Od pewnego czasu jadąc po nierównościach lub na zakrętach kolumna kierownicy tłucze. To nie są drgania tylko tłucze i hałasuje.
Nie ma żadnych luzów w zawieszeniu.
Jak poruszasz kierownicą góra/dół lub pokręcisz lewo/prawo to stuka. Bardziej stuka gdy kręcisz lekko lewo/prawo.
Da się to naprawić czy trzeba wymieniać kolumnę?
Jedź zgodnie z przepisami, może dojedziesz do celu! Niestety, wielu nie dojechało! Dbaj o język ojczysty w eterze!
tak, przejrzałem te posty, ale niestety opisane w nich objawy są tylko podobne do opisanych przeze mnie.
Pozostaję z nadzieją, że może ktoś coś doradzi.
Jedź zgodnie z przepisami, może dojedziesz do celu! Niestety, wielu nie dojechało! Dbaj o język ojczysty w eterze!
jeżeli końcówki drazka są całe... płyn wspomagania w normie i na odpalonym silniku dalej ma luzy i się tłucze to niestety twoja maglownica nadaje się do wymiany... :roll: można spotkać warsztaty które się specjalizuja w regeneracji takich rzeczy... Powinno wyjsć taniej...
Nie spotkałem się jeszcze z taką wadą w polo... Może autko dostało strzała w koło i cos się posypało... Albo za długo jeździło bez oleju we wspomaganiu :hmm: Cięzko stwierdzic... Trzeba by to było obejzeć...
Potrzebujesz opinii, porady technicznej pisz na gg lub PW
[quote="mmmarcin"]to znaczy stuka Ci kolumna kierownicy (od kierownicy do maglownicy) czy maglownica? tu gdzie się reguluje wysokość kierownicy?[/quote]
Tego dokładnie nie wiem. Nie umiem ustalić. Wydaje się, że stuk przy ruchu pionowym kierownicą wydobywa się z górnej części i jest słabszy, a ten przy ruchu skrętu kierownicą w lewo/prawo wydobywa się z dolnej części i jest głośniejszy. Oba te stuki mają inne brzmienie.
Jedź zgodnie z przepisami, może dojedziesz do celu! Niestety, wielu nie dojechało! Dbaj o język ojczysty w eterze!
to z dolnej części to po mojemu maglownica
trzeba wejść pod samochód i skręcić trochę śrubkę do regulacji luzu na maglownicy
tylko z tą śrubką jest taki problem, że im bardziej jest wkręcona (luz skasowany) tym kierownica ma mniejszą tendencję do odbijania (powrotu do pozycji prostych kół)
więc jeśli skręcisz, kierownica straci ochotę na wracanie do pozycji, a będzie dalej stukało wyjściowej to maglownica do wymiany - to jest tak jakby wyznacznik stopnia zużycia maglownicy...
[quote="limpek"]masz luzy na kerownicy?? lewo-prawo do siebie- od siebie??[/quote]
nie nie , luzów na kole kierownicy lewo/prawo nie ma, nie ma też ich do siebie i od siebie.
Gdzieś w postach archiwalnych wyczytałem, że przyczyną pierwszych może być przegub kierownicy (ten lewy), a drugich łożysko kierownicy. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem.
Czy to jest wymienialne?
-- 05 Gru 2008, 22:06 --
Wróciłem dziś z auto-serwisu.
Stuki dolne przy skręcie kierownicą lewo/prawo zlikwidowane. Powód luz na przegubie kierownicy (na dole na wysokości stóp). Wystarczyło dokręcić śruby.
Stuki górne, te przy ruchu kierownicą góra/dół niestety zostały. Diagnoza łożysko kierownicy. Zostawiłem do ew. naprawy w przyszłości.
Jedź zgodnie z przepisami, może dojedziesz do celu! Niestety, wielu nie dojechało! Dbaj o język ojczysty w eterze!