Daily Poczwara Brytfanny

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
brytfanna
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 10 gru 2012, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Daily Poczwara Brytfanny

Post autor: brytfanna »

Dzieńdobry!
Kupiłam chrupka na daily! Nie jedzie ani nie wygląda :)
Jest to według mnie najbrzydsze polo ze wszystkich jakie widział świat - ale nie zrażajmy się! Plany jakieś są, oczywiście w granicach rozsądku, bo od pożerania pieniędzy jest inny projekt.

MODEL: Polo 86c2f wersja Mikado
ROCZNIK: 1993
SILNIK: 1.0 45KM
wszystko seria

Wbrew pozorom Poczwarka jest w bardzo dobrym stanie, nie ma ani grama rdzy, chodzi równo i cichutko, wszystko w nim działa - co mnie dosyć zaskoczyło, że nie ma na przykład pourywanych żadnych korbek, połamanych plastików, brakujących zaślepek czy czegoś w tym stylu. Wszystko elegancko na miejscu.

PLANY:
Nisko i szeroko a przede wszystkim TANIO :P

Ogólnie będzie to projekt z przymrużeniem oka. Chcę go opitolić na miętowy kolor (Plastidip? Spray? Malowanie wałkiem? Jak myślicie?), posadzić na białej szerokiej stali i tak się toczyć do pracy w chwilach, kiedy szybkie 9n3 tkwi w warsztacie na modach, co zdarza się dosyć często.
I tu pytanie o tę stal właśnie - czego szukać? 13 czy 14 cali? Jakie et i szerokość? Jaki zawias? Barbarzyńsko ciąć sprężyny, czy szukać jakiegoś zawiasu? -60/-40? Pomooocy :)

No i z pierdół, to szukam:
- grilla, bo obecny to jakiś tjuningowy "karbonowy"
- radia kaseciaka z epoki
- lusterek (albo dorobię same wkłady, bo te są już strasznie zmęczone życiem i nic w nich nie widać)
- pokrętła regulacji fotela kierowcy (ok, pisałam że nic nie jest urwane - no to pokrętło jest urwane)

foty:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
MiSiEk-GDA
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2271
Rejestracja: 24 gru 2008, 2:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MiSiEk-GDA »

Nie jest to czasem dawne polo zbiq od was z wawy, bo coś mi się znajomo wygląda. Propo mięty i malowania wałkiem ziomek ode mnie ze stron ogarniał ostatnio maluszka wałkiem wyszło o tak:
Obrazek
Awatar użytkownika
brytfanna
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 10 gru 2012, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brytfanna »

Hmmm, chyba nie, z tego co znalazłam Zbiq miał 1.3 z szyberdachem :)
Ja kupiłam od młodzieńca, którego było to pierwsze auto, a wcześniej podobno należało do mechanika z Wesołej. Myślę, że dlatego jest dosyć zadbane.
Maluszek super! Jakby tak wyszło, to byłabym w pełni ukontentowana. Ze wstępnej analizy wyszło mi, że plastidip jest niestety dosyć drogi :( Plusem jest to, że zawsze można go zdjąć, ale z drugiej strony... Myślę że w przypadku tego auta to juz nikt nigdy nie będzie się pochylał nad jego lakierem... Więc może rzeczywiście wezmę wałek w łapę ;)
Awatar użytkownika
brytfanna
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 10 gru 2012, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brytfanna »

Plan jest taki :)
Lakier, relingi i felgi już są i czekają.

Obrazek

Felgi to 15" 6j, czy opona 165/45 albo 165/50 będzie w miarę sensownie wyglądała i wejdzie w nadkole?
Awatar użytkownika
Wojciechus
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 641
Rejestracja: 18 paź 2010, 1:05
Lokalizacja: Wawa/Białystok

Post autor: Wojciechus »

Jedno pokrętło od siedzenia mam ;) mogę sprezentować :)
Awatar użytkownika
MiSiEk-GDA
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2271
Rejestracja: 24 gru 2008, 2:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MiSiEk-GDA »

[quote=""brytfanna""]Więc może rzeczywiście wezmę wałek w łapę ;)[/quote]
Efekt jest bardzo fajny na żywo Ci powiem ostatecznie ten maluszek teraz tak wygląda, bo jeszcze trochę się pozmieniał :)
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=57B8DB1E
On z tego co wiem jeszcze po pomalowaniu potraktował dziada papierem wodnym i serio wyszło to niemal jak lakier gładkie. Jak nie wałek to zawsze możesz dziada dać okleić chociaż to wydaje mi się z 3 tys lekko za całe auto by wyszło
K
KadzikPL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 09 lis 2014, 20:45

