[6N] twarde węże od chłodnicy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

[6N] twarde węże od chłodnicy

Post autor: kuba90876 »

Witam kolegów, mam problem z moim polo, mianowicie w zeszłym tygodniu strzelił mi krociec wodny, wymieniłem go, w zestawie był również termostat i czujnik temperatury, układ zalalem czystą wodą. Po tej wymianie w układzie jest bardzo wysokie ciśnienie, takie, że bardzo ciężko jest nacisnąć węże dochodzące do chłodnicy, reszta węży jest miękka. Ubywa też płynu. Dziś założyłem swój stary termostat, zalalem układ już wodą z dosłownie małą odrobina koncentratu. Po przejażdżce dalej to samo, węże twarde. Teraz do szczegółów, w zbiorniczku brak bąbelków, czyli UPG odpada jak dla mnie. Krociec niestety topran, innego nie było, a był mi pilnie potrzebny. Korek ciśnienie wypuszcza, bo słychać jak syczy. Ma ktoś może jakiś pomysł, co tu się wyprawia? Może być przyczyną to, że węże od nagrzewnicy mogły mi się zamienić miejscami jak skladalem? Naprawdę nie mam już pomysłu, co może być nie tak... z góry dziękuję z odpowiedź ;) Zapomniałem dodać, polo 1.4 AEX
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Jedynie co mogłeś pochrzanić to założyć na odwrót termostat,
Stosuj termostat wahlera, inne marki żyją o wiele krócej, króciec może być tańszy też będzie OK.
ciśnienie jakie się wydobywa po nagrzaniu jest normalnym objawem, w szczelnym układzie woda wraz z temperaturą zwiększa swoją objętość i dlatego takie ciśnienie.
Prawidłowo po uruchomieniu samochodu działa obieg mały czyli blok silnika chłodzi tylko nagrzewnica, po rozgrzaniu do 89*C otwiera się termostat i puszcze dopiero płyn chłodniczy do obiegu dużego tj na chłodnicę samochodu, dlatego na początku masz zimne węże a potem dopiero robią się ciepłe.
To prawidłowe działanie układu.
Napisz jak z temperaturą na blacie.
civic r18a2/407 1,6 HDi
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

Termostat wpadł mój stary, który działał I działa, właśnie WAHLER. Problem twardych węży i wywalajacego płynu chyba rozwiązalem. Przyczyną była woda w układzie zamiast płynu. Teraz węże są takie jak wcześniej. Mam strasznie zapowietrzony układ z tego co widzę, bo po ,przejechaniu około 20 km, płyn ze zbiorniczka zniknął i zapaliła się kontrolka od cieczy chłodzącej. Temperatura na blacie równo w pionie, dam znać jeszcze dziś wieczorem co z ubywajacym płynem ze zbiorniczka.
PS. Nie polecam lać wodę do układu chłodzenia, bo możemy się na tym nieźle przestraszyć ;)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Jak już wodę to tylko destylowaną i tylko na lato albo do testów układu, na dłuższą metę nie stosuje się już jej, a na zimę tylko glikol czyli płyn chłodniczy.
civic r18a2/407 1,6 HDi
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

[quote="rat4"]Jak już wodę to tylko destylowaną i tylko na lato albo do testów układu, na dłuższą metę nie stosuje się już jej, a na zimę tylko glikol czyli płyn chłodniczy.[/quote]

Wodę nalalem, ponieważ byłem na środku drogi i musiałem szybko zrobić samochód. Mam jednak kolejny problem. Po wymianie wody na płyn, węże są miękkie, ale płyn ucieka mi przez otwór w zbiorniczku. Chodzi mi o tą dziurkę, pod plastikową osłoną zbiornika. O co może z tym chodzić? Bo mechanik straszył mnie, że może coś z UPG lub co gorsza z głowicą. Ma ktoś jakiś pomysł? Może jakiś korek na podmiane dac? A jak nie pomoże to kupić tester na obecność CO2 w płynie?
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”