Witam. Mam problem z nierówną pracą silnika, dławieniem i cięźkim uruchomieniem silnika. Zauważyłem, że cewka ma stopiony i przypalony 1 pin mierzyłem rezystancje cewki BERU polo 6N 1.4 AEX i u mnie jest na pierwotnym 3,4 Ohma a na wtórnym 5,5kohma a prawidłowo powinno być na wtórnym od 3 do 4 kohma a na pierwotnym od 0,5 do 1,2 ohma. Na diodzie na mierniku 3 pin do obudowy ma przebicie 354 pokazuje czy taka cewka jest do wymiany ?
Wymieniaj cewkę kolego, popraw styki cewki do masy samochodu oraz kabelek masowy też przeczyść i zabezpiecz.
Polecam cewki używane, potrafią działać do końca żywota samochodu, poszukaj na forum ludzie mają tego od cholery.
Na aukcjach też znajdziesz za 30-40 zł używkę beru lub temic oryginał.
Mi nowa cewka wytrzymała niecałe pół roku. Elektryk powiedział, że te nowe szybko padają a szczególnie na gazie bo mieszanka powoduje większy opór dla iskry. Założył mi jakąś starą i większą cewkę i powiedział że ta mi wytrzyma na pewno dłużej niż nowa. Tylko coś tam mówił że jakiś układzik przy cewce dał nowy.