[9N] Miniremont zawieszenia

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

n
nickols
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 01 lip 2016, 18:15

[9N] Miniremont zawieszenia

Post autor: nickols »

Witam wszystkich!
To mój pierwszy post na forum. Od półtora roku jestem posiadaczem Polo 9n z 2002 roku. Z jego zawieszeniem nie jest najlepiej. Słychać (i czuć) stukanie i pukanie. Zawieszenie piszczy podczas pokonywania różnego rodzaju nierówności i dotyczy to z tego co zaobserwowałem chyba tylko przodu. Wyczuwam też lekkie luzy na kierownicy a samochód ściąga w lewo. Przeszukałem forum i jest wiele tematów o naprawie zawieszenia ale dotyczą one raczej poszczególnych części. Chciałbym się zająć tym bardziej kompleksowo. Wiem, że prawie na pewno za znaczną część problemów winne są tylne tuleje przednich wahaczy. Stwierdziłem, że bez sensu jest wymieniać tylko je skoro zaraz może się odezwać coś jeszcze. Stąd bierze się moje pytanie: Co warto jeszcze zlecić mechanikowi przy okazji wymiany tych tulei a co nie będzie zbytnio inwazyjne i kosztowne. Z góry dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

[quote="nickols"]bardziej kompleksowo[/quote][quote="nickols"]co nie będzie zbytnio inwazyjne i kosztowne[/quote]jedno z drugim trochę się wyklucza.

jeśli nie wiesz co należy wymienić, polecam wstawić auto do fachowca który na podstawie oględzin auta będzie w stanie określić co jest "do roboty". części zawieszenia do 9N - nawet te z wyższej półki, nie są specjalnie drogie. jeśli chcesz mieć spokój na dłużej, trzeba przejrzeć wszystko co ma wpływ na zawieszenie i prowadzenie się samochodu. warto sprawdzić tuleje wahaczy oraz sworznie, zobaczyć w jakim stanie są końcówki oraz drążki kierownicze. zdarza się, że stuki w zawieszeniu powodują łączniki stablizatora oraz gumy podtrzymujące drążek. to samo tyczy się często pomijanych górnych mocowań amortyzatora wraz z łożyskami. pamiętaj, że po wymianie uszkodzonych elementów konieczna jest regulacja geometrii.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”