[9n3]- wyłącza się wspomaganie, VCDS- zero błędów.

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

[9n3]- wyłącza się wspomaganie, VCDS- zero błędów.

Post autor: Polo_24 »

Podczas jazdy kilkakrotnie wysiadło wspomaganie (zał. się kontrolka) przy wykonywaniu głębszego skrętu, nie mnie tylko córce, więc nie byłem przy tym osobiście.
Jeździłem kilka godzin sam i nic :( , na postoju przy włączonym silniku wykonywałem obroty w lewo-prawo skrajnie i po ok.10-ciu takich ruchach wyłączyło się wspomaganie, zaświeciła kontrolka wsp. ale zaczęła też migać z ABS. Po chwili wszystko wróciło do normy.

VCDS nie wskazuje żadnego błędu, co sprawdzić i przede wszystkim jak?, boję się i na razie Polo stoi, co innego facet ma więcej siły i sobie poradzi sobie bez wspomagania.
Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie sugestie.

Kolejny dzień jeżdżę i wyskoczyło 2 razy z tym, że za 1-szym razem po przejechaniu ok. 300 m zniknęło za drugim natomiast musiałem wyłączyć silnik i ponownie uruchomić.
Zauważyłem, że jak wyskakuje wspomaganie, wtedy na chwilę zanika odbiór radiowy, może jest jakieś większe obciążenie w tym czasie. VCDS dalej nic nie pokazuje.
Czy siłownik wspomagania jest naprawialny, czy tylko wymiana?, - w golfie słyszałem, że tylko wymiana. Czy dużo z tym jest roboty, może ktoś ma instrukcję.
Dziękuję i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

sprawdź aku,ładowanie,masy,klemy itp
wspomaganie jest elektrohydrauliczne i braki prądu skutkuja takimi objawami
P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

Post autor: Polo_24 »

Wszystko bym wziął pod uwagę ale nie prąd!, dzięki bardzo. Wspomaganie elektrohydrauliczne hmmm, byłem przekonany, że tylko elektryczne.
Nie widziałem w nim nigdzie zbiornika oleju wyrównawczego.
Dziękuję i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

pod akumulatorem jest pompa ze zintegrowanym zbiorikiem płynu ;) niewidoczna bez demontażu aku.
często też przyczyna problemów ze wspomaganiem bywa czujnik kąta skrętu umieszczony na przekładni,ale zacznij od sprawdzenia
wszystkich połaczeń elektrycznych i pomiaru prądu ładowania
P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

Post autor: Polo_24 »

Ładowanie na poz. ok 14,4V także jest oki, wyjąłem podstawę akumulatora i dostałem się do zbiorniczka płynu wyrównawczego,
poziom - połowa wskazania na miarce, płyn koloru jasnozielonego. Dokręciłem ( + czyszczenie ) wszystkie połączenia elektryczne w obrębie
akumulatora ( masa itd.), a nawet doszedłem do rozrusznika:) .

Przy okazji ustaliłem, ze nie działa podnośnik szyby kierowcy, wszystkie bezpieczniki są ok., przejechałem ok. 20 km i na razie nic się nie dzieje :) .
Chciałbym jeszcze sprawdzić , czy nie ma jakieś upłynności elektrycznej - ile powinien wynosić prąd jałowy akumulatora jak wszystkie odbiorniki są wyłączone?.
( nie ma alarmu, tylko centr. zamek). Przy zakładaniu klemy ( wył. odbiorniki i kluczyk ) zauważyłem, że jest niemałe iskrzenie :( . Może uszkodzony siłownik podnośnika
szyby obciąża układ elektryczny i stąd te problemy ze wspomaganiem?. Jutro rozbieram drzwi, aby go sprawdzić.

No niestety problem pojawia się dalej, teraz jest nawet gorzej ponieważ po wyłączeniu wspomagania i jeździe bez niego kilka razy wyłączył się silnik
i niestety na środku skrzyżowania podczas skrętu pod kątem ok. 90 st.Najgorsze, że vcds dalej niczego nie pokazuje :( .

Gdzie się znajduje czujnik skrętu i jak go ew. sprawdzić?
Dziękuję i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

czujnik skrętu znajdziesz po lewej stronie na przekladni kierowniczej (dostep z kanału)
https://pl.etka.me/Volkswagen/RDW/PO/20 ... 423/423035
nr 10 na załączonym skrinie
spróbujn wypiąc wtyczkę i pojeździć bez podłaczonego czujnika(tylko nie po mokrym asfalcie/kałużach :mrgreen: )
jezeli to kwestia czujnika to wspomaganie będzie działało w trybie awaryjnym (kontrolka pomarańczowa i zwiekszony opór na kierownicy) ale będzie działało płynnie,bez skoków napięcia i gasnięcia auta.
jeżeli nic sie nie poprawi to już raczej kwestia samej pompy wspomagania(części z elektroniką) bądź zwarcie na wiązce
i tu juz raczej sprawa dla fachowca
http://www.naprawakoyo.pl/przyczyny_awarii_porady.php
P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

Post autor: Polo_24 »

