[9n] CLIMATIC- nastawy podstawowe

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kubek
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 20 lut 2011, 12:07

[9n] CLIMATIC- nastawy podstawowe

Post autor: kubek »

Witam, poszukuję opisu ustawień podstawowych dla klimatyzacji w VCDS- czy możecie mi pomóc w tym temacie :D

Jakieś dziwne historie mi się podziały po zmianie wcześniejszych ustawień w programie. Wyczyściłem potencjometry w v68 i v 154, po wyczyszczeniu v68 błąd tego silniczka zniknął został sam v154. Wyczyściłem i jego, następnie przeszedłem do adaptacji ale była nieudana - wartości stanęły na 250 i się nie wyzerowały i pojawił się od nowa błąd silnika v68. Znalazłem na necie jakiś opis jakie ustawienia należy prowadzić w opcjach klimatyzacji co by pomóc się wyzerować wartością i pomyślnie przeprowadzić adaptację. Trochę mnie zaskoczyła sytuacja gdzie po wprowadzeniu zmian na sugerowane, wartości się nie wyzerowały ale zamiast błędu v68 pokazały się błędy: 01596 błąd silnika v154 (55-00 nieudana adaptacja) oraz 00819 czujnik wysokiego ciśnienia (g65) (07-00 za niski sygnał) - klimatyzacja nabijana 2 tygodnie wcześniej i ponoć szczelna.

W trakcie czyszczenia silniczka v68 zauważyłem że potencjometr nie "łapie od początku) tylko gdzieś od zakresu 22 stopnie więc i tak chyba czeka mnie jego wymiana, ale znalazłem dziś tu na forum wątek kolegi Voytec http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... a&start=20, który wymienił tylko potencjometr i może w tym kierunku najpierw pójdę... o ile kolega załączy manual :grin: chyba, że jeszcze ktoś inny może podzielić się wiedzą jak wymienić sam potencjometr :)

Pozdrawiam i dzięki za ewentualne wsparcie :hello:
Ostatnio zmieniony 10 sie 2016, 11:43 przez kubek, łącznie zmieniany 1 raz.
J
JET
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 24 sie 2016, 9:38

Post autor: JET »

Witaj,

akurat nie odpowiem Ci na to pytanie, jak ten potencjometr wymienić, ale u mnie tez sie coś dziwnego w climaticu dzieje. Ustawiam 18 stopni to jakis czas chłodzi a potem zamiast sie wylaczyc, to grzeje.....szok !!!! wiec znowu sciagam na dol pokretło na 16, albo wylaczam klimę. Spotkaleś się z czymś takim ?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Z potencjometru położenia klapy v68 jak i v154 wychodzi sygnał 0-5 V jest on zamieniany na cyfrowy sygnał 0-255. Adaptacja polega na wyznaczeniu punktu stop czyli punktów granicznych ruchy klapy. Z tego wynika że nigdy nie osiągnie wartości 0 jak i 255. Normalne wartości to około 20-25 i 220-230. Co problemu kolegi JET to jest objaw uszkodzonego potencjometru V68. Z drugiej zaś strony to jest Climatic i nie ma on czujnika temperatury z nawiewów. Czujnik jest na panelu klimatyzacji (czasem trzeba go wyczyścić) i nie będzie trzymał ładnie temperatury jak climatronik z czujnikami temperatury z poszczególnych nawiewów oraz czujnikiem nasłonecznienia.
Lenistwo drogą do postępu
J
JET
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 24 sie 2016, 9:38

Post autor: JET »

[quote=""Wolga85""]Czujnik jest na panelu klimatyzacji (czasem trzeba go wyczyścić) i nie będzie trzymał ładnie temperatury jak climatronik z czujnikami temperatury z poszczególnych nawiewów oraz czujnikiem nasłonecznienia.[/quote] na panelu nic nie ma, no przepraszam 3 pokrętła i dwa przyciski (AC i obieg wewnętrzny). No chyba, że trzeba ściągnąć ten plastik zewnętrzny od kokpitu ?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Jezu w panelu jest kratka od lewej na wysokości przycisków tam pod nią jest czujnik. Jak zajdzie kurzem to nie reaguje tak szybko.
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”