[9n3] Nie odpala po postoju na słońcu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
woolfik
Początkujący
Początkujący
Posty: 152
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:08
Lokalizacja: PZ

Post autor: woolfik »

Ciekaw jestem, czy problem rozwiązany?

Ja zauważyłem w tym roku podobny problem przy tym samym silniku w 6R, z tym, że problemy z uruchomieniem zdarzają się, gdy samochód stoi w silnym Słońcu i jest mniej niż połowa paliwa w baku. Problem lekko ustąpił po zalewaniu paliwem premium, ale mimo wszystko coś jest na rzeczy.

Zgłoszę to przy okazji w serwisie, ale chętnie wysłucham prostych i skutecznych rozwiązań :)
Obrazek
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

[quote=""woolfik""]Ciekaw jestem, czy problem rozwiązany?

Ja zauważyłem w tym roku podobny problem przy tym samym silniku w 6R, z tym, że problemy z uruchomieniem zdarzają się, gdy samochód stoi w silnym Słońcu i jest mniej niż połowa paliwa w baku. Problem lekko ustąpił po zalewaniu paliwem premium, ale mimo wszystko coś jest na rzeczy.

Zgłoszę to przy okazji w serwisie, ale chętnie wysłucham prostych i skutecznych rozwiązań :)[/quote]


podmieniłem zawór EVAP i od tego czasu problem nie powrócił, jednak nie było okazji aby się aż tak mocno nagrzał w słońcu, co do ilości paliwa to nie zwracałem uwagi na to u siebie, jednak teraz mam prawie pełen bak i może dlatego problem ustąpił. Ostatnio jak nie chciał odpalić to raz spróbowałem i potem zdjąłem i założyłem wężyk od zaworu EVAP i odpalił od razu, więc może to jest coś z tym związane.
R
Ralfi
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 29 kwie 2012, 20:24

Post autor: Ralfi »

Czy mogę poprosić Kolegów o pomoc w lokalizacji tego zaworu EVAP ?

Niekoniecznie zdjęcie, ale chociaż krótki opis słowny, w którym miejscu go szukać. Mam silnik 1.4 75KM i też występuje u mnie problem z odpaleniem, gdy temp. na dworze ok. 30 stopni i auto postoi na słońcu kilka godzin. Kolor lakieru czarny, więc tym bardziej kumuluje ciepło. Błędów żadnych nie ma...

Dzięki z góry. Jeśli zwalczę problem, dam znać na forum.
Ralfi
---------------------------
Polo 9N Comfortline 2006 rok
Szanujmy się na drodze...
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

[quote=""Ralfi""]Czy mogę poprosić Kolegów o pomoc w lokalizacji tego zaworu EVAP ?

Niekoniecznie zdjęcie, ale chociaż krótki opis słowny, w którym miejscu go szukać. Mam silnik 1.4 75KM i też występuje u mnie problem z odpaleniem, gdy temp. na dworze ok. 30 stopni i auto postoi na słońcu kilka godzin. Kolor lakieru czarny, więc tym bardziej kumuluje ciepło. Błędów żadnych nie ma...

Dzięki z góry. Jeśli zwalczę problem, dam znać na forum.[/quote]


u mnie zawór jest za obudową filtra powietrza, idą do niego 2 wężyki i wtyczka

zdjęcie zaworu:
http://media2mi.pl/p/2/443/402/photo-e7 ... r_zoom.jpg

jeśli chcesz sprawdzić czy przepuszcza powietrze, to weź go zdejmij i dmuchnij w niego zgodnie z kierunkiem przepływu, nie powinien przepuścić powietrza.
N
Nigel
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 25 lip 2016, 14:03

Post autor: Nigel »

Witam serdecznie użytkowników, czy dotarliście może do rozwiązania tego problemu? Jeżdżę SEAT IBIZA 1.4 z tym samym silnikiem jak wasze VW Polo (ten silnik to VW) i mam taki sam kłopot - jeżeli stoi w rażącym słońcu to muszę kręcić 3-4 razy zanim w ogóle samochód coś podłapie, później z wielkim trudem w końcu zasysa tego paliwa i odpali..ciężko. W dni chłodne, zachmurzone, albo jak było przed chwilą jeżdżone, nocą pali jak złoto za pierwszym razem. Prawdopodobnie tak jak u was żadnej wadliwej kontrolki, auto w 100% sprawne z wyjątkiem tej felernej sprawy.

Miałem samochód u mechanika przez 3 tygodnie. Na komputerze wszystko w porządku, twierdził, że to prawdopodobnie od licznika, albo immobilizer jakieś złe sygnały dostaje. Polutował mi styki na nowo (od licznika) lecz niestety problem nadal jest, nic nie ustało. Nie uśmiecha mi się zostawiać samochodu znowu na dłuższy czas u mechanika, szczególnie że rezultaty jak dotąd są marne i tak naprawdę każdy, kogo pytam o poradę to szuka igły w stogu siana rozwiązań. Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedź, bądź nakierowanie tutaj, czy wiadomość na privie.
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

[quote=""Nigel""]Witam serdecznie użytkowników, czy dotarliście może do rozwiązania tego problemu? Jeżdżę SEAT IBIZA 1.4 z tym samym silnikiem jak wasze VW Polo (ten silnik to VW) i mam taki sam kłopot - jeżeli stoi w rażącym słońcu to muszę kręcić 3-4 razy zanim w ogóle samochód coś podłapie, później z wielkim trudem w końcu zasysa tego paliwa i odpali..ciężko. W dni chłodne, zachmurzone, albo jak było przed chwilą jeżdżone, nocą pali jak złoto za pierwszym razem. Prawdopodobnie tak jak u was żadnej wadliwej kontrolki, auto w 100% sprawne z wyjątkiem tej felernej sprawy.

Miałem samochód u mechanika przez 3 tygodnie. Na komputerze wszystko w porządku, twierdził, że to prawdopodobnie od licznika, albo immobilizer jakieś złe sygnały dostaje. Polutował mi styki na nowo (od licznika) lecz niestety problem nadal jest, nic nie ustało. Nie uśmiecha mi się zostawiać samochodu znowu na dłuższy czas u mechanika, szczególnie że rezultaty jak dotąd są marne i tak naprawdę każdy, kogo pytam o poradę to szuka igły w stogu siana rozwiązań. Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek odpowiedź, bądź nakierowanie tutaj, czy wiadomość na privie.[/quote]

rozwiązanie masz wyżej, wymiana zaworu EVAP lub zaślepienie wężyka na czas lata i jest wszystko ok, od 2 lat mam spokój z tym problemem :)
t
tomr
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 12 lis 2016, 18:18

Post autor: tomr »

Witam,
Ja w moim 9N mam podobny problem.
Na słońcu, po nagrzaniu przy próbie uruchomienia silnika
pojawia się kontrolka samochodu z kluczykiem - immobilizer.
Kilkakrotne włożenie i wyjęcie kluczyka, odczekanie, trochę
czarów marów skutkuje w końcu tym, że za którymś razem kontrolka
gaśnie i można uruchomić silnik. Niestety czasami trzeba było
czekać i kilka dobrych minut zanim problem ustąpił.
Czy sugerujecie kluczyk czy raczej odbiornik w samochodzie i gdzie
tego szukać?
Przy zapasowym kluczyku ten sam problem - oczywiście tylko gdy jest gorąco  :)
Pozdrawiam
tomr
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”