Całą sobotę spędziłem w garażu.
1/. Znalazłem przetarty przewód przy pompie wspomagania, dosłownie trzymał sie "na włosku", jak wziąłem do ręki
urwał się całkowicie ale myślę że przewodził i nie to było powodem usterki.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/df0690617ea2cac4
2/. Pobór prądu ok. 0,7 A jest w obwodzie drugiego ( z lewej) czarnego grubego przewodu jak na zdjęciu. 1-szy idzie do rozrusznika (taki sam przekrój )
a ten drugi własnie powoduje takie obciążenie przy wyłączonym kluczyku. Jak go odepnę pobór spada do 15 mA. Za cholerę nie mogę
ustalić co on zasila i dałbym głowę, ze nie wchodzi do komory silnika tylko idzie w wiązce na podszybie i dalej....
Jest w tej wiązce która leży na podłużnicy, rozprułem jak radzono na forum ale nie dopatruję niczego złego, poza tym, ze otulina izolacyjna była mokra
po jej usunięciu dalej pobór 0,7A.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/c822c9179e4f8bb4
3/. Mam problem z odpięciem wytyku do pompy ABS, ktoś wcześniej próbował i urwał pomarańczowe zabezpieczenie, te które się przesuwa, aby wtyk rozłączyć.
Teraz nie wiem, czy jest to powodem, że nie da się tego wyjąć. Zakończenie wtyku ma koliste wyżłobienia co by sugerowało, że może wyjęcie następuje poprzez "pół-obrót"
z jednego końca ale boję się, że uszkodzę.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/1c42df4cf85e6438

Nie mam schematu do Polo, najbardziej zależałoby mi na ustaleniu, co pożera prąd na drugim z lewej kabelku, no i gdzie on idzie....
Dziękuję i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

[quote=""Polo_24""]Pobór prądu ok. 0,7 A jest w obwodzie drugiego ( z lewej) czarnego grubego przewodu jak na zdjęciu. 1-szy idzie do rozrusznika (taki sam przekrój )
a ten drugi własnie powoduje takie obciążenie przy wyłączonym kluczyku. Jak go odepnę pobór spada do 15 mA. Za cholerę nie mogę
ustalić co on zasila i dałbym głowę, ze nie wchodzi do komory silnika tylko idzie w wiązce na podszybie i dalej....[/quote]
Jezeli jest analogicznie jak w Ibi 6L ,to pierwszy bezpiecznik odpowiada za alternator/stacyjkę a drugi za zasilanie kabiny.
Tylko że ja mam tdi i do tego starszy model :niewiem:
w sumie tak duży pobór pradu moze powodowac walniety alternator,a jeżeli chodzi o zasilanie kabiny to tam praktycznie wszystko moze żreć prąd :grin:
Może sie okazac że problemy ze wspomaganiem powoduje upływ prądu a nie sam magiel,czujnik,pompa itp
ja z elektryką niestety nie bardzo :mrgreen: ale zacząłbym od ustalenia co zżera prad,oczywiście przy pomocy elektryka :grin:
P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

Post autor: Polo_24 »

[quote=""murzyn""]
Może sie okazac że problemy ze wspomaganiem powoduje upływ prądu a nie sam magiel,czujnik,pompa itp
:grin:[/quote]
Coraz bardziej skłaniam się w tym kierunku po lekturze kilkunastu innych postów na forum.
Kontynuuję zatem ten temat w dziale elektrycznym.
Dziękuję i pozdrawiam.
P
Polo_24
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 28 cze 2015, 15:52

Post autor: Polo_24 »

Wczoraj wyłączyło się wspomaganie (+kontrolka) dodatkowo ABS(+ kontrolka) i migająca kontrolka ręcznego ale najgorsze, że silnik zgasł :( . - 2 razy!.

VCDS pokazał jn. ale po skasowaniu zniknęło i nie ma:
Address 03: ABS Brakes Labels: None
Part No SW: 6Q0 907 379 AF HW: 6Q0 907 379 AF
Component: ABS 8.0 front H05 0002
Revision: 00000000 Serial number: 00000000000000
Coding: 0002082
Shop #: WSC 00788 785 00200
VCID: 810D0137A3C9

2 Faults Found:
01201 - ABS Valves Supply Voltage
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 4
Reset counter: 66
Mileage: 196605 km
Time Indication: 0

00301 - ABS Return Flow Pump (V39)
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 2
Reset counter: 64
Mileage: 196605 km
Time Indication: 0

Address 09: Cent. Elect. Labels: None
Part No: 6Q1 937 049 F
Component: 0009 BN-SG. 2S36
Coding: 25742
Shop #: WSC 00788
VCID: 3E773ACB12B7

3 Faults Found:
01309 - Power Steering Control Module (J500)
49-10 - No Communications - Intermittent
01598 - Drive Battery Voltage
07-10 - Signal too Low - Intermittent
01598 - Drive Battery Voltage
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Address 17: Instruments Labels: None
Part No: 6Q0 920 804 X
Component: KOMBIINSTRUMENT AGD V04
Coding: 01131
Shop #: WSC 00420
VCID: 4687522B4A67

1 Fault Found:
01309 - Power Steering Control Module (J500)
49-10 - No Communications - Intermittent

Address 19: CAN Gateway Labels: None
Part No: 6N0 909 901
Component: 01K1 GATEWAY CAN 2S36
Coding: 00014
Shop #: WSC 00788
VCID: F0EB54F39863

1 Fault Found:
01309 - Power Steering Control Module (J500)
49-10 - No Communications - Intermittent

Address 44: Steering Assist Labels: None
Part No: 6R0 423 156
Component: LenkhilfeTRW V272
Coding: 10140
Shop #: WSC 00788
VCID: EDD54D878F51

2 Faults Found:
00566 - Steering Assistance Operation
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01288 - Terminal 30; Steering Assist
07-10 - Signal too Low - Intermittent
Dziękuję i pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”