[6N2 TDI] Brak reakcji na pedał gazu i podwyższone wolne obr

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
m4d4g4sk4r
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 22 mar 2016, 19:03
Lokalizacja: Gdynia

[6N2 TDI] Brak reakcji na pedał gazu i podwyższone wolne obr

Post autor: m4d4g4sk4r »

Witam serdecznie.

Do wczoraj wszystko było ok, a dzisiaj nagle jebudu - wsiadam, zapłon, odpalam no i zdziwko bo wolne obroty ustaliły się na ok 1150rpm. Chwile się patrzyłem na obroty i nic, nagle zaczęła migać kontrolka świec żarowych i okazało się że silnik nie reaguje na pedał gazu.
Szybka akcja, podpinam VAGa, dwa błędy: AIIR MASS FLOW SENSOR i ACCELERATION PEDAL SENSOR (zabijcie mnie, zapomniałem zapisać sobie kody). Na zapłonie wykasowałem błędy, odpaliłem no i wszystko śmiga ok. Przejechałem z 5km, zgasiłem, odpaliłem no i znowu to samo, podwyższone wolne obroty i reakcja na gaz tylko przez ok 10-20 sekund, a potem nagle gaz nie działa.
Ktoś ma pomysł co to może być? Nie chce mi się wierzyć że nagle z dnia na dzień spierdzielił mi się razem przepływomierz i czujnik pedału gazu. Ew czy ktoś zna nr. pinów w ECU na które wchodzą sygnały z wyżej wymienionych rzeczy?

Pozdrawiam
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

Kilka razy miałem styczność z takim problemem jak podwyższone obroty biegu jałowego i brak reakcji na pedał gazu. Na wstępie powiem, że przepływomierz nie ma związku z tym problemem. Jeżeli chodzi o przyczynę tego problemu, to były one w różnych miejscach takich jak np. wtyczka przy pedale gazu (zalana wodą) wtyczka w ścianie grodziowej (w tym modelu taka nie występuje), przerwa miedzy pinem i ścieżką potencjometru.

Rozpiska pinów przy ECU, wtyczka większa T 121 pin

12-żółto-zielony
50-szaro-czerwony
51-brązowo- niebieski
63-biało-niebieski
69-szaro-zielony
70-zielono-biały
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
m
m4d4g4sk4r
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 22 mar 2016, 19:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: m4d4g4sk4r »

Jak dobrze rozumiem to piny podane przez Ciebie dotycza lewej wtyczki (patrzac od strony silnika, piny 1-83)? Ktore odpowiadaja za co? Blad na vagu to "Air mass flow sensor, open/short circuit" i w bloku pomiarowym silnika 003 widac ze po odpaleniu wartosc "powietrza" jest 0 a poten ustawia sie wartosc serwisowa 539.
Btw nie ma nigdzie jakiegos "dokumentu" ze schematami elektrycznymi pod 1.4tdi? Bo w sam naprawiam to jest takie uniwersalne bez podzialu na silniki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”