[9n] turbo

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

B
Brzosti
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 13 mar 2014, 19:31

[9n] turbo

Post autor: Brzosti »

Witam!
Chcialbym się zapytać od ilu tysięcy obrotów powina włączać sie turbina w silniku 1.4 TDI?
P
Palec11
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 07 maja 2015, 10:53

Post autor: Palec11 »

Witam nie jestem expertem ani nie chce powiedzieć totalnej głupoty ale wydaje mi się że turbina działa za każdym razem jak dodajesz gazu.
B
Brzosti
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 13 mar 2014, 19:31

Post autor: Brzosti »

U mnie dopiero jest czuć jak zaczyna ciągnąć przy ok 2 tysiącach obrotów i zastanawiam sie czy powinno być. Wiem ze on nie ma zmiennej geometrii.
Awatar użytkownika
danielzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 193
Rejestracja: 16 mar 2014, 15:03

Post autor: danielzy »

Turbina pracuje już w momencie odpalenia silnika,(nie ma czegoś takiego jak moment załączenia-włączenia się turbo),jest za to moment gdy tzw. turbo "wstaje" czyli odczuwalne doładowanie zaczyna się w momencie osiągnięcia przez silnik ok 1600obr.-2000obr. Czyli u ciebie wszystko w porządku.
Awatar użytkownika
Adrian_Malbork
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 09 sie 2010, 21:27

Post autor: Adrian_Malbork »

Nie spotkałem się z 1.4 TDI, które by wstawało przy 1600-2000. Rzeczywisty odczuwalny moment wstawania zaczyna się jakoś od 2500. Zjezdziłem 3 takie polówki i w każdej to samo
Obrazek
Awatar użytkownika
danielzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 193
Rejestracja: 16 mar 2014, 15:03

Post autor: danielzy »

U mnie tak turbo wstaje i nic nie było modyfikowane,choć przyznaje przy tych obrotach to nie jest jeszcze najwyższy moment doładowania. Ale mam tak w Polo 9N3,nie wiem jak w starszych 6N,może jest tak jak kolega pisze.
B
Brzosti
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 13 mar 2014, 19:31

Post autor: Brzosti »

a mam jeszcze jedno pytanie, 2 lata temu polówka na biegu jałowym miała spalanie 0,5l/h teraz jest to 0,8l/h. Filtry wymieniane były. Ktoś wie czym to jest spowodowane?
Awatar użytkownika
danielzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 193
Rejestracja: 16 mar 2014, 15:03

Post autor: danielzy »

A klimę masz włączoną?,jak tak to wyłącz i wtedy zobacz. Oczywiście silnik musi być rozgrzany 90st. Jak dalej jest podwyższone to podłącz pod komputer może są jakieś błędy,może czujnik temp. silnika daje fałszywy odczyt do sterownika (trzeba sprawdzić w blokach pomiarowych) albo przepływomierz siada.
Awatar użytkownika
Adrian_Malbork
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 09 sie 2010, 21:27

Post autor: Adrian_Malbork »

daniel, ja miałem w 6n2 taki silnik i rzeczywiście wstawał od około 2000 ale po sofcie
teraz mam 9n z tym silnikiem i odczuwalne cokolwiek jest dopiero od 2500. Fakt może tak jak mówisz coś tam wstaje od 1500 ale jedzie dopiero od 2500
znowu w crossie 9n całkowicie późno coś się ruszało.. no ale tam koła 215/40/17 więc to nawet jak wstało to nie jechało :)

Co do spalania to masa czynników na to wpływa dlatego na chwilowe nigdy się nie patrzy na poważnie ;)

PS: To polo CUP w miniaturce to Twoje czy tylko miniaturka?
Obrazek
B
Brzosti
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 13 mar 2014, 19:31

Post autor: Brzosti »

Oczywiście sprawdzam przy 90 stopniach i wylaczobej klimie. Błędów też nie ma bo co jakiś czas sobie go podlaczam. Zwróciłem uwage dopiero na to po jakims czasie kiedy wymieniłem termostat bo przed wymiana bylo 0,5-0,6l/h.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Od tego jak wcześnie wstaje turbo zelży od kondycji . Ale niestety ten silnik ciągnie od 2000 i ruszanie pod spore górki to koszmar. W audi a2 montowali Turo ze zmienną geometrią nie WG i lepiej wstawało ale niestety wymagana wtedy dwumasa.
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”