[9n] Palił i przestał palić...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

S
Sqruel

[9n] Palił i przestał palić...

Post autor: Sqruel »

Witam, posiadam oto taką polówkę: 9n rocznik 2002r, 1,2l benzynka. Mam taki oto problem, mianowicie swego czasu zapalała bez problemu i pewnego dnia po rozładowaniu się akumulatora przestała... Łapię się forum jako przedostatniej deski ratunku (ostatecznie będzie warsztat - dodatkowe koszty ;/). Opiszę objawy:
Po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon nie zapala się ŻADNA kontrolka na desce rozdzielczej (wcześniej zapalała się od ABS, akumulator - standardowe rzeczy) natomiast słychać pompkę paliwa. Przy próbie rozruchu kręci ale nie zapala... Czasem jak dłużej postoi potrafi zapalić i za chwilę gaśnie - czyżby Immo? Bezpieczniki sprawdzone - wszystkie ok. Włączanie kierunków - cisza, zero kontrolek zero świecenia. Światła pozycji, mijania, długie - świecą i tylko długie sygnalizują diodą na desce rozdzielczej. Awaryjne świecą i migają kontrolki na desce. Powtarzam - żadne z pozostałych kontrolek na desce nie świecą. Jedynie zegarek i przebieg. Paliwa jest mniej więcej na poziomie rezerwy (dolewałem - rezerwa nie świeci....).
Teraz kody to co odczytałem z VAG:

Kod: Zaznacz cały

Chassis Type: 9N1 - VW Polo
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69
 
Address 01     -------------------------------------------------------
   Controller: 03E 906 033    
   Component: 1,2l/4V SIMOS3  00HS5321
   Coding: 00071
   Shop #: WSC 50709
   WVWZZZ9NZ2Y020637     VWZ7Z0A4258514
1 Fault Found:
18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
            P1650 - 35-00 - -
Readiness: 1110 0101

Address 03     -------------------------------------------------------
   Controller: 6Q0 907 379 E  
   Component: ABS FRONT MK60      0103
   Coding: 0001097
   Shop #: WSC 00788
1 Fault Found:
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
            012 - Electrical Fault in Circuit

Address 08     -------------------------------------------------------
   Controller: 6Q0 820 045    
   Component: Klimaanlage        X0840
6 Faults Found:
00818 - Sensor for Evaporator Outlet Temperature (G263)
            30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
            30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
            41-00 - Blocked or No Voltage
00819 - High Pressure Sensor (G65)
            07-00 - Signal to Low
01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533)
            79-00 - Please Check Fault Codes
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
            79-00 - Please Check Fault Codes

Address 09     -------------------------------------------------------
   Controller: 6Q1 937 049 B  
   Component: BORDNETZ-SG.        1S31
   Coding: 17420
   Shop #: WSC 00788
1 Fault Found:
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
            49-00 - No Communications

Skipping Address 15-Airbags

Address 19     -------------------------------------------------------
   Controller:  6N0909901  
   Component: Gateway K<->CAN    1S31
   Coding: 00014
   Shop #: WSC 00788
1 Fault Found:
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
            49-00 - No Communications

Address 44     -------------------------------------------------------
   Controller: 6Q0 423 156 M  
   Component: LenkhilfeTRW        V210
   Coding: 00140
   Shop #: WSC 00788
1 Fault Found:
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
            49-00 - No Communications

End   -------------------------------------------------------
Pomijając klimę - nie interesuje mnie na chwilę obecną - i ABS, o którym wiem i rozumiem błąd, reszta to dla mnie czarna magia.
Wg. Ross wiki błąd sugeruje brak komunikacji deski z ECU? Nie były wymieniane zegary ani nie było grzebane wcześniej ani przy ECU ani przy desce...
Co to może być, jak to ugryźć, może ktoś spotkał się z podobną sytuacją?
Awatar użytkownika
danielzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 193
Rejestracja: 16 mar 2014, 15:03

Post autor: danielzy »

Witam,masz coś nie tak z licznikiem-zegary. Skoro sprawdziłeś bezpieczniki to dobrze by było wyjąć zegary i sprawdzić kostkę-złącze do nich. Jak tu wszystko będzie wyglądać ok to coś się stało z licznikiem. Tylko ogarnięty elektronik pomoże,albo kupić drugie takie same zegary i wkodować do auta. Immo raczej odpada bo od niego by wyskoczył błąd i świeciłaby się kontrolka od niego. Może przejrzyj jeszcze raz wszystkie możliwe bezpieczniki.
S
Sqruel

Post autor: Sqruel »

Liczniki wyjąłem, wtyczki wyglądają na ok, styki na nich nie są zaśniedziałe. Próbowałem je docisnąć mocniej - dalej to samo. Może zasilanie nie dochodzi? Które piny sprawdzić? Nie mam za bardzo dostępu do innych liczników i nie wiem jak je potem adaptować... Ma ktoś może schemat zasilania do zegarów?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Ale immo siedzi w zegarach i jak wyślę kodu do ECU oblokowującego to nie odpali. Skoro zegary się nie świecą to coś z ich zasilaniem masą. Dokładnie bezpieczniki te na aku też sprawdź. Czasem przerwa na bezpieczniki to pęknięcie którego okiem możesz nie zauważyć ale miernik probowka już tak.
Lenistwo drogą do postępu
S
Sqruel

Post autor: Sqruel »

W takim razie raz jeszcze przelecę bezpieczniki tym razem miernikiem. Jakbym wiedział, które piny na wtyczce od zasilania zegarów odpowiadają napięciu, podałbym je bezpośrednio. Ktoś się orientuje? Lub wspomoże schematem?
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”