Witam przymierzam się jednak do wymiany pompy vacum bo mam już zawalony cały silnik ropa i śmieciami no i spalanie w granicach 6,5l/100km.
1. Czy jak wykręcę stara pompę i wmontuję nową to bez problemowo wszystko będzie działać jak działało?
2. Może trzeba coś później regulować (VAG-COM)?
3. No i najważniejsze jaki zamiennik bosch'a kupić obecnie mam LUK 038 145 209 A?
Bosch w 1.4 tdi się mieści i działa bez problemów dużo lepiej zaprojektowany. Im wyższa litera tym nowsza pompa (wersja konstrukcyjna). Pompy Boscha i Luka miały literki na zmianę (np Luka A a Boscha z C). Ja mam obecnie chyba Q.
Też miałeś przypadłość że hamulce masz dobre pomimo "latającego" króćca do serwa a paliwko sobie kapało, mnie trochę zbija to z tropu krócieć obluzowany a jednak cieknie :/
A tak w ogóle to każdy bosch podejdzie w miejsce luka?
Odświeżam temat.
W moim polo cieknie pompa vacum i z tego co czytałem nie ma możliwości kupić do niej uszczelnień pompa.to luk 038 145 209A samochód 6n2 1.4tdi Może ktoś mi powiedzieć numery pomp bosch montowanych zamiennie oraz gdzie można kupić przewody wodne montowane pod tą pompa bo ropa zrobiła z nimi swoje
Przewody ASO. Obowiazkowo nowa uszczelka pod pompę też z ASO. Ja montowalem z końcówka bodajże Q. O dziwo nr jest ten sam dla luk i bosch tylko literki na końcu są inne. I lieterka wyżej w alfabecie tym nowasza pompa. Jak ja kupowalem z dwa lata temu to była wlaśnie Q. Z ciekawostek w ASO kosztowała 1525 PLN ,a lokalnym sklepiku z częściami 815 PLN. Po wyminie nic nie trzeba regulować tylko jak pisałem wcześniej nowa uszczelka pod nią jest wymagana. Żadengo babrania silikonem bo mogą jego resztki wpaść do kanału z paliwem i zatkać pompkę.
Z używanymi pompami tandem sprawa jest podobna jak z pompo-wtryskami. Wszystko zależy jak kto przechowuje. One leżąc na półce po prostu rdzewieją. Najlepiej kupować świeżo demontowane ale też można trafić na mocno zajechaną kilometrami.
Mam polo 1.4 tdi 75 KM w ktorym cieknie pompa vacum. Zakupiłem używaną na alledrogo, rzekomo sprawdzoną. Zatem, czy dobrze zrobię jeśli.
1. Odepnę przewody idące do pompy.
2. Odkręcę pompę.
3. Wytrę miejsce, w którym jest pompa.
4. Przykręcę nową pompę wraz z nową uszczelką.
5. Podepnę przewody idące do pompy z metalowymi zaciskami dla tych przewodów.
6. Kilka razy włączę zapłon w celu wytworzenia wstępnego podciśnienia.
Bardzo proszę o ewentualne dopisanie czynności o której zapomniałem. Przejrzałem dużo filmików z youtuba z tej wymiany, jednak wiem, że lepiej poradzić się bardziej doświadczonych osób.
Czy podczas wymiany mogę coś poważnie uszkodzić w razie czego?