 000 km
:arrow: wlacznik termiczny wentylatora chlodnicy - przebieg 206 000 km
:arrow: termostat obiegu chlodniczego - przebieg 208 000 km
Ostatnio zmieniony 12 gru 2008, 5:23 przez Stawer, łącznie zmieniany 1 raz.
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

Model polo : 86c2f
Rocznik : 1994
Silnik : 1.0 monowtrysk
Pochodzenie : kupiony w PL
Przebieg w momencie zakupu : nieznay (oryginalny licznik pokazywał max 99.999 km)
Przebieg aktualny : + ok. 20 000 km
Właściciel : kolejny
Styl jazdy : oszczedny w miescie, czasami pedał w podłodze, częste wyjazdy na długie odcinki.
W nocy : pod niebem

wymienione części :
osłona przegubu zewnętrznego (25zł)
końcowy wydech
przegub wydechu (druciane łączenie)
Zbiornik paliwa (200zł)
simering wybieraka skrzyni
pasek rozrządu (44zł)
2 zawory wydechowe + szlifowanie (150zł)
termostat (26zł)
olej+filtr (druga wymiania od kupna) (84zł+11zł)
płyn chłodnicy (30zł)
pasek alternatora (13zł)
szczotki alternatora (25zł)
łożyska alternatora (10zł)
pompa wody (90zł)
komplet uszczelek góry silnika (140zł)
akumulator
filtr powietrza (druga wymiana od kupna samochodu)
+ liczne modyfikacje i przeróbki wewnątrz samochodu: zegary w wersji z obrotomierzem, klapa schowka, półki tunelu, maty grzewcze siedzeń, alarm i centralny, mp3+głośniki (ok.500-600zł) +liczne drobnostki
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

Model polo : 6n
Rocznik : 1999
Silnik : 1,9 d AEF
Pochodzenie : z francji
Przebieg w momencie zakupu : nie pamiętam
Przebieg aktualny : 175000
Właściciel : w Polsce pierwszy, wcześniej kto wie...
Styl jazdy : normalna, trasy po 20km + miasto
W nocy : mieszka w blaszaku

wymienione części :
po zakupie: rozrząd+olej+filtry+robocizna znajomego+płyny = 500zł
podnośnik szyby =50zł
spawanie progu (ruda) + malowanie + łatki na lakierze (4 szt) = 250 robocizna + 20 lakier
awarii brak (odpukać)
Awatar użytkownika
mt4d
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 212
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:13
Lokalizacja: vWrocłavW

Post autor: mt4d »

Model polo : 86c
Rocznik : 1989
Silnik : 1.0 HZ
Pochodzenie : sprowadzony 09.06
Przebieg w momencie zakupu : 188 387
Przebieg aktualny : ok. 250 000
Właściciel : np. III
Styl jazdy : spokojny, oszczędny, większość w mieście
W nocy : pod chmurką

wymienione części:
Rok 2007
podstawa gaźnika ok. 60 zl (samemu)
poduszki silnika ok. 30 zl (samemu)
czujniki temperatury oraz termowylacznik wentylatora ok 60zl + plyn chlodniczy 30 zl (samemu)
cylinder hamulcowy tył (20zl) (samemu z pomocą znajomego)
Rok 2008
siłownik podciśnienia 55zl (samemu)
podstawa gaźnika ok. 60zl (samemu)
Olej + filtr 70zl (z pomoca Vwujka vwkas'a :))
termostat 30zl listopad 2008 (samemu) + płyn chładzący filtry paliwa, powietrza 60zl (samemu)
No i pod koniec listopada niestety w warsztacie regeneracja zaworu podcisnienia powietrza - 100zl
mt4d aka Cinek
Optymista myśli, ze świat stoi przed nim otworem. Pesymista wie, co to za otwór.
http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6978
k
krasnal1123
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 09 gru 2008, 9:17
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA

Post autor: krasnal1123 »

Model polo :9n3
Rocznik :2007.12.13
Silnik :1.4tdi
Pochodzenie :polski salon
Przebieg w momencie zakupu :3km
Przebieg aktualny : ok.14500
Właściciel :1
Styl jazdy :spokojny
W nocy :w blaszaku

wymienione części:
rok 2008 I przegląd gwarancyjny
wkład filtra z uszczelka-25.65zł
filtr-50.35zł
podkładka miedziana mala-1.90zł
smar-11.40zł
zmywacz-13.30zł
płyn chłodniczy-9.82zł
ol.castrol 5w30 ll b-275.31zł
przegląd z mobilitatsgarantie-191.43zł

razem do zapłaty w aso po rabatach 579,16zł

do wymiany: włącznik świateł, wentylator nagrzewnicy -wymiana w ramach gwaranci
G
Greg
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 15 gru 2008, 11:37

Post autor: Greg »

Model polo : 6n
Rocznik : 1997
Silnik : 1.4 AEX
Pochodzenie : kupiony uzywany
Przebieg w momencie zakupu : 80tys km
Przebieg aktualny : 130tys km
Właściciel : III
Styl jazdy : jezdzi zona :D wiec bardzo mieszany
W nocy :pod chmurką

Wymieniono:
- standardowe wymiany wg ksiazki: rozrzad, plyny itd
- lozyska kol tylnych (91tys)
- klocki hamulcowe (35tys, 68tys, 85tys, 110tys)
- termostat (120tys)
- tarcze hamulcowe (110tys)
- tlumik tyl (60tys)
- 2 zarowki stop
Do wymiany:
- amortyzatory przod
- tlumik przod
- przegub kierownicy
g
gutek
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 14 lis 2008, 15:00

Post autor: gutek »

Model polo : 6n
Rocznik : 1998
Silnik : 999cm3 50km.
Pochodzenie : kupiony w salonie
Przebieg w momencie zakupu : 162000
Przebieg aktualny : 166000
Właściciel : II
Styl jazdy :przeważnie spokojny w mieście bo jeździ żona ale czasem GO DOPADNĘ ?
W nocy : pod chmurką
Kupiłem od gościa (z kasą) za marne pieniądze serwisowany cały czas w ASO w tym miesiącu wg. książki wymiana oleju i filtrów (pełny syntetyk) po przeglądzie u kolegi w ASO gdzie był serwisowany, (czego mam potwierdzenie)
z mechaniki nie mam na razie nic do zrobienia. Na tylnych nadkolach zaczynają wychodzić parchy wiec muszę znaleźć porządnego lakiernika.
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”