[9N] Demontaż zderzaka przód Polo IV - wymiana lampy/zarowki

Przewodniki, manuale, instrukcje, opisy prac - kopalnia wiedzy!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
tomekem
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:22

[9N] Demontaż zderzaka przód Polo IV - wymiana lampy/zarowki

Post autor: tomekem »

Nazwa czynności: Demontaż zderzaka przód Polo IV - wymiana lampy/zarowki
Model samochodu: Polo 9N
Rocznik: 2004 (wersja UK w moim przypadku)

Potrzebne materiały:
- 2 klucze torx
- kombinerki
- plaski srubokret
- opcjonalnie smar - warto posmarowac sruby przy ponownym wkrecaniu

Czas wykonania: ok. 1-2 godzin
Przewidywany koszt: lampa/zarowka

Sposób wykonania:

Zainspirowany podobnym watkiem na forum o Golfie postanowilem opisac krok po kroku demontaz zderzaka. Z tego co wyczytalem, jesli posiadacie Polo w wersji diesel, jest to jedyny sposob wymiany zarowki w reflektorze.

Obrazek

1. Demontaz grilla. Fioletowe kropki pokazuja lokalizacje 2 srub, potem pozostaja juz tylko zatrzaski.
2. Wyjecie obu kratek wentylacyjnych. Zielona kropka pokazuje, gdzie znajduje sie zatrzask, ktory nalezy pociagnac do zewnatrz.
3. Wypiecie spinek oznaczonych niebieskimi kropkami (w rzeczywistosci pod samochodem). Nalezy je podwazyc np. plaskim srubokretem, a potem wyciagnac kombinerkami (przynajmniej ja tak zrobilem).
4. Odkrecenie zderzeka - czerwone kropki:
- 3 sruby pod grillem
- 4 sruby przy kazdym nadkolu - polecam skrecic kola przed przystapieniem do operacji
- 2 sruby zaraz obok zatrzaskow kratek wentylacyjnych, jedna po kazdej stronie
- 4 sruby pod autem, po dwie z kazdej strony
5. Zderzak powinien wyjsc bez zadnego oporu.
6. Lampa przykrecona jest na 4 sruby, 2 z gory 2 i z dolu.

Powodzenia!
Awatar użytkownika
Polok
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: Belgia/Luxembourg.

Post autor: Polok »

[quote=""tomekem""] Z tego co wyczytalem, jesli posiadacie Polo w wersji diesel, jest to jedyny sposob wymiany zarowki w reflektorze.[/quote]
Źle więc wyczytałeś kolego albo nie doczytałeś do końca. Ja mam diesla i wymieniam żarówki bez zdejmowania czegokolwiek. Dodam jeszcze że nie mam rączek jak japończyk, mam dłonie normalnych rozmiarów. Na forum jest już kilka wątków które potwierdzą moje słowa.
Pozdro :piwo:
Pamiętaj ku przestrodze... Że nie jesteś sam na drodze.

Obrazek
Awatar użytkownika
pawellini
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2836
Rejestracja: 06 cze 2010, 22:47
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: pawellini »

Dokładnie,w tym Polo da się wymienić żarówki bez wyjmowania zdesia. Fakt,jest ciężko ale daje radę.
t
tomekem
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:22

Post autor: tomekem »

Hmm, z prawa lampa moze by mi sie udalo, ale w przypadku lewej to nawet zdjecie gumowej oslony z lampy jest wyczynem.

U mnie wyglada to tak:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 08 gru 2011, 20:43 przez tomekem, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

nie wiem po co kolejny manual zdjęcia zderzaka i lamp, skoro sam zrobiłem taki przy okazji naprawy elektrycznej regulacji wysokości świateł - w 9N oczywiście...

żebym nie był gołosłowny:
viewtopic.php?f=25&t=19604

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Ja próbowałem u siebie ściągnąć zderzak przy zabawie z czujnikiem płynu do spryskiwaczy ale mi się nie udało.