Post autor: KadzikPL »

165/50/15r na 6j najlepiej pasuje. Jakie felgi kupiłaś ?
Awatar użytkownika
brytfanna
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 10 gru 2012, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brytfanna »

Oklejenie droga rzecz, poza tym pod folię trzeba też dobrze karoserię przygotować. Mam 4 litry farby, więc jak tylko będzie spoko pogoda i dostępny jakiś garaż, to będzie malowanie :)
Na razie przeprowadzam samodzielną renowację felg i jaram się efektem :P
Kurcze, pokrętełko akurat dorwałam, ale wciąż poszukuję tylnej półki i grilla :)
Awatar użytkownika
iJopek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 435
Rejestracja: 02 wrz 2014, 12:15
Lokalizacja: Kutno Łódzkie

Post autor: iJopek »

Ja posiadam grill ze znaczkiem i półkę jak coś PW ;) dobry gruz będzie :oki:
Awatar użytkownika
brytfanna
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 10 gru 2012, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brytfanna »

Felgi gotowe :)

Obrazek
K
KadzikPL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 09 lis 2014, 20:45

Post autor: KadzikPL »

Pięknie :bow: Jakiej farby użyłaś do malowania ?
Awatar użytkownika
brytfanna
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 10 gru 2012, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brytfanna »

To od początku - felgi wyglądały parszywie, jak to felgi za 250 zł za komplet ;) Najpierw próbowałam doczyścić je płynami do felg i wypolerować ranty pastą, ale płyny nie dały rady, a pastą przepolerowałam się aż do żywego alu. Więc podjęłam decyzję, że z rantów zupełnie ściągam lakier i poleruję alu, a rotory idą na biało.

Lakier ściągałam tym szajsem: http://www.boll.pl/produkty-techniczne- ... lakieru-76 - śmierdzi okrutnie amoniakiem, ale po 20 minutach od nałożenia lakier puchnie, robi się gumowy i pięknie schodzi drewnianą szpachelką.

Dalej - czyszczenie rantów z resztek lakieru wełenką stalową - w Juli jest super zestaw trzech gradacji - http://www.jula.pl/catalog/narzedzia-i- ... wa-052135/ - najgrubszą schodzi lakier, najdrobniejsza ładnie poleruje.

Tak wyglądały felgi na różnych etapach prac :)

Obrazek

Następnie wyczyściłam zakamarki rotorów szczoteczką do zębów i Cifem, odtłuściłam benzyną ekstrakcyjną i na to poszły chyba ze trzy warstwy (dwie puszki) lakieru do felg Motip: http://www.motip.com/products/motip/aut ... eel-spray/

i na to bezbarwny Motip: http://www.motip.com/products/motip/aut ... r-varnish/

Z efektu jestem zadowolona, biały lakier trochę spływał i dałoby się to zrobić nieco lepiej, ale niedoróbki widać tylko z bliska, poza tym miałam się zbytnio nie angażować emocjonalnie w ten projekt ;)

Teraz czekam na opony, myślę, że będzie ładnie.
K
KadzikPL
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 09 lis 2014, 20:45

Post autor: KadzikPL »

Dobry tutorial :)
Planujesz obniżyć polcie ? Może 60/40 ?
Awatar użytkownika
brytfanna
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 10 gru 2012, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: brytfanna »

Taak, ja chciałam w ogóle, żeby totalnie szurała, ale akurat żeby zaparkować na swoim miejscu pod pracą muszę podjechać pod wielgaśny krawężnik :/
Do tego ten zawias w porównaniu do mojego 9n3 jest taaaaaak komfortowy, że aż szkoda mi go przerabiać... No ale projekt to projekt ;)
Tylko ze wstępnego rozeznania mi wyszło, że zawieszenia do 86c2f są jakieś porąbane i tanio raczej nie będzie :/ 60/40 to minimum co bym chciała...
Awatar użytkownika
Wojciechus
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 641
Rejestracja: 18 paź 2010, 1:05
Lokalizacja: Wawa/Białystok

Post autor: Wojciechus »

Dobre są te zawiechy bo jak przy nich dlubiesz to nie musisz kątów robić później :) no ale za gwint sobie nieźle liczą...
ODPOWIEDZ

Wróć do „86C2F”