[6N1] szarpie + ciśnienie oleju

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
maczo1982
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 08 cze 2016, 16:40

[6N1] szarpie + ciśnienie oleju

Post autor: maczo1982 »

Witam!
Mam problem z Polo 1.0 96r., chodzi o to że odpala normalnie natomiast po rozgrzaniu szarpie i gaśnie oraz miga kontrolka ciśnienia oleju byłem u dwóch mechaników którzy twierdzą że wszystko jest wymienione a poprawy nie ma, czytałem gdzieś że może być wymieniony nie oryginalny czujnik i problem będzie ale szczerze mówiąc jestem laikiem dlatego może ktoś mnie ukierunkuje co to może być?
G
Grzela300
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 270
Rejestracja: 07 sie 2009, 8:44

Post autor: Grzela300 »

Rozumiem że mechanicy sprawdzili czy jest prawidłowe ciśnienie oleju? Kiedy wymieniałeś filtr oleju i sam olej. Jakość filtra oleju też ma znaczenie. Przyczyn szarpania i gaśnięcia po rozgrzaniu może być "multum", od niesprawnej cewki po kable zapłonowe, sondę lambda, świece zapłonowe, brudna przepustnica itp. Podepnij autko pod VAG i sprawdź błędy najpierw.
m
maczo1982
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 08 cze 2016, 16:40

Post autor: maczo1982 »

[quote=""Grzela300""]Rozumiem że mechanicy sprawdzili czy jest prawidłowe ciśnienie oleju? Kiedy wymieniałeś filtr oleju i sam olej. Jakość filtra oleju też ma znaczenie. Przyczyn szarpania i gaśnięcia po rozgrzaniu może być "multum", od niesprawnej cewki po kable zapłonowe, sondę lambda, świece zapłonowe, brudna przepustnica itp. Podepnij autko pod VAG i sprawdź błędy najpierw.[/quote]

Czy sprawdzili ciśnienie niewiem, zapytam natomiast olej wymieniany w tym tygodniu GM 10W/40 filtr oleju pod koniec roku teraz nie pytałem czy wymienili, kable wymienione,świece też, zaznacze że pod korkiem zbiera się maź jak masło niewiem czy ma to znaczenie
m
maczo1982
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 08 cze 2016, 16:40

Post autor: maczo1982 »

Proszę jeszcze o jakieś rady
m
maczo1982
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 08 cze 2016, 16:40

Post autor: maczo1982 »

Jeszcze podbije temat może ktoś zareaguje, dzisiaj postanowiłem sprawdzić jakie ma objawy samochód gdyż żona nim jeździ, odpaliłem za pierwszym razem zgasł, drugi raz już zapalił rozgrzałem go do 90 stopni i zaczęła zapalać się kontrolka ciśnienia oleju, zacząłem go mocno gazować i kopci jak szalony wypluwał pełno sadzy, postanowiłem się przejechać i dając gazu zaczął się dusić i szarpać ledwie dojechałem. Pomóżcie proszę!
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

Dalej nie wiadomo jakie jest ciśnienie oleju. Jeśli kopci jak szalony, brakuje mi mocy i szarpie to pewnie czeka Cię remont silnika niestety. Jeżeli zapaliła się kontrolka smarowania to masz zbyt niskie ciśnienie w układzie smarowania. Pompa, panewki, zapchany smok, zły olej i zawalony filtr oleju.. Tu szukałbym przyczyny. Skutki już masz. Kopci, brakuje mu mocy. Jaki masz przebieg?
m
maczo1982
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 08 cze 2016, 16:40

Post autor: maczo1982 »

[quote=""kuba90876""]Dalej nie wiadomo jakie jest ciśnienie oleju. Jeśli kopci jak szalony, brakuje mi mocy i szarpie to pewnie czeka Cię remont silnika niestety. Jeżeli zapaliła się kontrolka smarowania to masz zbyt niskie ciśnienie w układzie smarowania. Pompa, panewki, zapchany smok, zły olej i zawalony filtr oleju.. Tu szukałbym przyczyny. Skutki już masz. Kopci, brakuje mu mocy. Jaki masz przebieg?[/quote]

Co do ciśnienia oleju dam jutro odpowiedź, zastanawia mnie ten smok bo już o tym słyszałem jak się do niego dostać jakiś schemat bym poprosił najlepiej zdjęcia, pompa, filtr były wymieniane (olej GM 10W/40), a i jeszcze najlepiej prosiłbym zdjęcia lub porade jak sprawdzić panewki. Przebieg: 202354
m
maczo1982
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 08 cze 2016, 16:40

Post autor: maczo1982 »

Wracając do tematu, pytałem dzisiaj mechanika czy sprawdzał ciśnienie oleju i odpowiedział że na zimnym jest na ciepłym już nie, drążąc temat stwierdził że trzeba by wymienić pompe, może tak być?
p
piotrekm13
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 10 lip 2016, 15:54

Post autor: piotrekm13 »

W poprzednim poscie pisałeś że pompa była wymieniona, a teraz że trzeba wymieniać. Czegoś nie rozumiem.
m
maczo1982
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 08 cze 2016, 16:40

Post autor: maczo1982 »

moze i tak napisalem bo macher ktory robil go jako pierwszy tak stwierdzil. Teraz wiem do wymiany byla pompa ale kazal jezdzic tak i niestety musialem zainwestowac w wymiane silnika. Zamykam temat
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”