Nie mogłem ściągnąć kratek w miejscu na halogeny. Może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć jak to się trzyma?
Od dołu puszcza ale dalej nie chce aż lakier nieco uszkodziłem...
Są dosłownie jak przyspawane.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

nie wiem jak dokładnie jest w 9N3, ale w 9N to tu nic nie trzeba robić. Od wewnętrznej strony zderzaka kratki, w połowie swoje wysokości mają takie uszy z zatrzaskiem na końcu. Wkładasz palec między kratki, łapiesz za to ucho - ciągniesz tak jakby do siebie, odginając to ucho do wewnątrz zderzaka. I wtedy kratka wychodzi - najpierw od strony wewnętrznej zderzaka. Odchylając ją, tak jakbyś otwierał drzwi, puszczają same z siebie bez żadnych trzasków pozostałe zaczepy - u góry i dołu kratki.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Groszu
Początkujący
Początkujący
Posty: 164
Rejestracja: 25 cze 2011, 0:00
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Kontakt:

Post autor: Groszu »

W 9n 1.4 TDi nie ma potrzeby zdejmowania czegokolwiek do wymiany żarówki i to z obu stron. Ja również robię to bez większego problemu, mimo iż czasami jest to dość czasochłonne. Ręki nie trzeba mieć małej, tylko wyrobić sobie odpowiedni układ dłoni i wiedzieć jak to zrobić. Po pierwszym razie, każdy następny to już formalność. :piwo:
Moja ex mała czarna 9n TDi

Grupa Mazowiecka - "Młoda Gwardia"
D
Dems18
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 22 lut 2015, 18:00

Post autor: Dems18 »

Witam tomekem możesz zaktualizować zdjęcia ??
Awatar użytkownika
KoStEk
Administrator
Administrator
Posty: 1135
Rejestracja: 15 gru 2008, 0:18
Lokalizacja: Potęgowo-3city

Post autor: KoStEk »

Może ktoś inny pomoże, bo jak widzisz odgrzałeś temat sprzed 4 lat. tomekem ostanio logował się w 2012 :/
Moje byłe POLO 6N KOSTEK
----------------------------------------------------------------
Ślesin 2012, 2013, 2014
II miejsce Turniej Tenisa Stołowego-2013
Awatar użytkownika
Nemesis
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 448
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:29
Lokalizacja: GCH

Post autor: Nemesis »

Dems18, co potrzebujesz? Jeśli chodzi o zdjęcie zderzaka by dostać się do żarówki to nie trzeba tego robić.
D
Dems18
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 22 lut 2015, 18:00

Post autor: Dems18 »

Musze wynienic źarowki pozycyjne i nie ma opcji abym tam dostal sie reka musze zdjać zderzak
Awatar użytkownika
konikks
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 207
Rejestracja: 16 lis 2014, 20:52

Post autor: konikks »

jaki masz silnik w swojej polówce?
jakiś v8 że pozycji nie wymienisz?
D
Dems18
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 22 lut 2015, 18:00

Post autor: Dems18 »

TDI 1.4 po lewej stronie mam filtr paliwa i tam jest taki uchwyt i nie mam jak tam reki wsadzić żeby tam dojść a po 2 stronie tam akumulator jest obudowa całą
Awatar użytkownika
Nemesis
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 448
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:29
Lokalizacja: GCH

Post autor: Nemesis »

Sam wymieniałem żarówke po stronie filtra. Mocowanie filtra jest na jednej śrubie torx. Odkręć ją po prostu i bez problemu będziesz mógł go odsunać na tyle by żarówkę wymienić. Z drugiej strony jest akumulator, który też można spokojnie odkręcic wraz z obudową. Po zdjęciu obudowy akumulatora lub nawet jej odsunięciu dostęp jest elegancki. Co prawda mam 1.9TDI, ale na pewno jest podobnie. Przerabialem to juz wiele razy. Nie chciałoby mi się za każdym razem odkręcać zderzaka, tym bardziej że mam w nim spryskiwacze.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Manuale - instrukcje krok po kroku”